Dexter a Bestie v nás

Po shlédnutí posledního dílu 8. série Dextera jsem si říkala: „A co teď. O čem teď budu psát?“.

Ten seriál už není, co býval, ačkoliv je stále 100 krát lepší než to, co se kolikrát na obrazovkách TV objevuje. Ani nedokážu přesně popsat, proč se mi už tolik nelíbí. Do značné míry to bude tím, že poslední série sjíždím se silným napojením na spoilery na dexterdaily a ten propad aspektu překvapení je hodně rapidní. A na překvapení byl Dexter vždy expert, hlavně na pořádné cliffhangery na konci epizody. Na druhou stranu první epizody minulé 7.řady byly skvostné, i když jsem byla nadrogovaná spoilery.

A tak mě napadala jen dvě témata: otázka viny a trestu a Michael C. Hall :-) No fakt. Někdy se na to dívám opravdu jen proto, že M.C. Hall je pohledný chlap a úžasný herec. A to prosím říkám já, kterou nikdy nebavilo se bavit o tom, který kluk či chlap je hezký, boží, cool či co se dnes říká. Pár idolů jsem ale měla samozřejmě také, jak jsem už kdysi psala (Žít-Žut).

(photo credit to Genevieve)

(photo credit to Genevieve)

Ale pak jsem narazila na blogu Probuzení na úžasný článek Bestie ve mně. 

A ten je právě o tom, o čem je i Dexter. Jsem Já ta Bestie, ten Černý pasažér, o kterém tak často mluvívá Dexter a který ho podle něj nutí vraždit? Nebo je někdo úplně jiný? Je vůbec ještě člověk a jak se případně může tím člověkem stát? A je to vůbec možné?  Má tu temnou bestiální stránku v sobě přijmout, nebo ji má překonat?

Dexter si tyto otázky klade neustále. A neustále mu autoři seriálu předhazují různé situace a různé osoby, které ho nutí si je klást a svým jednáním na ně odpovídat…

I nám jsou neustále předhazovány situace a osoby, které nás nutí odpovídat si na tuhle zásadní otázku: jsem ta bestie, vzteklá, chtivá, metající očima blesky, vykrucující se, manipulující atd., atd., nebo jsem člověk? Nebo je i ta Bestie v mně člověk?

Další článek inspirovaný seriálem Dexter naleznete zde.

První článek ze série inspirované seriálem Dexter naleznete zde

Příspěvek byl publikován v rubrice Dexter se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na Dexter a Bestie v nás

  1. petr napsal:

    Je-li polarita–neni jen dobro–je I zlo
    Pohled na monadu–pohled na magnet
    Odrezes-li z magnetu severni pol–zmizi?
    Ale mnoho lidi chce udelat prave tohle…I ten v probuzeni: nejsme bestie!
    A ma pravdu-nejsme,ale nejsme ani dobri…
    Neni-li polarita,neni ani dobro,ani zlo
    A tam spejem,zatim ale po kolena v polaritach
    … … … … .
    xia

    • avespasseri napsal:

      Jo, jo, sjednocení protikladů, to je moje :-) Mozek to ale nebere, chtěla bych o tom psát, ale nevím jak :-) A ani to vlastně nechápu, ale ono to ani nejde pochopit, co?? :-)

      • petr napsal:

        Tim,co mame v hlave to pochopit asi nejde…
        Lidska omezena mysl-logicka,linearni,analyticka,s minimalni pameti a kreatvni kapacitou…nema tu silu prekrocit sve hranice–transcendovat–mit vhled do toho pestreho multidimenzionalniho fraktalu Stvoreni…

        Nastesti mame I jine nastroje-intuici-branu k vyssim urovnim a jinym stavum vedomi,schopnym synchronne a plasticky pochopit drive nepochopitelne…aspon na malou chvilku…kdy lidska mysl otevre hranice…a my svou zkusenost prozivame milionem zpusobu a svych milion zkusenosti vyjadrime jednim slovem…

        Dekuji…
        … … … … .

  2. avespasseri napsal:

    Já děkuji Vám, vždycky mě těší, když někdo chápe moje řeči o paradoxech :-)

  3. Pingback: Dexter, jeho konec a konec lidského života… | Žít je umění

  4. Pingback: Stín v nás… | Žít je umění

  5. Pingback: Dexter – bude žít? Hmmm, žít je umění… | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

