Výhody a nevýhody, aneb o svobodě

(Photo credit: Herbythyme)

(Photo credit: Herbythyme)

Je mnohem jednodušší dělat věci ze strachu, nebo z touhy… ta energie Vás mocně žene a nemáte čas přespříliš přemýšlet a bránit se.

Celé generace byly vychovávány stylem „cukr a bič“, tresty a pochvaly. Některým jedincům té naší generace se to sice nelíbí, ale přiznejme si to: mělo to své výhody.

A své nevýhody. Holt každá mince má VŽDYCKY dvě strany.

Teď chceme svobodu… ale umíme s ní vůbec zacházet? Pár let jsem žila v tom východním muslimském světě a musím říct, že ačkoliv tam pokukují po těch výhodách svobody, oni vidí hlavně ty nevýhody… nevýhody svobody jako nevázanosti. Z odstupu společnosti, která nestojí na hodnotách individualismu, je velmi jednoduché je vidět… bijí totiž úplně do očí.

My jsme za komunismu pokukovali po výhodách Západu a nevýhody neviděli. A teď se strašně divíme, co se to stalo…

Žít totiž svobodu… a nepropadnout nevázanosti… je velmi těžké.

A když nevládne strach a touha, je velmi snadné propadnout lhostejnosti.

Mít něco, nebo někoho, co nás žene… nějaký jeden úzký směr… to je velká výhoda.

Protože když se obzory rozšíří, když je těch možností nepřeberné množství a je jen na Vás, co si zvolíte… když máte tu absolutní svobodu… co s ní uděláte?? Co ona s Vámi udělá??

Kolik lidí o ni OPRAVDU stojí????

Pak musíte být velmi, velmi bdělý, protože byste jinak mohli dopadnout jak já, když sedím před informačním systémem Základní školy své dcery a chci se zalogovat.

Jsem učitel, student, nebo rodič?????????

Bez bdělosti je tak snadné odkliknout bezmyšlenkovitě cokoliv (jen si představte, jak se tam deru mezi učitele, nebo dokonce mezi prvňáky…), protože já jsem v současné době učitel, student i rodič….jen pokaždé někde jinde :-)

 

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Svoboda se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na Výhody a nevýhody, aneb o svobodě

  1. Sedmi napsal:

    a co teprve, když je jeden váha :D

    • avespasseri napsal:

      Jo, jestli není líp, když ti někdo řekne: hele, koukej jet rodit do Čech. Nebo kdybys měla hrůzu z toho, co se ve Švédsku během porodu všechno může stát, co? Když máš tu svobodu se rozhodnout sama, je to někdy k vzteku :-))
      Já bych taky tak ráda žila svoji svobodu… jenže zároveň mám ráda ten svůj klídeček… a vnitřní mír… a teď babo raď jak skrz tenhle paradox????????
      No, jdu si dát k obědu palačinky a pak koupel a chci na to aspoň chvíli nemyslet….. já už v té chvíli, kdy mi jedna má intenzivní studentka odjela tento týden na dovolenou, tušila, že toho volného času ještě budu litovat…..:-)

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

