Jedli jste někdy červenou pšenici??

(photo  credit: Lustinus)

(photo credit: Lustinus)

Když jsem ji před pár dny poprvé náhodou objevila, koukala jsem na to nevěřícně. Červená pšenice? A nebyla ani drahá. Pěstuje se prý tady někde u nás. Tak jsem po ní sáhla… no, nepsala snad paní Temelie(ová), že nejlépe se chutě na sladké zahánějí sladkými obilnými jídly? Nejlépe z celého zrna? Tak proč to nezkusit?

Dcera na ni také koukala zálibně. No nekoukejte se zálibně (a se zájmem) na něco tak prapodivného jako je červená pšenice. Vypadala jako červená rýže. To přece musí být na stole mnohem zábavnější, než ty normální rýže, těstoviny, brambory a spol. (tedy jestli používáte i něco „spol.“)!

Pšenice… říkáte si možná. Copak jsme slepice (???), že máme jíst pšenici?

No, ochutnali jste ji někdy?

Já ano. Ne červenou a ne vařenou, pravda. Ale zato se zalíbením trhám na výletech klasy na poli a vyjídám z toho jednotlivá zrníčka. Jsou tak sladká… mňam :-)  Bohužel pak velmi rychle tvrdnou… a uvařit je mě ještě nikdy nenapadlo.

Až dnes.

Paní Temelie(ová) se ve své kuchařce řídí mým oblíbeným způsobem vaření: hoď do hrnce, co ti přijde pod ruku (chutného), zamíchej to a sněz :-) Ten její systém je ale vymakanější… a prý z něj vycházejí i celkově chutnější jídla :-) Do hrnce totiž potraviny (a koření) hází podle posloupnosti pěti elementů… nejdřív něco „dřevěného“, pak „ohňového“, pak „zemitého“, pak „kovového“, pak „vodního“… a tak stále dokola.

Kdysi jsem to trochu zkoušela, ale pak jsem si zůstala u svého zajetého způsobu. Nebavilo mě pořád přemýšlet o tom, jakou kvalitu má která potravina, nebo běhat nakukovat do plakátku, na kterém to všechno je a který je součástí obou knih.

Dnes jsem to zkusila zas, poctivě jsem nakukovala do plakátku, doma byly různé prapodivné ingredience, ze kterých by mě nikdy nenapadlo si udělat oběd (nebo je zkombinovat), ale protože hlad už byl a čas na nákup už ne, pustila jsem se do toho. Tu citrón, tu kopr, tu čerstvou bazalku, tu kedlub atd. atd. Namrskala jsem to tam, zamíchala s uvařenou pšenicí (té stačilo půl hoďky ve vodě)… a pak jsem jen kroutila udiveně hlavou, co jsem to stvořila za jídlo.

Něco tak dobrého jsem už hodně dlouho nejedla!

Ačkoliv můj manžel by asi hovořil trochu jinak :-))))

Příspěvek byl publikován v rubrice Zdraví se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Jedli jste někdy červenou pšenici??

  1. Sedmi napsal:

    to chce recept a fotku :P

    • avespasseri napsal:

      No jo :-))))) To už ale znova asi stejné nebude, protože si nepamatuju, jak přesně jsem to dělala… tu špetka toho, tu onoho… pořadí je sice dané, ale kdy jsem například Vodu řešila vodou a kdy solí??? :-)

    • avespasseri napsal:

      Jen tím vařením zhnědla :-(

      • Sedmi napsal:

        zkusim se po ni tady podivat :) zatim jsem narazila na cervenou quinou, ta je taky moc dobra…

        • avespasseri napsal:

          S quinou jsem taky zápasila, ale ta mě neuchvátila… asi ji taky neumím připravit, jak ten kuskus :-)

          • Sedmi napsal:

            kuskus je jednoduchy, hodis maslo na panev, nechas roztopit, zasypes kuskusem, nechas chvili osmahnout, pak zalijes vyvarem a nechas zmeknout pod poklickou /nekdy to chce prilit vyvar… a quinoa se vari ve vyvaru domekka, ale musi jeste krupat v puse (jako mrazeny hrasek, kdyz ho rozmrazis)

  2. jolana88 napsal:

    jedli :) Logikova jídelna užívá i další (bulgur, kuskus, jáhly..) Chuťově mě neoslnila – spíš třeba dodat k ní „ochucovadla“ (myslím výraznější potraviny) – ale zasytí (na rozdíl zrovna od kuskusu).

    • avespasseri napsal:

      :-( A já myslela, jak jsem origoš :-)) Mě chuťově nebaví jáhly, ale tohle bylo dobré… no, ono byla dobrá právě asi ta ochucovadla :-) Ale mě v zásadě vůbec chutná krmit se obilím i za syrova, jak jsem zjistila na tom poli… jen tak… :-))

    • avespasseri napsal:

      Jo, ke kuskusu si stále hledám cestu… nedávno jsem jednu krabici věnovala tchýni, které chutná. Ale méně nedávno jsem koupila v Bille polotovar, co se tvářil v pohodě, a ten je ochucený tak, že mi to moc chutná. Tak si asi koupím další krabici a budu si hrát s těmi ochucovadly.

      • jolana88 napsal:

        taky záleží na značce (co komu chutná) – a jak píše Sedmi – zkusit třeba vývar (silnější..) .. Upřímně – já nemusím (stačily by mi brambory, občas maso – a polévka) – ale mladému to chutná …

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

