Divoký hřebec

(photo credit: Bureau of Land Managment)

(photo credit: Bureau of Land Managment)

Prý mám zkrotit divokého hřebce :-)

Pamatuju, jak jsem kdysi, jako malá, milovala Old Shatterhanda alias Kara ben Nemsího. Psala jsem o tom v mém úplně prvním článku tady na blogu: Žít-Žut, aneb nezapomněli jste na své dětské vzory? A znovu tady. Z reakcí na ten článek se zdá, že jsem jedna z mála, která již v dětství měla natolik výrazný vzor. Ovlivnil mě totiž naprosto zásadně.

Že by se inspirace zase nenápadně vplížila??

Pamatuju si, jak jsem jako malá hltala v první vinnetuovce popis lovení mustangů. Tenkrát jsem byla velká koňařka a později začala na koních i jezdit v jezdeckém klubu. Koně mě odjakživa fascinovaly… a tak se vždycky jen shovívavě usmívám, když mi dcera začne vyprávět o své touze jezdit do školy na koni…

Obdivovala jsem umění svého hrdiny koně zkrotit… ne ho zlomit, ale ovládnout tu jeho ohromnou svobodnou sílu, spojit se s ním, s porozuměním, ale jistě ho vést tím směrem, kterým jet chtěl.  A kůň se bez vzpouzení podřídil a propůjčil mu svou sílu, rychlost a vytrvalost…

Prý mám i já jednoho takového divokého hřebce zkrotit…

Ale on se zatím vzpouzí a chce si svobodně lítat, kam ho napadne…

Příspěvek byl publikován v rubrice Bdělost se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

17 reakcí na Divoký hřebec

  1. Sedmi napsal:

    že by reakce na rok Koně :) btw to je taky jedna z mych oblibenych detskych knih. diky ni jsem se naucila spoustu veci…

    • avespasseri napsal:

      By mě vlastně zajímalo, co ses z indiánek mohla naučit? :-)

      • Sedmi napsal:

        Nedávat najevo bolest a strach, alespoň navenek. K tomu musím poznamenat, že mám stejně jako May nízký práh bolesti a už se teď nemůžu dočkat, až začneme s Mayovkama… používat hlavu místo síly :) …

        • avespasseri napsal:

          Já už Kristýnu taky chtěla naočkovat… ale ty knížky ji ještě nezaujaly, ani poušť, ani mustangové :-). Jen kdysi, když měla někdy v 1 roce salmonelu a ležela v horečkách doma, tak ji bavilo se dívat na Vinnetoua v TV :-)
          Jo, používat hlavu místo síly. To jsem se také naučila. Byl neuvěřitelně chytrý. No a teď se mám té hlavy vzdát :-( Nebo spíš ji naučit trochu jinak pracovat. Není to lehké, když člověk na rozumu postavil svou existenci :-)

          • Sedmi napsal:

            tak to me opravdu zajima, co je to za ukol s tim krocenim kone…

            • avespasseri napsal:

              Nenechat se ovládat, ale vládnout. Nebojovat, ale souznít. Nenechat se děsit, nebo strhnout, ale vnímat svět otevřeně. V zásadě je to o myšlenkách, o strachu a touze, o svobodě a klidu. Ale hlavně o myšlenkách a o tom, jak strašně moc ony ovládají nás.

              • avespasseri napsal:

                … a nejenom o tom… je to právě o tom, jak často jen propadáme iluzím, bojíme se něčeho, čeho není třeba, a toužíme po něčem, co nám nic dobrého nepřinese… a hrajeme jen takovou hru. Všichni si velmi rádi hrajeme, už ani děti dnes pomalu nedělají nic jiného… ale úž často nehrají tu svou, hrají hru někoho jiného. A hrajeme ji nevědomě, příjemné je to snad jen v okamžicích těch princů na bílých koních :-) Nebo pokud jsme opravdu hodně dobrodružná, adrenalinová povaha :-) Zmítáme se jen ve strachu a touhách, o skutečném porozumění a míru si můžeme jen nechat zdát :-( Je to vidět dnes a denně všude kolem nás… :-(

  2. jolana88 napsal:

    nevím proč – vzpomněla jsem si na dělení vlk-ovce. jinak – neřekla bych, že zvířata si můžeme podrobit a vést – můžeme je přesvědčit o společném cíli .. Ve finále zjistíme, jak moc se nám to podařilo.

  3. Pingback: 12. Kam vítr, tam plášť… (Absurdistán 2014) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

