Vesnicééé icééé

Hroby č. 2 (fara) photo credit: Cheva

Hroby č. 2 (fara)
photo credit: Cheva

Vždycky, když jsem v létě jako malá jezdívala s rodiči autem na dovolenou, smála jsem se, že bych chtěla bydlet v takových vesnicích jako jsou Hroby, nebo Peklo. No opravdu, opravdu můžete mít adresu Peklo 1. Nebo Krchov 2, Hnojník 3, či Pičín 4.  A když vyrazíte z vesnice Dědek, brzy na to projedete vesnicemi Nerad a Brambory.

Na tuhle svou lásku k prapodivným názvům vesnic jsem si vzpomněla nedávno cestou z Hustopečí. A již předtím jsem si všimla, že kolem Brna jsou to samé ICE.

Tak si to vezměte: Moutnice, Křepice, Nikolčice, Šitbořice (pro vykulené Diváky), Boleradice, Horní  Bojanovice, Kašnice, Brumovice, Vrbice. Když to vezmete vlakem, projedete Šakvice, Popice, Vranovice. Potkáte i Žabčice, Přísnotice, Holasice, Rajhradice a Rebešovice.

Jsou tam i Rakvice.

No prostě Podivín.

Znáte také ve svém okolí nějaké podivné názvy? Nebo dokonce v nějakém takovém městě, nebo vesnici sami žijete???

Příspěvek byl publikován v rubrice Hloupůstky se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

26 reakcí na Vesnicééé icééé

  1. Sedmi napsal:

    pamatuju si, jak jsme jednou s kamaradkou nestihli bus do skoly, sedly na jiny, spatny a pak se baly vystoupit, protoze to byly zastavky Strasnice, Hrdlorezy a tak… :D radsi jsme to dojely zase zpatky na konecnou, jenze to trvalo dlouho, mobily nebyly, tak jsme dostaly nakonec tridni dutky za neomluvene hodiny…

  2. To jsem si ani nevšimla, a to jsem z Vrbice. A ještě Bořetice, Čejkovice, Velké Bílovice, Velké Pavlovice. A my jsme tu výjimka, neboť nejsme ty Vrbice, nýbrž ta Vrbice :D A aby toho nebylo málo, tak se k nám jezdí „na Vrbicu“. Miluju svůj rodný kraj :)

  3. jolana88 napsal:

    já byla i v Onom světě, heč :) je to krajové – kolem Mělníka a Mostu je zase samé „vtelno“ .. Navštívila jsem Drhovli i Držkov. PS: vtelno, telnice a vrbice – jedno jsou :DDDDD

  4. AdDragon napsal:

    Hrob je hezké jméno pro dědinu. Představte si dědulu jak na lavičce v parku vypráví: „V Hrobě jsem se narodíl, v Hrobě jsem žíl, v Hrobě aj umřů.“
    Při takové představě mi přišlo líto, že nepocházím z Hrobu.

    Ale před časem jsem narazil na lepší dědinu.
    „V Hospodě jsem se narodil, v Hospodě žiju, v Hospodě umřu“ totiž zní mnohem, mnohem lépe…

  5. Pingback: Je to fajn… | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

