Depeche Mode – Praha 23.7.2013

English: Depeche Mode at the O2 Arena in Londo...

English: Depeche Mode at the O2 Arena in London, during the „Tour of the Universe“, 15th December 2009 (Photo credit: Wikipedia)

Pro dvě mé čtenářky, Depeche fanynky, o kterých vím, a hlavně sama pro sebe. Protože jsem „přešvihla“ (jak říká má dcera) jejich koncert v Praze a chtěla jsem si to alespoň trochu vynahradit. Naštěstí jsem na youtube našla videa tzv. fuckingdevotee :-), který zaznamenal celý koncert od začátku do konce, včetně gratulace M.Goreovi. Ušetřil mi spoustu práce, díky…

Píši to také proto, abych ukázala, jak moc lze v textech číst. Jak rozdílné mohou být interpretace textů!

A že vůbec nejsou negativní a depresivní, jak se pořád tak nějak ze setrvačnosti říká. Ale já mám takový nejasný dojem, že to říkají jen ti, co je nikdy neposlouchali…

Černá barva přece není vůbec negativní. To je také taková prapodivná fáma. Pro mě je to barva tajemství hluboké noci…

A tajemství jsou lákavá a vyzývají k jejich vyluštění.

A hluboká noc je tak tichá a klidná. Anebo to může být noc duše. Ale i tam nakonec vždy vyjde slunce, stačí jen trpělivě počkat…

Tady je playlist: 

(a povězte: „Co ve Vás tyto písně evokují? S čím je máte spojené Vy sami?“ Podle mě, co člověk, to příběh a to zcela jiné chápání téhož :-)))

1.část videí:

Intro

–  Welcome To My World

(První píseň nového alba Delta Machine, který se mi hned na první poslech přes youtube líbilo natolik, že jsem hned druhý den metelila do obchodu. Tahle píseň mě chytla také hned napoprvé a jednou, když jsem asi měla tu správnou náladu, mi téměř vehnala slzy do očí. Ta slova o tom, že pronikne mou duší, poletí na mých zlomených křídlech a že budu chtít ztratit kontrolu… kdesi kdosi psal, jaké je to klišé. Pak je to tedy pro mě velmi mocné klišé :-))
Angel

(Oh, leave me here forever more, I have found the peace I’ve been searching for…)
Walking In My Shoes

(Už tenkrát kdysi dávno poprvé se mě takhle písnička bytostně dotýkala. Nesoudit, nesoudit, nesoudit… A není to poprvé, co o tomto tématu na tomto blogu mluvím. Hledejte, najdete :-))
Precious

(O tom, jak opatrně je třeba zacházet s tím, co je křehké a vzácné. Jak lehko se může roztříštit … )

2. část videí:
Black Celebration

(Píseň z doby, kdy jsem DM ještě neposlouchala. Moc mi k srdci nepřirostla…)
Policy Of Truth

(Pamatuji si, jak jsem si ji někdy v těch 90.letech pořád prozpěvovala. Kdo ví, možná může za to, že jsem se tenkrát rozhodla, že je lepší neříkat nic, a pravdu o mně už vůbec ne.  Ale to jsem se nejspíš rozhodla již dávno předtím a tahle píseň mi to jen stále dokola potvrzovala. Dneska už pravdu říkám :-))
Should Be Higher

(Je zajímavé, jak píseň o něčem úplně jiném než je odevzdanost tomu, co nás přesahuje, navzdory všem těm strachům, ke mně může právě takto promlouvat. Možná právě proto, že je o odevzdanosti, a ono je v posledku jedno, o jakou odevzdanost nakonec jde. Bez druhé sloky je to pro mě prostě a jednoduše píšeň o odevzdanosti tomu, co nás přesahuje :-))
Barrel Of A Gun

3. díl:
Higher Love (Martin)

(Stejně jako Barrel of a Gun patří mezi písně, které se mi líbí, ale nijak mě nezasáhly. Což je v případě Higher Love dost k podivu…
Happy Birthday Martin
Shake The Disease (Martin)

4. díl:
Heaven

(Ta píseň se již velmi záhy dostala na tento blog mezi písně v rubrice Videos with lyrics. Vlastně tam byla uveřejněna úplně jako první a naprosto a zcela si to privilegium podle mého názoru zasloužila. Textově je to pro mě úplný skvost – krátké a stručné a silné. Co k tomu říct víc? Jedině snad slovy M.Gora: „I dissolve in trust, I will sing with joy, I will end up dust, I’m in heaven.“ Narazila jsem na názory, že je to depresivní. Já tedy nevím, já v tom vůbec ale vůbec nic depresivního nevidím :-) Nebe, radost a štěstí a důvěra… )
Soothe My Soul

