17. Co všechno děláme s odporem… (Absurdistán 2014)

(photo credit: Karen Roe)

(photo credit: Karen Roe)

Dělat něco s odporem je opravdu hodně absurdní.

Jak říkal Werich:

Když už člověk jednou je,

tak má být tím, čím je,

a nemá být tím, čím není,

jak tomu v mnoha případech je.“

Jak dělat něco, aniž by to nevycházelo z toho, co a kdo jsme?

No, hodně špatně.

Možná proto ten odpor.

A pak tu ještě máme odpor, který nám brání něco dělat.

Někdy brání dělat to, co neodpovídá tomu, kdo jsme.

Někdy, bohužel, naopak brání dělat to, co vnímáme jako své vnitřní Já.

A tak:

  • bych velmi ráda nedělala věci s odporem, ale s láskou
  • a nebránila se tomu, co tu lásku přináší

************************************************************************************

I tento týden mi dopřál prožít to, o čem jsem jenom přemýšlela. Ostatně dokud má člověk všechno jen v hlavě, ale na vlastní kůži to neprožívá…

A jak to tedy dopadlo? Přečtěte si Borůvkový ráj. No, nevím, zda to byl ráj, ale mně se tam líbilo, i když byl ještě bez borůvek  :-) Že by předzvěst??

************************************************************************************

Tímto článkem začíná sedmnáctý týden projektu Absurdistán 2014. Bližší informace k tomu proč, co a jak ohledně tohoto projektu najdete tady. Přehled témat, na které ještě nejspíš dojde a kterými jsem se již zabývala (i s odkazy), najdete pro změnu zase tady.

Přidat se můžete kdykoliv, můžete začít klidně tímto týdnem, nebo se můžete podívat i na týden první – 1. Masochisti hadr. A věnovat mu a těm následujícím (najdete je v rubrice Absurdistán) pár dní. Člověk nikdy neví, co mu které téma přinese – já už od prvního týdne zjišťuji, že do mého života zasahuje téma týdne dost výrazně :-) (Stačí se podívat na články, které uveřejňuji, v daném týdnu…)

Příspěvek byl publikován v rubrice Absurdistán 2014 se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

20 reakcí na 17. Co všechno děláme s odporem… (Absurdistán 2014)

  1. Sedmi napsal:

    S odporem delam snad jen praci, kterou musim z nejakeho duvodu delat znovu…. kdyz si treba neulozim omylem preklad… Obcas mam preklad, u ktereho „se mi obraci nehty“, nastesti ne moc casto. Jo a dane… Tuhle jsem musela podavat jedno DPH natrikrat, to byl zatim asi nejvetsi horor… ale jak z tech dani ven fakt nevim, na poradce tech nasich par kacek fakt neni… :P

  2. jolana88 napsal:

    upřímně – pokud se mi cosi příčí – vystupování lidí, většinou – pomyslím si cosi o zadeli. většinou mi nestojí za rozčilování; s prací – čím dřív udělám, tím dřív budu mít pokoj. PS: jo – zálohovat – občas si vzpomenu :)))) jinak nepomáhají ani papírky na monitoru :DDDDD

    • jolana88 napsal:

      :DDD jsem si na Vás vzpomněla – viděla jsem poslední post u Báry na blogu :))))

      • avespasseri napsal:

        Hezky to vyšlo, že :-) Také jsem ho už četla :-)))

        • jolana88 napsal:

          a teď mi, prosím, řekněte – upřímně. Tohle lidé skutečně dělají? PROČ? jo – asi pochopím ty boty, protože některé se jeví jako pohodlné – a na „dálku“ zjistíte, že to není ono… ale jinak??

          • avespasseri napsal:

            Těžko říct, přijde mi to hodně extrémní. Mě se týká pouze bod 7 :-))) Ale už jsem to, pravda, také dlouho nedělala… dnes většinou kolem desáté zalézám, protože manžel vstává kolem páté (vstával v 6) a já jsem vzhůru od té doby také :-)

            • jolana88 napsal:

              u nás s tím boxuje tatin – anóbrž on je „slušně vychovaný“ a vždy kouká, co se má a co by „tomu řekli lidi“ a tak vůbec. dobrá – vracím se zpátky do pralesa :DDD

  3. annapos napsal:

    Vždy když něco musíme, zoufalci jsme cele
    těžko se mě usíná, tak nevstávám lehce
    povinnosti odsouvám, mnohdy do zadele
    stává se to lehce, že se mně nic nechce
    sluníčko pak strčí prst, ke mně do postele
    já se na něj usměji a hned je mi skvěle.

  4. letitiatiba napsal:

    Jéj, táto téma mi akurát korešponduje s tým, čo som načerpala počas víkendu. – Lásku ku všetkému čo robím, a zároveň rozhodnutie robiť to, čo považujem za dobré (vnútorne dobré, nie v zmysle, že to „musím urobiť“, ale „chcem“).
    Takže už nemusím robiť vôbec nič s odporom! :) Dokonca ani odkladať, lebo „sa mi nechce“. Uvidíme, ako dlho mi to vydrží… alebo naopak, ako sa bude tento môj postoj ďalej vyvíjať. :)

    (Zdá sa mi, že sa vyjadrujem nejako dreveno, a z mojich písmeniek nemáte šancu pochopiť ani zlomok z toho, čo sa snažím povedať.)

    • letitiatiba napsal:

      PS: Neviete mi niekto poradiť, ako odstránim blog na wordpress? Pokúšala som sa preniesť svoje myšlienky na wordpress, ale nejako sa tam neviem orientovať, tak ostávam na blogspote. Žiaľ, teraz mi to pri podpise podhadzuje link na wordpres, ktorý je defakto prázdny. :-/

    • avespasseri napsal:

      Chápu, chápu :-) Dělat věci proto, že chci (s láskou) a ne proto, že musím, to je velká změna. Když musím, tak do toho většinou nejdu :-)) Cítím velmi silný odpor dělat něco, co neodpovídá tomu, kdo jsem a co chci. Jen si kladu otázku, čím to, že někdy cítím silný odpor i k tomu, co vlastně chci :-))

  5. Pingback: Borůvkový ráj | Žít je umění

  6. Pingback: Oslazené květy zabejčeného chtění, očekávání a odporu. | Žít je umění

  7. Pingback: O stromu, který se na podzim bránil shodit listí… | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

