Jen si tak trochu zanadávat…

Neděli obvykle věnuji návratům k Dexterovi a jeho komentářům. Dnes měla být řada na 4. řadě, té podle statistiky jedné z nejlepších, nejoblíbenějších sérií tohoto úspěšného seriálu.

Jenže já tam nenašla žádný vhodný komentář!

A tak si trochu zanadáváme. Protože to je to, co jsem si z Dextera také odnesla. Spoustu krásných anglických nadávek!

Řeknete si: to je toho. No, nechte být. Já neumím pořádně nadávat ani česky, natož pak v nějakém cizím jazyce. Kdysi nad tím má známá kroutila hlavou. Jenže já nadávky k životu nepotřebuju a učit jsem se je nehodlala – to, že je nějaký cizinec použije, poznám přece právě podle toho, že mu nerozumím, říkala jsem si :-) A nač vědět, za co Vás kdo má? Za krávu, čůzu, píču nebo něco podobně zvukomalebného?

Má matka mě naučila vnímat sprostá slova jako vtípky. Naučila to i mou dceru.  A tak je ani já, ani má dcera nepoužíváme. Jen když se chceme pobavit. Takže snesu i ty prvoplánové sprosté fórky. Jinak je nepoužíváme, ani proti nim nijak nebrojím, a tak asi nemá dcera tu potřebu to zkoušet. No, uvidíme, jak to bude v pubertě…

Ale Dexter mě je nakonec naučil vnímat alespoň v angličtině. Tam asi nemám tu citlivost rodného jazyka a nezní mi to tak nepřirozeně. Dexterova sestra Debra byla proslavená svou ne zrovna ženskou mluvou. Jak už to tak holt někdy bývá, ti nejcitlivější a nejzranitelnější někdy mluví jako žumpa. Zvlášť jako žena mezi muži na policejní stanici.

Tady je pár ukázek:

Ale Dexter už skončil a já objevila jinou zábavu – svého starého dobrého Sherlocka Holmese. No ano, kdesi na dexteráckém fóru jsem na tento nový BBC seriál narazila. Vychvalovali ho do nebes jako dobrou náhradu za Dextera. Já na něj občas v TV narazila, ale hned přepnula. Říkala jsem si: moderní Sherlock? To přehánějí. Já jako malá četla všechny, upozorňuji VŠECHNY Sherlockovy (nebo spíš Doylovy?) příběhy. Sice si z nich teď už nepamatuju vůbec nic, ale pamatuju si, jak jsem je kdysi hltala. A teď se mám dívat na to, jak Sherlock smskuje???

Ale pak jsem viděla jeden díl, pak Psa Baskervillského. Vždyť ten Sherlock byl už v tom originále tak strašně moderní, uvědomila jsem si. Znáte dnes nějakou detektivku, ve které by se to nehemžilo policisty a laboratořemi? Chybí je ten detektiv hrající na housle…

A je to chytré, je to tak neuvěřitelně chytré. Bdělá pozornost (čchi-kungový článek o bdělosti už se ozývá :-)) z toho vysloveně odkapává. A je to tak psychopaticko-sociopaticko (ví Bůh co) dexterácké. Ten chlap se neumí chovat, empatie nemá ani co by se za nehet vešlo, ale nakonec, nakonec vždycky jedná tak, aby zachránil své blízké.

Herecké výkony famózní.

A nadávat, nadávat umí Sherlock taky. Takže pro ty, kteří si chtějí vyslechnout (a přečíst, aspoň tomu budete moci lépe rozumět) pár tentokrát britských břitkých nadávek, mají možnost tady:

Rozuměli jste mu? A jak jste na tom s urážkami Vy? Používáte? Na lidi? Na situace? Nebo jako já spíš v písni: Jedna paní prala, prala, druhá na ni s ra… (dostí koukala, jak to prádlo vyprala)????

 

První část série věnované Dexterovi najdete zde. Ostatní jsou v rubrice Inspirace.

Další článek věnovaný Dexterovým komentářům najdete zde.

Příspěvek byl publikován v rubrice Dexter, Filmy, Hloupůstky, Kolik jazyků umíš... se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Jen si tak trochu zanadávat…

  1. Ten Sherlock je dobrej :) Myslím, že v urážení jsem fakt dobrá, ale nevím, jestli bych na to měla být hrdá. Snažím se hodně krotit, ale někdo si tu kudlu do srdce jednou větou zaslouží….
    K nadáváni, je zajímavé, že anglicky jsem schopná mluvit sprostě hodně aniž by mě to nějak zaráželo. Zato japonsky nadávám jenom když mě nikdo neslyší nebo je okolo hodně blízká osoba a stejně je to slabý odvar. Česky mluvím sprostě jenom na blogu nebo s bratrem, protože to nepotřebuji…nevím, jestli to dává nějaký smysl, a jestli je to spojeno nejen s výchovou ale i kulturou jazyka….

    • avespasseri napsal:

      Jasně, proč nebýt hrdý na něco, co člověku tak jde? :-) Já jsem děsně tolerantní, nadávku zamířenou na člověka, bych nepřenesla přes pusu :-) Myslím, že jim stačí záblesk vzteku v mých očích :-))))
      S těmi jazyky to je zajímavé. Mně třeba přijde, že kultura českého jazyka je dost „nadávavá“. Takže nadávat japonsky víc než česky mi přijde zajímavé.
      A sherlock? Nejvíc se mi líbí ta část: nemluv, snižuješ IQ celé ulice :-)))

  2. Sedmi napsal:

    Ten herec mi je povědomý… a vypadá to dobře, asi začnu koukat :D BTW koukáš na TBBT? Sheldon ma obcas taky dost vypecene hlasky… nebo my all times favourite Bernard z Black Books… :D

    • avespasseri napsal:

      Já sice doma TV mám, ale moc netelevizuju¨:-) TBBT jsem párkrát viděla, jednou i shlédla celé (ve žlutém buse). Není to špatné. Sheldon je super. Mám slabost pro Spocky a spol. :-) Ten, co hraje Sherlocka, prý hrál hlavního záporáka v posledním filmovém Star Treku. Ale protože ten předposlední mě jako zarytou startrekačku dost zklamal, na ten další už jsem nešla. Ale až bude v TV, asi si dám říct :-)

      • Sedmi napsal:

        My tv nemáme, koukáme jen na co chceme sami :D Star Trek zase nějak neoslovil mě… i když jsem taky pár dílů té série viděla… BTW co Battlestar Galactica? A Heroes? A Game of Thrones? :D

        • avespasseri napsal:

          Já viděla Star Treky snad skoro všechny :-) To ostatní jsem slyšela, že je dobré. Ale já se tomu bráním, seč můžu, protože tomu pak propadám. Asi jako když ještě dávali Lost.

  3. Pingback: Také už víte, co všechno Vám přinesl říjen? | Žít je umění

  4. Pingback: Jsem bohatá!! | Žít je umění

  5. Pingback: S ráááádostíííí koukala, jak to prádlo vyprala… | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

