4. Buridanův osel v počítačové hře (Absurdistán 2014)

(photo credit: W.A. Rogers)

(photo credit: W.A. Rogers)

Připadáte si někdy jako panáček v počítačové hře?

  • Někam jdete, ale ne proto, že tam Vy sami chcete jít, ale protože Vás tam Někdo posílá?
  • Děláte něco ne proto, že Vám samotným to přijde jako dobrý nápad, ale protože Vám Někdo řekl… nebo dokonce přikázal… že to dělat máte?
  • A zajímá Vás jenom sbírání bodů, doplňování energie (třeba jídlem), budování vesnic apod.?

Kdo ví, co všechno se ještě v počítačových hrách dělá… mou poslední hrou byl Prehistoric a z ní jsem po několika dlouhých měsících strávených snahou zjistit, co je na konci, unikla tak trochu podvodem… zajistila jsem si nesmrtelnost :-) A s následným rychlým dosažením konce i vyprchala ta hlavní motivace, která mě dnem (i nocí) hnala bouchat kyjem po jídle a klouzat se po sněhu.

Přišlo mi to praštěné, ale bojujte se silou, která Vás žene…

A co žene Vás?

Proč děláte to, co děláte? Zamýšleli jste se někdy nad tím? Proč si třeba v obchodě místo krásné pocukrované pomrkávající koblihy nekoupíte…hmm… někdy je těžké vybrat něco jiného :-)

Motivace – to je to, oč tu běží.

  • Děláte to, co chtějí ostatní, nebo to, co chcete Vy?
  • Děláte to proto, že po něčem toužíte, nebo proto, že se něčeho bojíte?
  • Děláte to pro peníze, pro hmotné věci, pro ocenění, pro své bezpečí, pro úctu, pro lásku, pro seberealizaci… pro co? Co je to, co Vás žene?

A co když se máte rozhodnout mezi dvěma cestami… která hodnota je pro Vás silnější? Která si Vás přitáhne na svou stranu?

Nebo umřete hlady jako ten Buridanův osel mezi dvěma kupkami sena? Byly stejně velké, stejně dobré a on se nedokázal rozhodnout, ze které se najíst…

A tak:

  • zastavme se někdy, a zamysleme se, proč jsme udělali zrovna to, či ono
  • zda dáváme přednost vnější motivaci, nebo té vnitřní? A proč?
  • dotkněme se sami v sobě toho, co nás žene… najděme tu nejsilnější motivaci v nás

**************************************************************************************

Jak se mi tento týden nakonec dařilo? To najdete v článku: Síla mysli a vnitřní motivace. Tentokrát mi téma týdne zasáhlo do života hodně razantně… ukázalo mi, kde je ta má vnitřní motivace, a co mi brání jít za tím, po čem nejvíc toužím. A to jsem ještě nevěděla, jak moc zásadní tohle téma bude i nadále… a kam mě ta má touha zavede (slyšíte ten zlomyslný smích??)

***************************************************************************************

Tímto článkem začíná čtvrtý týden projektu Absurdistán 2014. Bližší informace k tomu proč, co a jak ohledně tohoto projektu najdete tady. Přehled témat, na které ještě nejspíš dojde a kterými jsem se již zabývala (i s odkazy), najdete pro změnu zase tady.

Přidat se můžete kdykoliv, můžete začít klidně tímto týdnem, nebo se můžete podívat i na týden první – 1. Masochisti hadr. A věnovat mu a těm následujícím (najdete je v rubrice Absurdistán) pár dní. Člověk nikdy neví, co mu které téma přinese – já už od prvního týdne zjišťuji, že do mého života zasahuje téma týdne dost výrazně :-) (Stačí se podívat na články, které uveřejňuji, v daném týdnu…)

Příspěvek byl publikován v rubrice Absurdistán 2014 se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

20 reakcí na 4. Buridanův osel v počítačové hře (Absurdistán 2014)

  1. Sedmi napsal:

    hezké. obvykle většinou dělám, co chci já…ale poslední dobou je to spíš to, co chtějí/potřebují děti, co je potřeba v bytě atd., a na to, co bych chtěla já, už není tolik času a energie jako dřív. ale nestěžuju si, takhle jsem si to taky vybrala koneckonců sama…

    • avespasseri napsal:

      To je myslím právě ono… že dokud máme pocit autonomie (sami jsme si to takto vybrali), tak jsme mnohem spokojenější, než když máme dojem, že nás někdo (třeba vlastní děti) omezují v „rozletu“ :-)

      • Sedmi napsal:

        :) to je i castecne duvod, proc je fajn mit deti pozdeji… nemas pak pocit, ze vsichni ostatni se chodi kamsi bavit, zatimco ty musis byt doma s detmi…