(Když já tak často vnímám silně erotické texty jako něco jako „Píseň písní“ v Bibli :-) Znáte tuhle erotickou část Bible? :-)  Milostná lyrika mystiků je úžasná, ono „navzdory té tvé upejpavosti a nejistotě přijdu a zmocním se tě“ :-) A jsme zpět u Welcome to my world a „proniknu tvou duší“ . Proč jen ti křesťané na svou Bibli zapomněli a tak šmahem erotiku odmítají?? )
A Pain That I’m Used To

(Já tuhle písničku prostě miluju. Ačkoliv jí vlastně vůbec nerozumím. M. Gore prý často píše o svých sadomasochistických hrátkách. Nevím, co je na tom pravdy, některé texty k takové interpretaci přímo vybízejí. A protože i na mém blogu je téma propojení lásky a utrpení velmi živé: miluj svůj kříž a ponese se ti lépe; miluj i utrpení a nevyhýbej se mu a budeš osvobozen, tak možná proto se mi tahle písnička tak líbí. Kdo ví.)
A Question Of Time

(Ani tuhle písničku jsem tenkrát, když vyšla, moc nechápala. Nějak mi tenkrát ta erotika asi nedocházela :-) Ale zase jsem v tom velmi výrazně četla, že si mám dát pozor na lidi kolem sebe, abych se nestala takovými jako jsou oni. Ono to totiž bylo dost lákavé – předstírat, že mě zajímá to, co je, že si myslím to, co oni, a že dělám to, co oni, aby mě mezi sebe přijali. Stejně to úplně nefungovalo :-) Asi jsem byla špatná herečka… )
Secret To The End

(Mám ji ráda, jako všechny ostatní na Delta Machine, a hodně, ale nějak hluboce se mě nedotýká…)

5.díl:
– Enjoy The Silence

(Oh, oh, klasika. I ten úplně Depeche nepolíbený člověk tuhle písničku někdy někde slyšel. I já ji kdysi (na kurzu angličtiny, který jsem vedla) slyšela a od té doby mám ráda černou :-) Erotika a navíc ta krásná myšlenka, že člověk si má užívat ticha. Eckhart Tolle určitě opisoval, když psal své „Ticho promlouvá“ :-)
Personal Jesus

(Divíte se, že ke konci zařazují tyto pecky? Mé první setkání s DM. A asi jsem si tu píseň vzala k srdci… a našla si svého Personal Jesuse :-))
– Goodbye

(Další z těch, které mám velmi ráda, ale zatím mě úplně neoslovila. Snad až na ta slova: „Now I’m pure, now I’m clean, I feel good and serene, in you…“ . Významná slova. Pro mě.

6.díl:

Home (Martin)

(Tak ta půjde jako další na řadu mezi mé Videos with lyrics. Pamatuju, jak jsem ji měla ve walkmanu, chodila s ní po Ammánu, v době, kdy jsem se cítila pod psa, a pouštěla si ji pořád a pořád dokola. A tam, kde nebyl nikdo v dohledu (i když možná v doslechu byl) jsem ji zpívala a zpívala. Toužila jsem se cítit „doma“ v té situaci, ve které jsem byla, ale necítila jsem se a necítila. Tahle píseň, která Vám tvrdí, že máte poděkovat za „sračky“, ve kterých se právě v tom okamžiku nacházíte, a nejen to, cítit se tam DOMA, ta na tenhle blog zatraceně patří…. )
Halo

(Totéž jako ta nahoře… ta sem také patří…)
Just Can’t Get Enough

(Další z písní, které vznikly v době, ve které jsem je ještě neznala, a nikdy mě moc nebavila…)

7.díl:
– I Feel You

(Zajímavé… u téhle písničky odjakživa vidím jen toho přitažlivého Gahana (a to já jako mladá na chlapy nikdy extra nekoukala a nehodnotila krasavec, nekrasavec, přitažlivý, nepřitažlivý; to spíš do knížek :-)) a nic víc za ní nečtu. Žádné hluboké láryfáry :-))
– Never Let Me Down Again

(Líbí, velmi líbí, píseň pro mě nemusí tam někde hluboko znamenat vůbec nic, a přece. Tahle píseň má prostě grády. A na koncertu obzvlášť, kdo tam byl, ví o čem mluvím :-)))

Je těžké říci, kterou mám nejradši. Je jich prostě hodně, a proto DM rulez, přesně jak psala Sedmikráska

A co Vy? Které písně z jejich Playlistu máte nejradši? A které vůbec nejradši?

Příspěvek byl publikován v rubrice Kolik jazyků umíš..., Písně, Videos with lyrics se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Depeche Mode – Praha 23.7.2013

  1. vimneok napsal:

    jé, to jsi mi udelala radost temi videi :) díky… která je nejlepší záleží na náladě… teď nejspíš Home… a pak Enjoy the silence. Z těch, co teď nehráli určitě Damaged people, ta mě dostává naprosto spolehlivě pořád, a Condemnation… a Question of Lust a .. a .. a :D

  2. vimneok napsal:

    p.s. mas tam asi omylem dvakrat Part1

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

