13. Milovat peklo a důvěřovat… (Absurdistán 2014)

(photo credit: Polimerek)

(photo credit: Polimerek)

… to jsou ovšem dvě dost absurdní tvrzení. O pekle a o tom, zda ho lze vůbec milovat, jsem už v jednom týdnu psala (Milovat peklo…). Zdá se to praštěné. No, ono je.

… o důvěře jsem dokonce kdysi psala celou diplomovou práci. Tedy chtěla jsem psát, jenže o důvěře lze napsat tak maximálně několikasvazkové dílo a stejně danému tématu nebudete nejspíš právi. Nicméně tenkrát jsem si ukrojila malilinký kousíček a k tématu důvěry vs. nedůvěry jsem se na několika desítkách stran vyjádřila.

Jen takový střípeček tu předhodím:

– jaký druh důvěry je Vám bližší? Půjdete se najíst a velblouda necháte stát venku neuvázaného? (natolik přece důvěřujete Bohu … tedy pokud jste věřící, ale vykládejte muslimovi, že jste ateista :-))). Nebo ho radši uvážete a důvěřujete alespoň natolik, že ho nikdo neodvede?

Také Vám někdy myšlenky našeptávají, co všechno je nebezpečné, co vše Vás ohrožuje a na co všechno si musíte dávat pozor? A přitom Vy velmi dobře víte, že strach má jen velké oči?

To je ještě ale ta dobrá varianta. Takové myšlenky můžete lehko onálepkovat tím „našeptáváním čerta“ (a to upozorňuju, že jde jen a pouze o metaforu, rozhodně ne o křesťanský článek :-)). A takovému „našeptávání“ důvěřovat nemusíte…

Ale co když ve Vás něco křičí: „Nechoď tam“, „Ztratíš se tam“, „Zemřeš tam“, „Zraníš se tam“… a Vy víte, že to všechno je pravda… a přece musíte důvěřovat a jít…

Jinak to bude jak v té básni Brána, kterou jsem psala již před velmi, velmi dávnou dobou…

A tak:

  • protijedem strachu je důvěra… jen ji v sobě najít…

A jak jste na tom s důvěrou Vy? Komu a čemu důvěřujete? A už jste se spálili? A co pak s tím?

***************************************************************************************

A jak se mi tento týden dařilo? Našla jsem tu důvěru? Na závěr tohoto týdne jsem napsala článek Strašidelná brána. Co myslíte, zůstala jsem před ní stát, nebo jsem vešla dovnitř?? :-) A co se stalo pak…. húúúúúúúúú :-)

***************************************************************************************

Tímto článkem začíná třináctý týden projektu Absurdistán 2014. Bližší informace k tomu proč, co a jak ohledně tohoto projektu najdete tady. Přehled témat, na které ještě nejspíš dojde a kterými jsem se již zabývala (i s odkazy), najdete pro změnu zase tady.

Přidat se můžete kdykoliv, můžete začít klidně tímto týdnem, nebo se můžete podívat i na týden první – 1. Masochisti hadr. A věnovat mu a těm následujícím (najdete je v rubrice Absurdistán) pár dní. Člověk nikdy neví, co mu které téma přinese – já už od prvního týdne zjišťuji, že do mého života zasahuje téma týdne dost výrazně :-) (Stačí se podívat na články, které uveřejňuji, v daném týdnu…)

Příspěvek byl publikován v rubrice Absurdistán 2014, Strach se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na 13. Milovat peklo a důvěřovat… (Absurdistán 2014)

  1. Pingback: Kdo kolem sebe mlátí, ten se utopí (aneb věřte a důvěra Vám pomůže) | Žít je umění

  2. Pingback: Byl duben, lásky čas :-) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

