Vzpomínky na Řecko

Kanál lásky v Sidari - Korfu (photo credit: Tasoskessaris)

Kanál lásky v Sidari – Korfu
(photo credit: Tasoskessaris)

Letos tedy došlo na Řecko. Na Řecko já mám krásné vzpomínky z dob, kdy jsem někdy před dvaceti lety vyrazila se známými na výlet do Egypta. Loďmo. Jenže v Athénách, když jsme si vyřídili egyptská víza, jsme pak zjistili, že celá ta sranda je nad naše finanční možnosti. Tak jsme zůstali těch 6 krásných týdnů v Athénách (a na okolních ostrovech). Byly to v mnoha ohledech dost zásadní okamžiky mého života. Mezi pohlednicemi z těchto „zásadních míst“, které mám vystavené za sklem sekretáře v mém rodném pokojíku, je právě pohlednice Athén. Je tam vedle norského Trondheimu, Káhiry, JeruzalémaRudého moře. Možná bych tam měla přidat Srí Lanku a Brno.

Ale o tom někdy příště :-)

Naposledy jsem byla v Řecku před 2 lety. Opět s matkou a dcerou. Klasická sestava. Tentokrát to prý bude naposledy i klasická cestovková dovolená – hotel, moře, all inclusive. Není to můj nejoblíbenější styl dovolené, ale jako bývalou delegátku a průvodkyni mě velmi baví být zas pro jednou na té druhé straně. Stejně jako mě jako učitelku baví být někdy zas tím žákem a studentem. Ačkoliv kdo ví, možná budu zas letos za nějakou tu delegátku zaskakovat. Nebo si tam už konečně ty turisty vezmu stranou a dám jim pár lekcí dovolenkové angličtiny přímo na místě, aby se na té recepci dokázali domluvit sami… že bych si s nějakou cestovkou dohodla pro příští léto přímo výukovou angličtinářskou dovolenou???? :-)

Uvidíme.

Před těmi dvěma lety jsme letěly na Korfu. Tam jsem se těšila velice, protože tam kdysi byla spolužačka a ostrov vychvalovala. A opravdu. Projely jsme tam tenkrát celý ostrov, nechaly si letadla přelétávat divže ne těsně nad hlavou, viděly jsme zámeček císařovny Sissi a ta moje malá princezna obcházela jednotlivé sochy Múz a já jí četla, která je která. Ovšem nejvíc se nám tehdy líbilo (tedy spíš jí) v aquaparku. A pak v tom našem hotýlku.

Hotýlek byl takový nenápadný, nic zvláštního. Domečky rozeseté v zahradě. Všichni ostatní turisti si stěžovali na komáry. Hmm. Za domečkem olivový háj. Před domečkem dětské hřiště s výhledem na náš balkón, kde jsme s matkou sedávaly, popíjely all inclusive kafíčko (ano, bylo možné si ho z restaurace donést až na pokoj), s all inclusive zákusečkem (totéž), případně all inclusive zmrzlinu zalitou all inclusive Metaxou (totéž… a velmi, velmi dobré). U toho jsme si četly děsně vážnou literaturu (vtip) a pozorovaly naši ratolest.

K moři se šlo kratší procházkou a tam se pak leželo na písku, případně se z toho písku stavěly různé věci, případně se šlo dlouhou procházkou tam, kde někde na horizontu už konečně byla hloubka. Dcera se tam díky tomu učila plavat… a další rok v těch velkých vlnách a v té velké hloubce ve Španělsku už se cachtala s mnohem větší odvahou.

Jak bude na Rhodu?? 

 

 

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Vzpomínky na Řecko

  1. Hi! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in trading links or maybe
    guest authoring a blog post or vice-versa? My
    site covers a lot of the same subjects as yours and I think we could greatly benefit from each other.
    If you happen to be interested feel free to shoot me an email.
    I look forward to hearing from you! Terrific blog by the way!

  2. Sedmi napsal:

    Pockej, vy jste jeste neodjely? Ja jsem myslela, ze uz jste zpatky?

  3. valkil napsal:

    To jsem taky zvědavá, jak bude na Rhodu. Po letošku si myslím, že se ještě na řecké ostrovy vrátíme, tak třeba další tip. Mimochodem, na cestu do Řecka přes Itálii a zpět mám taky vzpomínky, ale ne úplně krásné. Leckdy nám po té cestě bylo ouvej, možná někdy sepíšu :)
    Užijte si moře!

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

