Z čeho jsem nadšená??

poleKdyž se člověk přestane vyhýbat tomu, co v něm vyvolávalo různé nepříjemné pocity, může zjistit, o co všechno přicházel…

Čímž tedy nechci říct, že si začne ty nepříjemné pocity děsně užívat. No, to ani náhodou. V některých případech (třeba i ve všech? kdo chce, ať tam běží :-)) se ty nepříjemné pocity přestanou beztak objevovat v okamžiku, kdy je začnete ignorovat.

Možná je to jak s tou potřebou pít… ignorujte ji a zjistíte, že nebudete mít žízeň, i kdybyste vypili čtvrt litru vody denně. Tedy buňky asi žízeň mít budou… ale než k Vám tahle informace nějakým způsobem dojde, tak možná už bude pozdě… pro nějaký ten tělesný orgán jen tak pro začátek…

Chci tím říct, že když se přestanete cpát sladkostmi a budete hledat jiné způsoby, jak si tu sladkost do života vnést… objevíte, že na světě existuje spousta přirozeně sladkých potravin, které Vám úplně stačí. Ovoce, nebo sušené ovoce, jen tak namátkou.

Ale hlavně jsem teď nadšená z toho zkoušení různých obilovin, táááák slaďoučkých – červené pšenice, špaldy apod. A kroutím hlavou, proč se tu všichni krmíme jen těstovinami (italskými), brambory (americkými) a rýží (většinou bílou, asijskou), když existuje taková spousta dalších možností. Tomu říkám globalizace již z dob, kdy se o žádné globalizaci nemluvilo :-)

A hlavně… proč tak „šílíme“ z rýže, těch malých podlouhlých zrníček, ať už celozrnných nebo loupaných, a nejíme podobné obiloviny, které rostou u nás???

Zrníčka rýže, nebo zrníčka špaldy?

Proč jedno ano a proč to druhé ne?

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Zdraví se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Z čeho jsem nadšená??

  1. Lenka napsal:

    Když já jsem srab – nemám odvahu to zkusit…

    • avespasseri napsal:

      Mám výhodu, že mě to tam nějak dotlačilo :-) A že to byl experiment jen sama na sobě. Manžela bych s tím asi neuctila, nechutná mu ani celozrnná rýže :-) Je to prostě (i ta špalda a spol.) trochu víc na zkus. Ale mně to chutná velice.

  2. jolana88 napsal:

    kolik znáte lidí, kteří s uvedenými surovinami přišli do styku – anebo, nedej Bože – je dokonce umí zpracovat? řekla bych, že více dětí než dospělých (naštěstí). myslím, že to souvisí i s „neumem“ – paní prominou – domácího hospodaření .. a ne, nejsem feministka ..

  3. est napsal:

    Jedno ano a druhé taky ano :) Živím se ( ne korektní) makrobiotikou skoro čtvrt století, čili třeba bulghur, quinoa, azuki, mungo, tofu, tempeh jsou mým denním „chlebem“. Ani mi vlastně nedošlo, jak exoticky se stravuju :) A dokonce znám i pár dalších lidí, kteří taky neradi éčkové polotovary.
    A rýži nejradši basmati. S opraženou slunečnicí mana nebeská :)

    Jen mi není jasné, jaké nepříjemné pocity ve vás vyvolá něco, co jste nikdy neochutnala (a není to pražený šváb :)

    • avespasseri napsal:

      S těmi nepříjemnými pocity je to narážka na předchozí články :-)) Protože celý týden se nese ve smyslu utíkání před něčím… a minule jsem utíkala před rozhodnutím přestat se krmit sladkostmi, protože to ve mně vyvolávalo velmi nepřijemné pocity :-)) A vidíte, nepříjemné pocity jsou fuč :-)))
      Basmati… ta mi nevoní. Tofu… nechutná. Tempeh jsem nezkoušela. Zatím :-) Ale ono v zásadě nic sójového mi nejede, jak jsem zjistila. Zato různé druhy obilovin, jak zjišťuju, můžu.

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

