Před čím je naopak dobré utíkat, seč Vám nohy stačí??

Zjistila jsem šokující věc (už jsem jak v AHA!)… asi jsem fakt asociál :-)

Kamarádka, toho času právnička, se kdysi tvářila velmi pohoršeně, když jsem tvrdila, že nevidím důvod stát na červenou, když nikde nic nejede a nikde žádný chodec. Prý:  „kdyby to takhle dělal každý...“. (Uznávám, v praxi, za volantem, bych asi stála, ale říkala bych si, že jsem zbabělec :-)).

Co byste dělali Vy??

Nicméně podle vědátora Kohlberga jen patřím do přihrádky „postkonvenční morálky„.

To zní mnohem lépe, že??

Paní učitelka naší dcerky se prý na nás vyptávala jedné známé, jejíž chlapeček chodí s tou naší do třídy. Prý co jsme zač?

Malá totiž občas přicházívala do školy jen taktak. V notýsku má pár poznámek, že nedonesla tu či onu pomůcku (většinou však byla pomůcka buď zapomenutá v družině, nebo ve skříňce, nebo u souseda v aktovce… a hlavně, vzhledem k tomu, že si paní učitelka často nechává učebnice ve škole, nikdy nevím, jestli ta učebnice prostě není ve škole. Pokud si na to dítko nevzpomene.)

Klasické opomenutí bych si připsala na triko za celý rok tak 2x-3x :-)) To je úspěch, ne?? :-) Pravda, kamarádka tam má jen jeden černý bod :-) Nedávno jsem se vyptávala i kolegyně z jazykovky, která učí na jiné základce, kolikrát si musí dítě za půlrok zapomenout učebnici, aby měl nárok na důtku :-)

Známá odvětila, že otec je stavbyvedoucí a matka učitelka a vědátorka-doktorandka…

a roztržitost z neschopnosti se najednou proměnila v einsteinovskou roztržitost :-))

Nejhorší je, že jsem se přistihla, že mám sto chutí bojkotovat i třídní schůzky. Člověk se tam žene, stráví tam hodinu a nakonec se totéž dozví osobně za 5 minut. Mnohdy se na hovorových hodinách dozví jen to, že by paní učitelka potřebovala spíš mluvit s někým, kdo nedorazil….

Prostě asociála mi asi nikdo neodpáře :-)

Někdy je totiž dobré utíkat před věcmi, které nemají vůbec žádný smysl a dělají se jen :

  1. pro formu
  2. protože je to zvykem
  3. protože „kdyby tohle dělali všichni…“ (oni to naštěstí nikdy dělat všichni nebudou, takže není čeho se obávat)
  4.  protože dejte lidem svobodu a nastane anarchie

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Svoboda se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na Před čím je naopak dobré utíkat, seč Vám nohy stačí??

  1. jolana88 napsal:

    stát v autě na červenou za zbabělost nepovažuji .. být „jen“ v domácnosti – Vaše hodnocení učitelkou by dopadlo hůře? – tak to je něco špatně .. spíše bych viděla nekonformistu než asociála ..

    • jolana88 napsal:

      PS: a jako chodec na červenou taky stojím … většinou. Zvl. když je hůře vidět – a možnost, že by to nějaký řidič mohl chtít stihnout ..

    • avespasseri napsal:

      Stát v autě na červenou, když je křižovatka ÚPLNĚ prázdná, nikde ani živáčka, ani plecháčka. A hlavně… je krásně přehledná.

      Těžko říct, jak by to paní učitelka nakonec chápala. Obávám se, že někdy je rozdíl mezi asociálem a nonkonformistou právě jen otázka úhlu pohledu :-)

      • jolana88 napsal:

        v tomhle bodě se neshodneme – přišla jsem o přítele – řidič si „byl jist“ že projede .. s klukem na rychlém kole přes přechod nepočítal .. Takže tohle je jedna z norem, kde nediskutuji.

        • avespasseri napsal:

          Chápu, člověk se pak na to kouká úplně jinak.
          Stejně si ale říkám, že i magora, který jede rychleji, než by měl, bych na přehledné silnici viděla, ne? Rozhodně nepřecházím, když vidím auto blíž než kdesi hodně v dálce.

    • avespasseri napsal:

      Pak je tu ještě nálepka „nezodpovědná“. Dítě se přece musí naučit plnit povinnosti. Ano. Ale pak narazíte na maminky, které shánějí přes internet sken stránky z učebnice češtiny, aby jejich syn mohl vypracovat domácí úkol z češtiny a učebnici si zapomněl ve škole. Nechápu. Když úkol nedodá dnes, dodá ho v pohodě zítra… problém je to jen v případě, že dostane za nedonesený úkol špatnou známku, nebo poznámku… a poznámka k poznámce pak dá zase třeba třídní důtku. I jako učitelka na základce jsem trvala na tom, že domácí úkol MUSÍ vypracovat. Ale kdy mi ho donesli (pokud tam nebyla ihned návaznost na výuku), mi bylo plus mínus jedno. Nesměli si pak ale stěžovat, že strávili hodinu psaním několika domácích úkolů naráz :-))))))

      • jolana88 napsal:

        pokud by dcera měla většinový prototyp „neučitelky“ – a ke všemu třeba úkol třeba z čj, což Je návaznost na výuku – myslím, že byste pochopila. Ušetřit dítě stresu mi přijde dobré. Nehledě k faktu, že i podle inspekce patří vypracování domácích úkolů pod školní řád – a tudíž postih za něj skutečně bývá zařazen i do hodnocení * a jen málo škol – resp. učitelů se řídí „dobrovolností“ .. Pokládám si vždy otázku – kdo se bude za můj nekonformismus zodpovídat?

  2. Sedmi napsal:

    cha, tak to jsme asociálové celá rodina… se mnou se tohle táhne od dětství, můj táta (pan profesor) byl pověstný dopisováním si s učitelkami, tak, že z jedné jejich poznámky vyvodil velmi nenapadnutelnou formou, že je to vlastně jejich vina… většinou jsem jich pak už víc nedostala :D s jednou zvlášť houževnatou si psal do ŽK skoro dopisy, škoda, že to nemám někde schované… a já jsem stejná, nevidím důvod dělat něco jen pro to, že to dělá někdo jiný nebo že se to tak dělá… jinak na červenou nejezdím, ale jako chodec přejdu klidně, když nikde nic nejede a je vidět… kdysi na bloguje vyplynulo z podobného příspěvku, že založíme klub chaotiků (a asociálů :D)

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