        • avespasseri napsal:

          To budeme zase u tématu věk :-)) Někdo může mít ty hodnoty fakt jinde a nebude ho lákat někam se chodit bavit :-) Ale v dobách, kdy každá, která neměla do 22 dítě, byla divná stará panna, zřejmě trpělo nedostatkem „vyžití se“ hodně matek :-) I když ani ostatní nikam moc nechodily :-) Mít pocit, že „tohle je moje volba“, je k nezaplacení…

  2. pavel napsal:

    To mne se právě poslední dobou pokouší řítit Ufouni. :D

    • avespasseri napsal:

      No… pozor… když občas zabrousím do „esoterických“ kruhů, tam si běžně myslí, že se nás celkově snaží řídit Ufouni…. o Reptiliánech jste slyšeli?? :-) No, nebudu se rouhat, kdo ví, jestli to není pravda :-)

  3. jolana88 napsal:

    :) víte, že hodně lidí s PAS se neumí rozhodnout? takže toho osla si umím, chudáka, docela dobře představit. život je věc kompromisů – každý má zřejmě hranice jinde – a s věkem příliš nemoudří.

    • avespasseri napsal:

      To jsem nevěděla…
      Víte, že nedávno se mezi maminkami rozhořela diskuse zda kompromisy ano, či ne? :-) Maminky jsou dnes opravdu dost zmatené :-)

  4. jolana88 napsal:

    jsem demokrat .. u nás jsou kompromisy nekompromisně zakázány :)) Mohu se zeptat na jaké téma se diskuze vede? „maminka uklidí a Ty sníš polévku?“ Pořád říkám, že přísun literatury rodičům a pro rodiče by se měl omezit ..

    • avespasseri napsal:

      V rámci videa Nevýchovy o pseudodohodách (ústupek, výměna apod.). Zařadila tam i kompromis, který podle autorky není win-win situace, naopak, přijdou tam zkrátka obě strany. Jenže kompromis je všeobecně považovaný právě za ten nejlepší způsob, jak se na něčem dohodnout :-)
      Já se ale rodičům nedivím… dennodenně každý řeší nějaké problémy (dítě neposlouchá, dítě tamto, dítě oneto) a je vděčný za každou radu, která by mohla fungovat.
      S tou literaturou… před časem jsem byla v Egyptě shánět literaturu pro islámské rodiče. V knihkupectvích obvykle není celý regál věnovaný téhle tematice, jak u nás. Něco se najde ve specializovanějších knihkupectvích. Pár knih jsem objevila, ale s tou naší produkcí se to nedá srovnat. Tam také nikdo nic neřeší: mají také své odborníky, kteří jim řeknou, co ano, a co ne, ale v zásadě se shodnou a hotovo. Není to ta kupa odporujících si rad.

  5. jolana88 napsal:

    ne nadarmo se říká „umění kompromisu“. Na rozdíl od autorky říkám, že vyhráli oba. – Kdyby rodiče řešili sebe, místo dětí – mnoho starostí by jim ubylo. Na jednu stranu – může mi to být „šumák“ – tohle už se mě netýká. Na druhou stranu – občas prostě žasnu, co je která palice schopna vymyslet – a když to hezky „zabalí“ i prodat ..

    • avespasseri napsal:

      Právě… záleží na tom, co nazveme kompromisem. S tím řešením sebe je to dost zajímavé… ve společnosti posedlé individualismem a svobodou, jako bychom o tu svobodu ve skutečnosti moc nestáli a jako bychom žili v neustálém strachu, že těm druhým nějak svým jednáním ublížíme. Nebo že by tohle byl problém jen současné generace rodičů a ti dnešní mladí to budou mít úplně jinak?? :-)

  6. jolana88 napsal:

    :) napadlo mě právě, že bych mohla jedno z dítek zapůjčit školitelům. Myslím, že jakýkoli kompromis – nehledě k tomu, že by za něj dostali Nobelofku – by považovali za WINWINWIN!, a to životní. Aspíci a většina autíků má totiž VŽDYCKY pravdu a poslední slovo :DD

  7. Pingback: Síla mysli a vnitřní motivace | Žít je umění

  8. Pingback: 6. Drákula hadr (Absurdistán 2014) | Žít je umění

  9. Pingback: Kdybych to byl býval udělal, tak bych se teď býval necítil jak blbec :-) | Žít je umění

  10. Pingback: Co přinesl rok 2014? (má cesta z Absurdistánu) | Žít je umění

  11. Pingback: 13. A próóóóč????? (Absurdistán 2015) | Žít je umění

  12. Pingback: Už víte, co OPRAVDU chcete? Tak proč teď sami sebe sabotujete?? | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

