Borůvkový ráj

Toulovcovy Maštale

Toulovcovy Maštale

Jak už to tak v mém případě chodívá, nadhoď si nějaké téma a ono tě pak honí, až tě dohoní. A je pak jen na tobě, co s ním provedeš…

Tento týden jsem začala článkem Co všechno děláme s odporem, pokračovala článkem Se mi nechce a završím to článkem o tom, jak jsem málem, kvůli odporu, nenavštívila borůvkový ráj. A také o tom, co všechno odpor umí, co člověku dává a bere.

Věřte mi, hodně teď přemýšlím o tématu dalšího týdne, ale beztak vím, že i když vyberu nějaké zjevně pozitivní, tak se nakonec překlopí přesně tam, kam asi má :-)

O jakém borůvkovém ráji mluvím? O Toulovcových maštalích. Už jste tam někdy někdo byl? Já o této pískovcové skalnaté části republiky poblíž Litomyšle už slyšela (jak je tam krásně), ale netušila jsem, JAK krásně tam je. Hlavně asi v létě, když začnou modrat borůvky. Protože ten borovicový les je jimi zcela pokrytý.

Teď jsme jen tak, s bágly na zádech, trampovali po lese a s dcerkou snili o tom, co všechno už brzy z borůvek uděláme – knedlíky, koláče, palačinky, marmelády. A nejlepší je, věřte mi, sekaná na chlebu ozdobená borůvkami. Mé oblíbené dětské jídlo z dob našich rodinných výletů na sběr borůvek…

Za těch pár dnů jsme toho zase tolik neviděli, jen to pidi skalní Toulovcovo městečko a zámek na Nových Hradech (z venku krásný, uvnitř, no, už jsem viděla lepší) a okolí, zato zážitků jsem měla spoustu. Počasí bylo krásné, ohromně jsem si to užívala. A dvě děti, které se tohoto putování zúčastnily, obzvlášť. Špinavé až za ušima lítaly po lese, hledaly poklad podle mapy a kamenných značek (a samozřejmě si pletly pravou a levou), u restaurace se buď houpaly na laně, nebo hrály kuželky. Prostě pravá dětská idylka (tedy pro děti, které ještě nechodí a neříkají: „Mě už bolí nohy?“  „A proč s sebou nemám tablet?“)

Studánka Džberka

Studánka Džberka

A to jsem v sobě kvůli předpovědi počasí vedla velmi silný boj, zda jet, nebo nejet. Můj vnitřní odpor narůstal a narůstal, až byl téměř na hraně toho nechat manžela a dceru, ať jedou sami (jsou zvyklí z dob mých studií, kdy jsem víkendy využívala k práci na dizertačce). Nakonec jsem ráda, že jsem ho překonala.

Vzhledem k předpovědi však kamarádka navrhovala sobotní odjezd (z čehož jsem byla nadšená), vůči čemuž pocítil silný odpor zas můj manžel :-) Tak snad ho nakonec překoná i on, protože není nad to, trampovat 3 dny s rodinami a 1 den si udělat pořádnou pánskou jízdu… dlouhý pochod a dlouhé posedávání v hospůdce… rozhodně je to lepší, než se koukat na otrávené obličeje svých žen :-)

Vnitřní odpor je prostě vnitřní odpor a když se objeví,  měl by člověk vždycky zvážit, zda ho cítí proto, že odmítá něco přijmout, nebo proto, že odmítá jít tam, kde to pro něj není dobré. A pak nechat odpor odporem a buď danou věc přijmout, nebo jít tam, kam ho to táhne.

  • Protože když to člověka někam táhne, i když se mu to moc nezdá, té přitažlivosti se nelze bránit. Lze se jen podívat z trochu větší blízkosti na to, kam ho to táhne ve skutečnosti.
  • A když člověk naopak cítí k něčemu odpor, ani tomu se nelze bránit. I na to se lze jen podívat z trochu větší blízkosti a zjistit, jaký druh odporu to je a co s ním.

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Na cestách se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Borůvkový ráj

  1. Pingback: Oslazené květy zabejčeného chtění, očekávání a odporu. | Žít je umění

  2. Pingback: Jahodový ráj | Žít je umění

  3. Pingback: 17. Co všechno děláme s odporem… (Absurdistán 2014) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

