24. Vzpurný hřebec… (Absurdistán 2014)

čínskýkůňAsi chci být ten divoký mustang, který se prohání po stepi.

To je asi má představa svobody.

Žádná uzda, žádné sedlo a hlavně –

ŽÁDNÝ JEZDEC!

Jako dítě jsem sedávala dlouhé hodiny u koňského výběhu. Většinou se tam jen popásali, ale když je na pastvu přiváděli, nebo z ní odváděli, cválali s takovou elegancí…

Lovení mustangů, které K. May popisoval v mých oblíbených knížkách, mě jako dítě fascinovalo.

No, možná Old Shatterhanda… toho bych snad jako jezdce snesla. Ale to by musel ve své křesťanské lásce k člověku bližnímu přestat střílet po koních zlodušských jezdců :-)

Obrázek vpravo mě provázel v mém dětství také. Už si přesně nepamatuju, na čem vlastně byl. Asi na sešitě. Ale protože jsem sbírala všechny obrázky koní, i tento jsem si dlouho schovávala.

Když mám dojem, že něco tu mou „svobodu“ ohrožuje, bráním se, seč můžu. A to nemluvím o vnějších tlacích, ale o těch vnitřních. A tom věčném: „Se mi nechce„.

O tom nejhorším tlaku, kterým je vnitřní konflikt – ono: chci/nechci. Ono: je to pro mě dobré/ale ta cesta je tak těžká. Ono: mám být bdělá, mám vnímat a ovládat svá hnutí, místo abych po myšlenkách a emocích jen tak skočila a pěkně si v nich zarochnila?? Vždyť jsou většinou tak nevinné… copak toužím někoho vraždit, nebo krást???

Jenže já vím, že nejsem hřebec. A také bohužel vím, že nejsem ve skutečnosti svobodná. Protože jinak bych se tomu všemu tak nebránila.

O to všechno je ten můj vzdor ještě absurdnější

A tak:

  • bych si přála konečně pochopit, že RESISTANCE IS FUTILE (neboli že Odpor je marný, jak říkají startrekovští Borgové)

************************************************************************************
Jak se mi tento týden nakonec dařilo? To najdete v článku: Resistance is futile. Kéž bych si na tuhle startrekovskou hlášku vzpomněla častěji…

*************************************************************************************

Tímto článkem začíná dvacátý čtvrtý týden projektu Absurdistán 2014. Bližší informace k tomu proč, co a jak ohledně tohoto projektu najdete tady. Přehled témat, na které ještě nejspíš dojde a kterými jsem se již zabývala (i s odkazy), najdete pro změnu zase tady.

Přidat se můžete kdykoliv, můžete začít klidně tímto týdnem, nebo se můžete podívat i na týden první – 1. Masochisti hadr. A věnovat mu a těm následujícím (najdete je v rubrice Absurdistán) pár dní. Člověk nikdy neví, co mu které téma přinese – já už od prvního týdne zjišťuji, že do mého života zasahuje téma týdne dost výrazně :-) (Stačí se podívat na články, které uveřejňuji, v daném týdnu…)

Příspěvek byl publikován v rubrice Absurdistán 2014 se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na 24. Vzpurný hřebec… (Absurdistán 2014)

  1. jolana88 napsal:

    tak mě napadlo, že v dnešní době není možné být „svobodný“ v plném slova smyslu. Max tak být svobodný v rámci stáda – jako u koní .. A i to je pro lidi fuška.

    • avespasseri napsal:

      No, bohužel. Ale to asi nikdy nebyl… vždycky byl vázaný společenskými rolemi… řekla bych že i v minulosti víc než dnes.
      Ale ono je to jedno, protože ono je fuška být svobodný i bez podřízení se společenským normám…

  2. annapos napsal:

    Vzpomínám jak jsem ten seriál prožívala v pubertě mého vnuka a také fandila tomu s tváří draka a že odpor je marný jsem říkala často, hlavně když se chlapečkovi nechtělo třeba trhat rybíz?
    Málokdo se smíří s tím, když ho cokoliv a kdokoliv uzurpuje, píchačky v práci bych ale nezaváděla. Protože, zodpovědnost koňského postroje, z koně vola neudělá?

    • avespasseri napsal:

      Z koně vola opravdu neuděláš :-)))) Teď jen poznat, že je to opravdu vůl :-))))

      • annapos napsal:

        Někdy se to pozná hned, jindy to tvá celý život, nežli se to naučíš, já se to učím dodnes a vola ze mě chtělo udělat několik lidí a občas se jim to i podařilo?

        • avespasseri napsal:

          Možná jen všichni rádi dělají z druhých voly, pro případ, kdyby zjistily, že oni sami nejsou ti výstavní koně, za které se považují… :-))))))) A tak mají největší tendenci to dělat ti nahoře :-(

  3. Pingback: Vzdorovitý červen | Žít je umění

  4. Pingback: 12. Kam vítr, tam plášť… (Absurdistán 2014) | Žít je umění

  5. Pingback: 8. Vzdoru zdar (Absurdistán 2015) | Žít je umění

  6. Pingback: Víte, co vše nám může Život dát, když mu nebudeme vzdorovat? | Žít je umění – ENjoy!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

