Návraty… aneb žijí v nás…

Někdy v létě jsem uveřejnila článek o smrti. Můžete se na něj podívat tady. Mimo jiné tam píšu, že smrt není třeba hodnotit – ona je a být musí. Bez smrti není života.

Že je naopak třeba nenechat se její silou pohltit… protože ona je velmi silná, polyká věci a lidi jako černá díra. Ona temnota bez světla a bez naděje, plná zloby a smutku.

A že když ji propojíme se životem – jako jin a jag, které k sobě neodmyslitelně patří – ztratí ten strašlivý náboj.

Ale oproti tomu letnímu článku mohu dodat, že najednou mnohem lépe chápu to, jak složité pro mnoho lidí je oddělit svět života od světa mrtvých… všechny ty představy o duších, posmrtných životech apod. Je to poprvé (nepočítám psa, tam to bylo silné, ale jiné), kdy umřel někdo, kdo mi byl blízký. Ne natolik, aby to pro mě byla velká rána – znala jsem ji jen asi půl roku – ale náš vztah byl dostatečně úzký a niterný, aby se mě smrt alespoň svým křídlem opravdu dotkla.

Síla smrti je tak mocná, že v okamžiku, kdy zasáhne, prolomí se do toho našeho běžného života. A kam najednou umístit všechny své příbuzné a známé, které jsme měli rádi, byli tady, a nejednou nejsou??? Žijí v nás, a přece už nežijí. Je to náznak neduality, jak o něm mluvím v onom letním článku… ale zatím jen náznak…

A tak tedy na závěr návrat k té písničce, která mě tenkrát v létě k napsání článku inspirovala: Smrt, ta neúplatná služebná:

Příspěvek byl publikován v rubrice život se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

