Jahodový ráj

(photo credit: Goldblattster)

(photo credit: Goldblattster)

Nedávno jsem psala o borůvkovém ráji (už se na ty krásné černomodré kuličky taaaak těším), dnes přichází na řadu ráj jahodový.

Každý rok jsem si vždycky na konci jahodové sezóny říkala, že „už je po jahodách a já jsem si je tak málo užila„. Čas velmi rychle letí, období jahod není věčné, ačkoliv se to tak mohlo naivním obyvatelům nového koštěte kapitalismu kdysi dávno zdát. Jahody i v zimě! Co Maruška… hypersupermarkety… zachránci mlsných jazýčků a konečné řešení touhy po „poručíme větru dešti“.

Dnes už jsme asi všichni prozřeli.

Ne, není nad vůni čerstvých jahod, které Vás už z dálky táhnou k tomu správnému stánku na tržišti. Byla tenkrát tak silná, že kdybych měla v peněžence ještě nějakou hotovost, koupila bych bývala kilo jahod u nejbližšího stánku. A víte, že to bývá velikánská chyba.

V tomto týdnu objevování radosti a vděku musím říct, že až tahle jahodová sezóna skončí, budu spokojená. Protože letos jsme si tedy jahodové obžerství užili dosytosti.  Lidi, užívejme naplno to, co je, protože ještě pár dní a budeme jíst jen mražené, konzervované, případně ty dovozové bez chuti a bez zápachu. O tom doteku něčeho čerstvého, naplněného sluncem, tím jediným dárcem veškeré energie tady na téhle Zemi, si zas budeme muset nechat na chvíli jen zdát. A to zdání zaplňovat náhražkami, které ale TENTO zážitek nikdy úplně nenahradí.

Jediné, čeho lituju, je, že nebydlím v domku se zahrádkou, protože si z dětství pamatuju, jak nádherné je trhat jahody přímo na záhonku. Jak jsou zaprášené od hlíny, prohřáté sluncem. Milovala jsem i ty ještě napůl bílé… ten příslib brzké zralosti byl také za všechny peníze.

Pravda, kvůli mému současnému bezcukernému období (jo, stále to ještě dodržuju, i když někdy ne tak ortodoxně… no, to víte, na konci školního roku občas učitelky dostávají dárky) letos odpadly jahody z cukrem případně jahodové koláče. Ale to mě nijak netrápí. Však s tím cukrem je letos ještě taky ochutnám (zas není třeba nic přehánět, 30g je dost cukru) a když jsem nedávno jahody zabalila do těsta na knedlíky, prohlásila i má dcera, že ty čerstvé jsou lepší. Pravda pravdoucí.

A tak jíme tvarohové knedlíky s jahodami. Hory knedlíků a hory jahod.

Samotné jahody.

Jahody s jogurtem. Jahody s tvarohem.

Jsou sice kyselejší, ale zas jsou naše a my je máme rádi :-)))

A co Vy, taky šílíte po jahodách? Užíváte si je plnými hrstmi? Nebo jen tak na chuť? A v jaké podobě?????

Příspěvek byl publikován v rubrice Radost, Uncategorized se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

19 reakcí na Jahodový ráj

  1. Lukas napsal:

    Já měl teda vždycky i rád jahody se smetanou… a pak naprostou prasárničku, jahody pěkně se salkem… to bylo naprosto výborný. :-)

    • avespasseri napsal:

      Salko jsem nikdy nezkoušela. A smetana… ta mě také napadla… a už jsem to i zrealizovala :-)) Vzpomněla jsem si na wimbledonskou laskominu :-)

  2. jolana88 napsal:

    děkuji – nejím … Logik občas ano; tři – čtyři – zbytku se ujme tatin :)))

      • jolana88 napsal:

        ne a) obsahují salicyl b) Hlavně – přijdou mi příšerně kyselé (jako meruňky, mandarinky, borůvky… a taky je nemusím zřejmě podvědomě – jako vše, co snižuje hladinu krevního cukru

        • avespasseri napsal:

          O salicylu jsem toho moc nenašla, jen že to snad produkují rostliny ve stresu :-))
          Jo… od té doby, co jím jahody bez cukru, jsem konečně zjistila JAK moc jsou kyselé. S kyselým jogurtem se poctivě zakyseluju :-))))
          To je pravda, Vy to máte se stravováním trochu složitější, vzpomínám…

          • jolana88 napsal:

            když se řídím instinktem – tak ani ne :))))) PS: salicyl tam opravdu je, proto by i dospělý měl „spucnout“ misku max. .. stejně jako jsou, bohužel, neznámá omezení u jiných (borůvky, červená řepa…)

            • avespasseri napsal:

              Jak velkou misku?? Jak velká je vůbec „miska“ a kdy už je to mísa????

              • jolana88 napsal:

                Kompotovou (salátovou, přílohovou) :D misky kompotové, přílohové (150-220 ml) – misky jídelní (bujonovky – cca 0,33 – 0,6), mísy polévkové – s víkem (teriny) – od 1,1 výše .. servírovací (ovoce, salát) – od 1,1 výš, mísa na bowle – ty bývají od 3,5l výš …

  3. Sedmi napsal:

    Chodíme trhat na místní políčko, natrháš si do kyblíku, zaplatíš podle váhy… jsou nejlepší :) supermarketové nekupujeme, to se nedá srovnávat… dneska ráno například luxusní snídaně, vafle s jahodami, šlehačkou a nutelou :D k svačině do vanil. jogurtu nebo do vanil. tvarhou… uz jsme skoro prejedeni :P

    • avespasseri napsal:

      Jo, slyšela jsem, že někde v okolí tady to taky jde. Ale my zas tak velkou spotřebu naráz na velké trhání nemáme. Vafle s jahodami, šlehačkou a nutelou??? Vy se fakt rozmazlujete :-)) A to já se ještě nepřejedla :-)) Což znamená, že budu muset pro další várku :-)

  4. pavel napsal:

    Nejvíc chutnají čerstvě trhané přímo do pusy. :)

    • avespasseri napsal:

      Chodívám učit jednu studentku k ní domů na vesnici… a chodívám kolem otevřeného záhonu jahod. A vždycky po nich mlsně pokukuju… ale když já jsem takový slušňák :-) Ale ještě asi hlupák, protože když jsem tudy šla nedávno, zrovna je tam kdosi sbíral a já měla sto chutí poprosit, jestli bych si jednu na chuť nemohla utrhnout. Jenže jsem to neudělala. Chyba, chyba :-(( Líná pusa…

  5. annapos napsal:

    Dnes jsi mluvila, mně přímo z duše, není nad to, mít to, co nám je dáno v ten pravý čas. A v tu chvíli je to nejlepší.
    Natrhala bych ti košíček, kdybys tudy šla, poznala bych ti na očích, že na ně máš chuť.

  6. Pingback: Dotek něčeho naplněného sluncem (aneb nový projekt „Jahodový ráj“) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

