Jak děti naučit vařit…

(photo credit: Dezidor)

(photo credit: Dezidor)

Je to strašně jednoduché.

Musíte prostě něco neumět.

A ideálně to musí umět Váš partner.

Pokud manžel/ka neumí vařit… najděte si jiného partnera, nebo se prostě smiřte s tím, že Vaše dítě se vařit nenaučí. Tedy pokud se nevrhnete do jeho výuky sami.

Ovšem nejlepší výuka je výuka nenásilná, hravá, naprosto nenápadná.

A vůbec nejlepší je, když má dítě pocit, že Vás v něčem dokázalo trumfnout.

Ovšem tím nejdůležitějším předpokladem celé výuky je, že dítě něco strašně miluje… strašně chce… a Vy mu to nejste schopni dodat. A že vydržíte neutíkat a nezačít se to učit.

A pak přijde ten den, kdy partner, kterého přistane bavit to vařit stále dokola, řekne potomkovi: „Nechceš se tu krupičnou kaši naučit vařit sama??“

A dítě nadšeně přikývne.

A pak už jen leze po židlích, štrachá ve výškách po krupičce, cukru a skořici. Loví v ledničce máslo a mléko. Pak cvaká jiskru tak dlouho, že už máte pocit, že snad došla elektřina. A nakonec nadšeně míchá… na talíři pak zdobí („příště dám doprostřed ten perníček„)… a pak slastně mlaská.

Není nad to být občas „levák“ a ještě trochu prolíněnej  :-))

Příspěvek byl publikován v rubrice DĚTI - ROZVOJ OSOBNOSTI, Hloupůstky se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Jak děti naučit vařit…

  1. Sedmi napsal:

    krupičku taky můžu :) ale May vaření chytlo už dřív, takže teď už umí prakticky to, co jsem já uměla před svatbou :D Krupičku, pudink, těstoviny, kuře načerno, brambory… plus navíc oblíbené quesadillu, guacamole, a tak :D

    • avespasseri napsal:

      Já kaše nemůžu vůbec, jen bramborovou. Takže ji ani neumím uvařit… a ani mě neláká to vařit… já když vidím tu prapodivnou hmotu :-))))
      To je May moc šikovná… to ta moje v tomto ohledu velmi zanedbaná, stejně jako byla i její maminka :-) Ale právě tam, kde je maminka zanedbaná, má dítě možnost vyniknout :-) Já si třeba pamatuju, že k vaření jsem se doma moc nedostala a nikdo neměl potřebu mě to učit (ani já ne)… ale pekla jsem odjakživa, jak divá. A sladká jídla jsem vždycky dělávala :-) Takže teď manžel kuchtí ty svíčkové a já peču. I když už ani teď moc ne, když jsem teď v té ozdravné fázi. Ale já se k tomu zas vrátím :-))

      • Sedmi napsal:

        U nas taky vari spis Lev… ja jsem se teda postupem casu naucila alespon zakladni jidla… ale holky stejne nejvic oceni jednoduchy jidlo, treba testoviny, nez slozitosti :D a ceskou kuchyni nevarime ani jeden, na to mame babicku (teda tchynku, moje mama neumi varit doted poradne, jak varila 20 hybridy mezi makrobio a normalnimi jidly…)

        • avespasseri napsal:

          Tak, tak. Ta moje taky radši jí ta moje jednodušší, lehčí jídla, než ty jeho náročná, těžká (na zažívání) a také výrazně ochucená jídla :-) Navíc já právě na českou kuchyni dvakrát nejsem… když ji uvaří on, dám si, dělá to dobře. Ale sama na to chuť nemívám.

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

