Sherlock BBC, aneb londýnská promotion

(photo credit: fat les)

(photo credit: fat les)

Nejsem jediná, kdo je tzv. Sherlocked. Ten seriál mě prostě fascinuje. Některé díly nejsou nic moc, některé Vás chytí a nepustí. Některé díly jsou příliš okatě spíš komunikací s fanoušky, než plnohodnotnou epizodou, ale vem to čert. Některé scény jsou i tak k popukání.

Zjišťuju, že od Sherlocka nečekám detektivku (a proto se mi líbí i díly, které ostatní fanouškové mírně kritizují), ale hlavně zábavu. A Londýn. A britskou angličtinu.

A autoři velmi dobře vědí, co na některé fanoušky zabírá, a servírují mi jak tu zábavu, tak notné dávky Londýna a britské angličtiny (to je pro ně, pravda, dost snadné…).

Jako propagace Londýna je to od Velké Británie geniální tah. Stejně jako se návštěvnost Nového Zélandu zcela určitě zvedla po odvysílání Pána Prstenů, do Londýna určitě také přijede ještě víc turistů…. jen nevím, kam se tam ještě vejdou…

Sherlock jako fikaná propagace Londýna. Tady to máte: Sherlock Holmes přehlíží londýnské panorama. Sherlock Holmes jde přes Trafalgar Square. Sherlock Holmes pobíhá v londýnských uličkách. Sherlock Holmes chodí do londýnských pubů. Sherlock Holmes se v londýnském pubu ožere (jak jinak tu běžnou činnost londýnské mládeže nazvat). Sherlock Holmes řeší případ londýnského metra. Sherlock Holmes navštíví Birminghamský palác (možná, prostě nějaké to místo blízké královně). Sherlock Holmes řeší případ vloupání do Toweru.

Už mi chybí jen ten Hyde park.

Celým seriálem se nese londýnská atmosféra (Londýn miluju), anglická upjatost (v Sherlockově podání dovedená ad absurdum)… a poté, co jsem sjížděla amerického Dextera zjišťuju, že britská angličtina je místy dost oříšek.

Vzpomínám, jak jsem byla před cca 10 lety v Londýně na třítýdenním jazykovém kurzu. Zařídila jsem si to tenkrát sama, koneckonců jsem s tou jazykovkou komunikovala pracovně a posílala jsem jim studenty. Žila jsem u britské rodiny ve Wimbledonu a chodila jsem do jazykové školy také ve Wimbledonu. Do centrálního Londýna jsem zajížděla hlavně o víkendech a bloumala po parcích a uličkách. No, do obchodů jsem taky zašla, pravda. Koupila jsem si tenkrát v říjnu krásného cinkajícího sněhuláka na stromeček.

Zařadili mě do přípravného kurzu pro CAE (ačkoliv v té době jsem žádnou zkoušku skládat nechtěla, to až později). Bylo nás tam jen pár – jedna ze studentek byla Mexičanka. Holka, která mluvila nádherným americkým akcentem a na CAE by mohla jít z fleku. Učitelka se jí ptala, proč přijela na kurz a proč do Londýna. Mexičanka nás šokovala: mít britský akcent a britské školy je prý v Mexiku považováno za něco lepšího než mít americký akcent a americké školy. Znak prestiže.

Bylo to poprvé, co jsem v Londýně byla, a naprosto mě uchvátil. A bylo to také poprvé, co jsem tak často slýchávala anglický přízvuk – lidi, televize, učitelé. Mí předchozí rodilí mluvčí totiž byli buď Američané, nebo Kanaďan. Bylo to mírně nezvyklé a mně se to strašně zalíbilo.

A tak jsem po anglickém Sherlockovi skočila a nasávám a nasávám. Tedy ne jak ti dva v minulém díle… myslím ten jazyk a tu atmosféru…

A doufám, že se do Londýna zas brzy vrátím. Má poslední krátká studijní návštěva min. rok byla také zajímavá… ale o tom zas někdy příště.

Příspěvek byl publikován v rubrice Filmy, Kolik jazyků umíš... se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Sherlock BBC, aneb londýnská promotion

  1. Sedmi napsal:

    Londýn patří taky mezi moje srdcová města. Ono jich teda moc není, alespoň těch velkých, ještě Barcelona a San Francisco a Gotheburg. Jinak se mi velká města moc nelíbí, ale tyhle (a Praha pochopitelně) mají vyjímku :D

    • avespasseri napsal:

      Já myslím, že v mém případě nemá na Londýn nic. Snad jen by se měli zamyslet nad procházkami kolem Temže… nám polabákům trochu dělá problém, když nemáme řeku, podle které bychom se mohli pořádně procházet :-) I když kolem Vltavy jsem taky nechodila… jen snad když se zvedali povodně.
      Ještě snad Káhira má pro mě jistý význam… a to je hodně velké město :-) Ale jak z 1000 a jedné noci :-) Jen snad ten vzduch a ta auta…

  2. Pingback: Asi jsem se zbláznila… | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

