Zkoušky z hněvu

(photo credit: John Kerstholt)

(photo credit: John Kerstholt)

To už jsem sice zažila, že někdo dokáže přijímat mé emoce bez hodnocení… a že to byly různé emoce, strach, hněv, touha, smutek, otrávenost….

Ale že mi vlastní sedmiletá dcera cestou do školy při debatě o tom, jak se člověk postupně učí zacházet se svým hněvem, navrhne, že mě bude zkoušet, jestli se na ni rozzlobím, to jsem tedy nečekala :-) Zrovna ona, která ví, že když se rozzlobím, tak srší hromy blesky… i když je to spíš bouřka, která nakonec pročistí vzduch, než by lámala stromy a odnášela střechy. Stále je to ale bouřka a ta energie není příjemná…

No, se smíchem jsem její velkorysou nabídku odmítla… a se slovy, že mi úplně stačí, když to dělá neúmyslně :-)

Nebo že by se opravdu poslední dobou všichni spikli a rozhodli se, že je nejvyšší čas mě zbavit pár mých neřestí??? :-))))

Příspěvek byl publikován v rubrice Emoce se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 reakcí na Zkoušky z hněvu

  1. Sedmi napsal:

    tak to je dobrá nabídka :) taky bouchám, neumím to držet v sobě, bouchnu a za pár minut o ničem nevím…

    • avespasseri napsal:

      Už jsem taky ve fázi, že bouchnu a za chvíli o tom nevím. Ta chvíle se zkracuje a zkracuje. Bývaly doby, kdy jsem věděla pořád a s tím člověkem už jsem nechtěla mít nic společného :-) Bývaly doby, kdy jsem bouchala velmi málo, zato taky kolem mě bývalo hodně málo lidí, které bych k sobě pustila :-)) Už se mi teď párkrát podařilo i nebouchnout… prostě to vyprchalo :-) Ale to byla výjimka, taková vlaštovička :-)

      • Sedmi napsal:

        tak to jsi zapracovala hodne teda :) ja jsem bouchaci odjakziva… vzdycky to trva dlouho, nez se to nastrada, ale pak to stoji za to. ucim se spis krotit ty vybuchy, abych nerekla nebo neudelala neco, ceho bych pak litovala… posledni dobou se mi to docela dari…

        • avespasseri napsal:

          Já jsem naštěstí hrozný dobrák… já i v hněvu málokdy plácnu nějakou blbost. Zato dům se otřásá v základech :-)) Já jsem jako malá byla hrozný vztekloun… nejdřív jsem to potlačila, ale s malou se to vrátilo… musím na tom pracovat nutně, protože mi to rozčilování vůbec nedělá dobře. Nesnáším konflikty :-))))))

          • est napsal:

            The point goes beyond the idea: Judge not so ye not be judged.

            The point is more like this: Judge not so you are spared anger. Judge not so you do not fume. Judge not so you do not go up in flame. Judge not so you escape self-righteousness.

            • avespasseri napsal:

              To je naprosto přesné. Ve své podstatě nejde o „výměnný obchod“, jde o něco víc..,. jde o to,abychom se v tom našem odporu a souzení neškvařili jak na plotně. Což mi připomíná jméno, které jsem dala během nedělní meditace… té nejhorší, kterou jsem kdy na semináři zažila… tomu vnitřnímu otravovi, který mě bránil pořádně meditovat: Peter Pan :-)

              • est napsal:

                :) Peter Pan zeslábne teprve až zeslábne váš odpor vůči němu :) Svým „zájmem“ (odporem) jej posilujete :) Sou paradoxy.

                • avespasseri napsal:

                  Paradoxy, jo, jo. Někdy člověk musí přijmout nepřijatelné… přesně jak to mám v mottu tohoto blogu :-))))))

        • est napsal:

          Hněv je dočasná ztráta duševní rovnováhy, vlastně ztráta bdělosti. Necháme se ovládnout pudy a ani si to neuvědomíme :)
          Ale každopádně je lepší hněv ventilovat než dusit, on si nakonec cestu ven stejně najde a je to exploze podstatně ničivější, než kdyby se vypustila pára hned na začátku.

  2. Ilma napsal:

    Děti jsou dokonalé právě ve svém kouzlu a nepředvídatelnosti. :) Zaujme je kdejaká maličkost, která jim stojí za to ji vyzkoušet. :)

    • avespasseri napsal:

      To je pravda… děti ještě nejsou „zaběhané“ a vždycky překvapí. Tím, co dělají, úhlem pohledu atd. Možná by se měla zavést i škola pro dospělé, kde by učily děti :-)))

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

