Asi jsem se zbláznila…

moháčAch ano, už je to tak. Stal ze mě seriálový šílenec jednoho naprosto šíleného seriálu. Kdepak taková kvalitka, jako byl Dexter, o kterém jsem tu kdysi psala celou řadu článků. To byl naprosto unikátní seriál s výbornými hereckými výkony. Jen ti scénaristi se také asi postupem času trochu pomátli…

Se Sherlockem, naprosto geniálním počinem pro londýnský turistický ruch, se to také nedá srovnat.

Před lety jsem tenhle seriál přepínala hned, jak mi tam naskočil. Dceři jsem na to zakazovala koukat, nepřišlo mi to vhodné, ačkoliv se tam promenádovaly princezny v krásných šatech. Několikrát jsem narazila na příšerné recenze, na ČSFD si opravdu servítky neberou.

A já přitom viděla mnohem horší příšernosti. Zkuste si někdy, až budete na dovolené v Egyptě, pustit egyptskou televizi a tam nějaký egyptský seriál.

Takové turecké Velkolepé století je ve srovnání s tím hotové umělecké dílo….

Je zvláštní, že jsem tomu tak propadla. Nejsem běžný seriálový typ. Ordinace a spol. nesleduju. Ale asi mám ráda vizuálně velkoryse řešené filmy (proto i ta má láska k Devdasovi) a tady je to kopa krásných paláců, krásných šatů atd. Orientální kulturu mám také ráda a tu tureckou moc neznám, protože v Turecku jsem nikdy nebyla. Když jsem zahlédla část věnovanou tažení turecké armády Evropou a slavnou bitvu u Moháče, ve které zahynul Ludvík Jagellonský, nedalo mi to a šla jsem zalistovat ve skriptech o dějinách Blízkého Východu, ze kterých jsem kdysi studovala na zkoušku. O vládě sultána Sulejmana, který je jedním z hlavních hrdinů celého seriálu, je tam popsáno docela hodně stran…

Ne, není to věru věrný historický seriál. Víc než o historii se tam dozvíme o představách autorů o tom nejdramatičtějším, co se mohlo odehrávat v paláci a v harému. O všech těch intrikách Sulejmanovy budoucí manželky Hurrem. A že autoři nelenili a v každém díle je to dramaty narvané. Obvykle jde o život a o smrt. Doslova. Ostatně žena, která prohrála boj o následnictví svých dětí, odsoudila prý podle tamějších zvyků své děti, i sebe, k smrti v okamžiku, kdy panovník zemřel….

No, nekoukejte se na to…

Příspěvek byl publikován v rubrice Velkolepé století se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Asi jsem se zbláznila…

  1. jolana88 napsal:

    logický zákon smečky … nemůžou být následníky všichni (že by už Oni tenkrát věděli, jak demokracie Není řešení? :DDDD)

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

