Co všechno sneseme?

Zdá se, že je toho dost. Věci, které před lety nikoho ani nenapadly, věci, o kterých by nikoho ani nenapadlo mluvit, věci, o kterých by si ani netroufl mluvit, dnes už téměř nikoho nepohoršují. Naopak, jsou zdrojem těch nejbláznivějších spekulací a zábavných představ.

Alespoň v tom našem kulturním okruhu. Na mé zkušenosti z arabských zemí dojde taky. Tam je situaci výrazně odlišná…

Od té doby, co se ze mě shodou okolností stal fanda dvou seriálů – amerického a anglického – seznámila jsem se také s těmi správnými fanouškovskými výrazy. Jako Debster, Sherlolly, nebo Johnlock. Fanoušci buď „ship“ tu dvojci, nebo onu dvojci (a autoři většinu z těch všech lodí popostrkovaných po oceánu jejich tvorby bez milosti potopí). Ale spekulovat o životě fiktivních postav je dnes novodobá většinová zábava.

Johnlock – to je ovšem navýsost zajímavá kombinace. Sira Doyla by asi nikdy v životě nenapadlo, že když ubytuje Johna Watsona a Sherlocka Holmese na Baker Street 221b, vzbudí to o 100 let později takový poprask. Najednou spousta fanoušků hledá náznaky homosexuálního vztahu mezi těmi dvěma. Ačkoliv z románů se ví, že Sherlocka ženy nezajímaly právě proto, že, kromě jedné, nedosahovaly jeho intelektuální výše a navíc, nikdo je zrovna nezabil, aby se k nim alespoň s nějakým zájmem sklonil. A John byl přece ženatý. Nevadí. Když dnes dva muži žijí spolu v bytě, mají spolu blízký přátelský vztah a mají se rádi, prostě to vyvolává otázky.

?         ?         ?        ?       ?       ?

Když jsem průvodcovala v Egyptě, pamatuju se, jak se někteří turisté nevěřícně dívali na objímající se muže. Holt někde jsou stále o těch 100 let zpět :-) Dva muži na pokoji nevyvolají poprask. Vyvolá ho, když si žena vezme kajutu se spoluprůvodcem (jak jsem jednou musela já, protože loď už byla plná a nabízenou kajutu kapitána se mi tedy fakt brát nechtělo). Viděla jsem, jak jsem v očích veškerého osazenstva lodě (a to jsem s nimi plula poněkolikáté) rázem klesla… na úroveň běžné Evropanky, která se vyspí s kýmkoli (no jo, až tak špatnou pověst máme). Nepomohlo, ani když jsem je přesvědčovala, že běžný Evropan nečíhá za rohem, aby na ženu skočil, hned jak je s ní za zavřenýma dveřma. Nikdy to nepochopili :-)

Debster – neboli Dexter a Debra. Nevlastní sourozenci, kteří si byli velmi blízcí. Oba rodiče již zemřeli, jeden druhého podporovali a chránili. A někde v podpalubí možná bublala i láska víc než sourozenecká. Alespoň u Debry s tím autoři přišli. A vzbudili tím takovou vlnu nevole, že s tím radši rychle skončili. (Tahle loď šla ke dnu závratnou rychlostí.)Zajímavé, znělo mezi fanoušky, kterým přišla představa Debstera z pohledu celého seriálu vlastně docela logická. Fandit sériovému vrahovi, který vraždí zločince, to v Americe problém není, ale něco, co se zdálky (hodně zdálky) podobá incestu tolik lidí vytočí?? Holt, obraz Ameriky, nebo ne??

Sherlolly – to je hodně zajímavá kombinace. Sherlock a Molly, která je do Sherlocka zabouchnutá. Ten sarkastický necitlivý mozek a ta jemná, milující bytůstka. Ten vědecký mozek, který se nekouká napravo, ani nalevo, ale kontakt s tou citlivou dívkou ho nějakým způsobem ovlivňuje. Dokonce se omluví!

Kéž by víc rozumářů věnovalo pozornost citům :-) A chovali se trochu ohleduplně.

Náš západní svět se mění, chtělo by se mi věřit, že začal vnímat tu absurditu a necitlivost rozumářského hnaní se za výsledky. Jen, bohužel, všude za rohem zas vidí jen sex (snad jako ti Egypťané?).

To aby se člověk pomalu bál se s někým začít kamarádit :-)

No, ono na to ani nebude čas, když budu muset vydělat tolik, abych si mohla koupit vlastní byt… aby si snad někdo nemyslel, že jsem lesba, nebo holduju „incestu“ s nevlastním bratrem (figurativně, mám jen vlastní sestru)… :-)

Příspěvek byl publikován v rubrice Dexter se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Co všechno sneseme?

  1. Pingback: Také už víte, co všechno Vám přinesl říjen? | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

