Ticho

Kdesi jsem si minulý týden uhnala menší nachlazení… rýmička, kašílek (no, ten ne, jen mi to nedalo to také zmínit :-)). A hlavně ohromnou únavu a vnitřní chlad (znáte to, nic Vám není, jen je Vám neustále zima?).

Teď už únava odezněla, asi jsem si nutně potřebovala lehnout a zavřít oči. Nic neřešit, nic nedělat. A hlavně – s nikým nemluvit.

Náhoda tomu chtěla, že onemocněl i trampský „sparingpartner“ mé dcery, a protože nevyšly ani jiné možnosti, zůstali jsme nakonec všichni o víkendu doma. Zrovna když Vám praská hlava a Vy se nutně potřebujete stáhnout do sebe…

Míváte někdy tu naprosto fyzickou potřebu TICHA???

Ticha ve svém okolí, ticha ve své hlavě?? Absolutní odříznutí od vnějších stimulů…

S každou hodinou, kdy manžel i s dcerou zůstávali doma, má nervozita narůstala a má únava se prohlubovala. K zimě se pomalu začala ozývat i bolest hlavy – jemně, náznakově – jako by říkala to už stačí, dost, dost.

Naštěstí si to mé dítě v družině potrhalo všechny kalhoty na kolenou a už bylo nutné vyrazit koupit nové… manžel, který beztak oblečení kupuje s mnohem větší radostí než já, vzal na sebe úděl té nejvíc kritizované zábavy – víkendového výletu do obchodního centra :-)

A když se za nimi zavřely dveře, vypnula jsem všechny televize, všechna rádia (tedy jedno rádio, jednu televizi, aby nedošlo k mýlce :-)), padla do postele, přikryla se dekou a pohroužila se do toho nádherného TICHA.

Už jste někdy přijali ticho s takovou nábožnou úctou? Jak žíznící vodu? (Ze svého výletu do Egypta si stále velmi živě pamatuju, jaké to je přijmout vodu s nábožnou úctou… už jsem Vám tady o tom psala??? )

Prostor, ve kterém se vracíte sami k sobě a nacházíte tam sílu, odpovědi na své otázky, klid a mír?

Nebyli pryč příliš dlouho… snad 3 hodiny. Ale ty 3 hodiny byly jako věčnost, jako vykoupání se v živé vodě. Ty 3 hodiny ticha a samoty stačily, abych se opět s úsměvem ujala své role maminky a manželky. A v neděli jsem už skákala jak srnka :-)

Čerpat čas od času právě z tohoto zdroje je pro mě naprosto zásadní.

 

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice život se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Ticho

  1. Sedmi napsal:

    přesně… a když se přetáhnu, je z toho migréna, která si to ticho vynutí…

  2. Pingback: Jak se dobrat vnitřního ticha? | Žít je umění

  3. Pingback: Návraty – Jak se dobrat vnitřního ticha? | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

