Žít – Žut (aneb nezapomněli jste na své dětské vzory?)

(Photo by Emil Aberg)

(Photo by Emil Aberg)

Co Vás napadne, když se řekne slovo žít?

Život je těžký? Život je jen náhoda? Žít teď a tady? Jak žít (a nezbláznit se)? Proč žít? Kde žít? S kým žít?

Když jsem uvažovala o tom, jak svůj blog o žití začít a položila si výše zmíněnou otázku, napadl mě Žut (naštěstí ne fyzicky… ).

Znáte Žuta? Toho padoucha z knihy Karla Maye? Ta kniha byla také zfilmována a právě díky filmu Žut jsem se poprvé, jako malé dítě, seznámila se svou první velkou láskou – Kara ben Nemsím (alias Old Shatterhandem). Byla to tak velká láska (a nic na tom nemůže změnit to, že na ČSFD film získal jen 59%, takže bych ho jako správná „intelektuálka“ měla rovnou zapřít a dělat, že jsem ho nikdy neviděla…), že jsem se už někdy v 10 letech rozhodla, že budu jako on!

  •  Cestovat
  • umět anglicky a arabsky
  • jezdit na koních, střílet
  • podívat se do Egypta a do jiných zemí a zažívat tam nejrůznější dobrodružství.

A tak se i stalo. Opravdu. Jen toho pokrevního bratra jsem zatím nepotkala…

Fascinovala mě jeho statečnost a moudrost, se kterou stál na straně dobra a spravedlnosti. A jeho hluboká úcta k životu. (Ačkoliv mé soucítění s člověkem asi ještě není tak daleko, abych pochopila, proč někteří koně musely platit zraněním za své zlodušské jezdce.)

Také jste měli jako děti nějaký vzor? Vzpomenete si na něj ještě, nebo už jste na něj zapomněli? A jak moc je pro Vás  a ve Vás jeho odkaz živý?

Příspěvek byl publikován v rubrice DĚTI - ROZVOJ OSOBNOSTI, život se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Žít – Žut (aneb nezapomněli jste na své dětské vzory?)

  1. Pingback: Tam, kde nic neuvidite – aneb do Barcelony bez cestovky | Žít

  2. Eva Dohnalová napsal:

    To je milý a vtipný článek! Taky byl pro mě velkým hrdinou Kara ben Nemsí. A taky Rychlé šípy :)
    Ale v souvislosti se slovem žít mě spíš napadne dýchat, tvořit a milovat.

  3. Pingback: Měsíc (a nějaké drobné) s WordPressem | Žít je umění

  4. Pingback: Dexter a Bestie v nás | Žít je umění

  5. Pingback: Divoký hřebec | Žít je umění

  6. Pingback: 18. Já přijdu… (Absurdistán 2014) | Žít je umění

  7. letitiatiba napsal:

    Život? pohyb, rast, kvety a plody a všetko živé (príroda, stvorenie….) život večný, radosť, láska…

    A môj vzor? Obdivovala som Louisa Pasteura. Tiež podľa seriálu, ktorý o ňom vtedy dávali. Chcela som byť tiež tak trpezlivá a do noci bádať nad problémom, kým ho nevyriešim a potom ponúknuť ľudstvu riešenie, ktoré mnohých zachráni.
    Áno, to som si splnila. Dokážem dlhé hodiny rozpitvávať problémy, riešiť veci, skúmať súvislosti a zabúdam pritom na životne dôležité potreby (spánok, jedlo, rodina…) presne ako Pasteur vo filme :D Tiež štúdium biológie a chémie a tak nejak všetkého… A tie recepty na záchranu sveta – nuž, snažím sa aspoň v malom. Ponúknuť na čo som prišla trebárs na svojom blogu. A dať lásku, trpezlivosť, pozornosť tým, ktorým sa jej nedostáva. Mám pocit, že je to mojou prirodzenosťou.

    Len teraz ostáva otázka, nakoľko detské vzory ovplyvňujú náš charakter, a nakoľko naopak náš charakter ovplyvňuje výber detských vzorov. :)

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

