12. Kam vítr, tam plášť… (Absurdistán 2014)

(photo credit: Uwe Kils)

(photo credit: Uwe Kils)

To je takové rčení s negativními konotacemi. Řekli bychom, že ti, kteří se takto chovají, si zaslouží naše odsouzení.

Ale napadlo Vás někdy, jak je absurdní, že se takhle chováme vlastně všichni???

Kam zafouká vítr našich myšlenek, tam běžíme.

Když po něčem zatouží, zatoužíme i my.

Když se něčeho leknou, lekneme se i my.

Někdy tu myšlenku dokážeme kontrovat jinou myšlenkou a své touhy a strachy zkrotit.

Čím jsme dospělejší, tím snadněji bychom to měli dokázat. Ať již lépe, nebo hůře. Ať již trvaleji, nebo méně trvale. Ať již skutečně, nebo jen zdánlivě.

Ale někdy je reakce tak rychlá, že nás to odfoukne, ani nevíme jak…

A pak se snadno na tom moři utopíme, místo abychom svou plavbu řídili…

A tak:

– bych tento týden ráda věděla, kam vítr fouká

– a dala si prostor rozhodnout, zda budu jak plášť, nebo spíš jak strom ve větru…

– a nenechala se odnést (unést) ani touhou, ani strachem…

************************************************************************************
Díky tomuhle projektu jsem se v roce 2014 o sobě dozvěděla věci,  které mi předtím unikaly. Třeba to, jak strašně moc jsem vzpurná. A to jsem si myslívala, jaká jsem poddajná osůbka. Zvláštní. Na závěr tohoto týdne jsem třeba napsala článek Divoký hřebec. V červnu jsem pak celý týden věnovala Vzpurnému hřebci. Prostě zvláštní.

*************************************************************************************

Tímto článkem začíná dvanáctý týden projektu Absurdistán 2014. Bližší informace k tomu proč, co a jak ohledně tohoto projektu najdete tady. Přehled témat, na které ještě nejspíš dojde a kterými jsem se již zabývala (i s odkazy), najdete pro změnu zase tady.

Přidat se můžete kdykoliv, můžete začít klidně tímto týdnem, nebo se můžete podívat i na týden první – 1. Masochisti hadr. A věnovat mu a těm následujícím (najdete je v rubrice Absurdistán) pár dní. Člověk nikdy neví, co mu které téma přinese – já už od prvního týdne zjišťuji, že do mého života zasahuje téma týdne dost výrazně :-) (Stačí se podívat na články, které uveřejňuji, v daném týdnu…)

Příspěvek byl publikován v rubrice Absurdistán 2014 se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na 12. Kam vítr, tam plášť… (Absurdistán 2014)

  1. letitiatiba napsal:

    Zaujímavé, že spomínaš práve toto úslovie. Nedávno mi v nejakom kontexte prišlo na myseľ. Už si nepamätám v akom, ale viem, že mi to vtedy vyznievalo vyslovene pozitívne. Ale potom som si spomenula na zlú povesť tohto prirovnania a povedala som si, že pre tento prípad sa asi nehodí (hoci sa hodilo až veľmi).
    Škoda, že už si nespomínam, o čom to bolo…

  2. jolana88 napsal:

    není to spíš o tom vybrat si „vítr“? synova škola má hezké motto – Lao´c – Když nevíš kam pluješ, žádný vítr Ti není dost dobrý…

  3. Jarka napsal:

    Možná, budu patřit mezi ty, kterou první poryv větru (myšlenky) zaskočí, ale pak stačí se zastavit, myšlenky si srovnat a jít třeba i proti tomu větru. Nevím, jestli se mi to daří beze zbytku, ale se svým životem jsem spokojená, tak snad ano. ;-)

    • avespasseri napsal:

      To je velký dar, když tohle člověk umí. On se to ostatně učí od dětství… však to vidím na té své… čím je starší, tím snazší je pro ni vzdát se svých prvních popudů :-) Já úplně proti větru jít neumím… ale umím se na chvíli schovat, dokud nepřestane foukat :-) Ale i tak zjišťuji, jak naprosto nenápadný ten větřík může být… člověk si ho často ani nevšimne… a pak jen zírá, kde se to ocitl :-)))

  4. Pingback: Úterní nedělník… | Žít je umění

  5. Pingback: Najděte si tu svou kotvu na rozbouřeném moři života… | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

