1. Masochisti hadr (Absurdistán 2014)

(photo credit: Kelly Sue DeConnick)

(photo credit: Kelly Sue DeConnick)

… ti si totiž bolest přejí a pak si ji také pořádně užívají.

Takže to vlastně od nich není žádná velká odvaha. Pravda, slyšela jsem kdysi o jedné herečce, která si nechávala za SM filmy platit ne proto, že by ji to nějak „rajcovalo“, ale protože chtěla zažít to: „zvládla jsem to“!

Ale proč se proboha taková spousta lidí chová jako by byla v SM salónu… ale přitom si na to pořád dokola stěžuje?

Napadlo Vás někdy, proč si pořád tak ubližujeme? Začíná to negativním myšlením. Nejprapodivnější je, s jakou sadistickou rozkoší ho obracíme proti sobě (a já myslela, že myšlením začal rozvoj lidstva…): jsem nemožná, já jsem ale vůl, nikdy se mi to nepodaří, vypadám hrozně…

Negativní myšlení ve smyslu zhodnocení stavu, od které je možné se odpíchnout k něčemu pozitivnímu, Ok. Ale jak často se od jsem nemožná někdo odpíchne k tomu, aby byla možná?

Pokračuje to negativními emocemi. Dobře – emoce přijde, s tím nic moc nenaděláme. Ale proč si ten jedovatý šíp ještě víc zarážíme do těla? A opakujeme si pořád dokola: to jsem ale naštvaná, to jsem ale tak smutný… A čím déle to děláme, tím víc do toho bahna zabředáváme. A zkuste si z něj pak sami vylézt!

No… a pak následuje smršť ukázek, jak si lze rafinovaně ubližovat na těle: moc jídla, málo jídla, blbé jídlo, moc cukru, moc tuku, málo bílkovin, žádný pohyb, moc pohybu, moc vitamínů, málo vitamínů, málo vody, moc vody, moc alkoholu… a ve spojení s tím koncentrákovitým myšlením nám z toho vylezou různé záněty, nádory, obezity, infarkty apod.

A otázka zní: proč z toho SM salónu nevylezeme? Nebo že by se nám to opravdu tak líbilo? Že bychom si taky chtěli zažít to: zvládl/a jsem to? Přežila jsem vlastní život? Hmm, ale ten nepřežije nikdo… a jde jen o to, v jakém stavu z něj odejde…. nebo spíš v jakém stavu z něj bude ty poslední roky odcházet.

Vám to dává nějaký smysl?

A tak navrhuju:

– zapište si někde (třeba do vlastní hlavy – představuju si ten krásný mozek, který jsem nedávno viděla v novém Sherlockovi) tlustým písmem: MASOCHISTI HADR.

– když se Vám v hlavě vylíhne negativní myšlenka, vzpomeňte si na SM salón a běžte pryč.

– když se Vám v srdci vylíhne negativní emoce, vzpomeňte si na SM salón a mazejte pryč ještě rychleji (tedy pokud si nechcete třeba chvilku zatrpět – vědomě – a vyzkoušet jaké to je to zvládnout… a teprve pak vypadněte.)

– když budete v ruce držet nějaké to jídlo nebo pití (hmm, to držíme velmi často denně, že?), vzpomeňte si na SM salón a pokud se Vám to, co držíte v ruce, promění najednou v nějaký mučící nástroj, zahoďte ho a mazejte pryč.

– a když se Vám nepodaří si na SM salón včas vzpomenout, nebo z něj odejít, a začnete mít pocit, že jste úplně nemožní, tak máte na vybranou: buď si trochu zatrpět, nebo se tomu zasmát.

Protože to, co děláme, je pěkně na hlavu :-)

To je tedy úkol na první týden… prosté, dr. Watsone… stačí si čas od času vzpomenout, jak absurdně se chováme… a zasmát se tomu.

A příští pondělí (a celý týden) vyzkoušíme způsob č. 2., jak se odstěhovat z Absurdistánu a být zas o trochu spokojenější.

Bližší info o celé té roční akci Absurdistán 2014 naleznete zde.

Příspěvek byl publikován v rubrice Absurdistán 2014 se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

57 reakcí na 1. Masochisti hadr (Absurdistán 2014)

  1. Pingback: 47. Když hledáme poklad v truhle u obchoďáku (Absurdistán 2014) | Žít je umění

  2. Pingback: 48. Chybička se vloudí… (Absurdistán 2014) | Žít je umění

  3. Pingback: 49. Vlát či nevlát, toť otázka… (Absurdistán 2014) | Žít je umění

  4. Pingback: 19. Něco o masochistech (Absurdistán 2015) | Žít je umění

  5. Tess napsal:

    Hezký článek, také s oblibou praktikuji „SM“ :-(
    Nejvyšší čas s tím skoncovat, možná mi Váš článek pomůže..
    Díky :-)

  6. Pingback: Ta nejhlubší radost v tichu (Enjoy the Silence) | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

