Jsem bohatá!!

BohatstvíČetla jsem v moudrých knihách, že pokud člověk něco chce, tak si to má představovat. Myslet a chovat se tak, jako by to už byla pravda.

Dexter o tom ve 3. řadě v jednom svém komentáři také vyprávěl:

Dexter (Voice over): „To be a brother. To have a friend. To have a  wife, a family. Fiona wanted it so bad she invented it, played all the parts  herself. But if you play a role long enough, really commit, does it ever become  real? Could I become real?“

Tak, tím se vysvětluje moje úvodní věta :-)) Snad se to tedy uskuteční, když o tom budu tak přesvědčená :-)

Na druhou stranu tvrdím, že člověk je nešťastný právě proto, že pořád něco chce (třeba být bohatý). To najdete v tom mém článku o štěstí a tom jediném krůčku, který nás od něj dělí.

Proto jsem nikdy tuhle techniku neprovozovala a nejspíš ani nebudu. Rozhodně ne s přáním mít spoustu peněz, vilu s věžičkou a trávit dovolenou na Maledivách. No, ono to prý teď na Maledivách není úplně růžové… pomalu se tam prý rozmáhají fundamentalističtí muslimové. Už před lety jsem slyšela od přímých svědků – mých turistů, kteří odlétali ze Srí Lanky na Maledivy na svatební cestu, a se kterými jsem se pak potkala na mezipřistání v Dubaji, když i já jsem se již vracela domů – že veškerý alkohol jim zabrali a vrátili zas až když se vraceli zpět…

Bdělost po islámsku (oni tomu říkají wara). Byly, pravda, doby, kdy jsem tuto wara chápala jako paraoidní strach. Jako opak důvěry v člověka. Z mého článku o bdělosti (koneckonců jsem jich v ty dny publikovala na podobné téma více) je možné vycítit, že mi pár věcí ohledně bdělosti docvaklo. Holt člověk věkem dozrává.

Ale pravda zůstává stále stejná: nic se nemá přehánět.

Ani wara, ani představování si toho, po čem toužíme.

Je samozřejmě dobré vymalovat si ten nejpříjemnější obrázek toho, jak jsme šťastní, spokojení, svobodní, milovaní a pod ochranou. Něco jiného je upnout se na to, toužit po tom a odmítat ty doby, kdy se tak necítíme, jako něco špatného. Propadat kvůli tomu třeba depresím, nenávisti, pocitům viny atd. Zákon přitažlivosti samozřejmě funguje, ale není tu od toho, abychom ho obcházeli kvůli svým sobeckým choutkám, že?

Nechci tady mluvit o tom, jak dopadl Dexter, když se snažil „stát skutečným“ člověkem, a kolik nevinných lidí na tuhle touhu doplatilo. To je spíš záležitost těch šílených autorů a společnosti, která to vysílala :-))

 

První část série článků věnovaných Dexterovi naleznete zde. Ostatní jsou v rubrice Inspirace.

Další článek věnovaný Dexterovým komentářům najdete zde.

Příspěvek byl publikován v rubrice Dexter se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Jsem bohatá!!

  1. Sedmi napsal:

    mam spis pocit, ze si clovek tak nejak podvedome pritahne to, na co mysli nejvic…. ale to funguje i na obavy, takze je to dost dvousecne…

    • avespasseri napsal:

      Jo, jo, někdo jednou přišel na to, že to funguje podvědomě (viz má story o tom, jak jsem chtěla a nechtěla udělat státnice :-)) a začal to doporučovat jako způsob, jak dosáhnout svých snů. Já obdivuju odvahu těch, kteří to provozují, protože, přesně jak říkáš, je to dvousečné. Člověk jen málokdy dohlédne všechny důsledky svých přání. Říkají sice: musíš to přesně specifikovat. Ale… A to mě ještě napadá, že se může, nedej bože, třeba nakonec projevit spíš ta část obav, než ta část snů…

  2. Pingback: Kdy se člověk cítí nejlépe? | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

