Sade – Hang on to your love, aneb není to lehké

Před nějakými 20 lety jsem tuto písničku slyšela poprvé. Také jsem se tenkrát poprvé velmi zamilovala a společně s písní Jesus to a Child George Michaela mi byla právě tahle písnička takovým průvodcem na té těžké cestě. Ono totiž někdy není lehké tou cestou lásky jít, přesně tak, jak to Sade zpívá v téhle písničce.

Tenkrát jsem si mnohokrát kladla otázku, proč z toho, co jsem tenkrát cítila, raději nevycouvat, když se zdálo, že to k ničemu nevede. Proč se neotočit zády, někam hluboko své city nezakopat… ony snad přejdou, když si jich nebudu všímat…

Jenže signály, které se objevovaly, mi říkaly jen jedno: Hang on to your love ( Nevzdávej se své lásky). A tak jsem vydržela… roky… a ani dnes nelituju, protože ta láska mě strašně moc naučila. Ale hlavně mě naučila otevřít své srdce a milovat. Nepodmíněně. Odpouštět. Neočekávat. Být šťastná. Být sama sebou. Alespoň do té míry, do jaké jsem toho tenkrát byla schopná.

Tu píseň jsem dnes znovu slyšela v rádiu, ačkoliv je již z roku 1984. Některé písně prostě nestárnou. A připomněla mi, že někdy může být těžké se otevřít a přitom cítit pevnou půdu pod nohama, necítit strach a cítit se vnitřně svobodný i tam, kde máte pocit, že Vás to někam táhne, milovat sám sebe a stejnou láskou i vše kolem.

O lásce se tak často mluví, tak často se vynáší do nebes, tak často po ní toužíme, ale kdo se jí dokáže podívat zpříma do očí a ustát její sílu? Neustoupit, neutéct, neschovat se, ale ani se ji nesnažit chytit, vydupat, získat, dostat pod kontrolu. Protože tohle s opravdovou láskou udělat nejde.

V posledku lásce nezáleží na tom kdo, koho a proč. V posledku jde jen o to otevřít se jí, beze strachu a bez touhy, a nechat ji, ať je. Protože pouze taková láska je opravdovou láskou, nepokroucenou tím, co my chceme, nebo čeho se bojíme. Protože napojit se na takovou lásku znamená vstoupit do onoho proudu, který nás vede, tam kam ona chce, který nás podporuje, který je tu vždy pro nás a chce pro nás to nejlepší. Tak, jak jsem o tom psala tady, v té své první a asi nejlepší básni, kterou jsem kdy napsala…

In Heaven’s name, why are you walkin‘ away?
Hang on to your love
In Heaven’s name, why do you play these games?
Hang on to your love

Take time if you’re down on luck
It’s so easy to walk out on love
Take your time if the going gets tough
It’s so precious

So if you want it to get stronger, you’d better not let go
You’ve got to hold on longer if you want your love to grow
Got to stick together, hand in glove
Hold tight, don’t fight
Hang on to your love

In Heaven’s name, why are you walkin‘ away?
Hang on to your love
In Heaven’s name, why do you play these games?
Hang on to your love

Be brave when the journey is rough
(Be brave)
It’s not easy when you’re in love
Don’t be ashamed when the going gets tough
(Be brave)
It’s not easy, don’t give up

If want it to get stronger, you’d better not let go
You got to hold on longer if you want your love to grow
Got to stick together, hand in glove
Hold tight, don’t fight
Hang on to your love

When you find a love
(Hang on to your love)
Don’t let it walk away
(Hang on)
Oh when you find your love, you got to make it stay
(Hang on to your love)
(Hang on)
(Hang on to your love)
Don’t let it walk away
(Hang on)
Oh when you find your love woo, you got to make it stay
(Hang on to your love)
(Hang on)

You’ve got to hang on to your love
(You’ve got to)
(To your love)
You’ve got to hang on to your love
(You’ve got to)
(To your love)
(Hang on)

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Láska se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Sade – Hang on to your love, aneb není to lehké

  1. Sedmi napsal:

    To je dobre 80’s :) … nekdy musime zajit na kafe, neco se neda psat na net… btw u mne to byla tahle… a trvalo dobrych 15 let, nez jsem byla schopna ji slyset znovu… http://www.youtube.com/watch?v=x7bIbVlIqEc

    • avespasseri napsal:

      Krásná písnička, tu jsem také mívala ráda :-) Ale nikdy jsem tak nesledovala text jako dnes :-) Můj muž je metalista, tak aspoň jednu písničku od jeho oblíbené skupiny mohu :-)
      Určitě kafe dáme, dej vědět, až budeš v Praze. V létě snad budu alespoň chvíli u našich. Jedině že bys chtěla s dětma vyrazit na výlet :-)))) To by ses ale projela :-)

  2. Pingback: 8 darů (z) lásky, aneb Valentýnský speciál (část 2) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

