Rhodoská ruská okupace…

olivyKdyž si má mrňouska našla ruskou vrstevnici na hraní a máma zaslechla její „daváj, daváj„, kterým ji povzbuzovala, aby sjela po skluzavce do bazénu (to se ta moje ještě trochu na té hloubce bála), začala se máma smát: „Daváj, daváj, to Rusové umí.“

Když se jednou děvčata domluvila, že se sejdou u bazénu (neptejte se jak), a Aňa nepřišla, prohlásila máma něco v tomto smyslu: „No jo, kamarádšofty, a pak tě bodnou do zad…“.

21.8. jsem je pak hledala po hotelu a nenašla jsem je ani na „přístrojích“ v hotelovém areálu (taková ta autíčka a spol., do kterých se hází eura a ona se pak hýbají… děti si tam obvykle hrály bez eur), ani na baru (chodívaly si tam dávat „dvanáctku“, nealko koktejl), ani na záchodě… prostě nikde tam, kde měly povoleno být. Až jsem je uviděla, jak jdou cestou z Aniččina pokoje… pěkně svorně za ruku. Prostě nám ji zabrala :-)

My jsme byly ostatně rády, protože tahle ruská „ďévočka“ jí zůstala, na rozdíl od té české, která po týdnu odjela, celý pobyt! Blbla s ní, když nehrála ping-pong se mnou, hrála ho s ní, ukazovaly si rybičky v hotelové hale, zatímco dospěláci dojídali večeři. Aňa na ni prý mluvila její řečí (případně mávala rukou a kývala hlavou, ať si jde hrát… nejlépe ještě než ta moje měla dojedenou večeři), ta moje na ni mluvila anglicky, případně také posunky. Při odjezdu na výlet jsme pak ještě s jinými českými turisty řešili, jak že se řekne rusky večeře, abychom holčičce mohli vysvětlit, že hrát si klidně může, ale až po večeři :-)

A když si nehrála s ruskou holčičkou, dívala se během siesty na ruskou televizi… nebo večer před spaním na ukrajinskou verzi jejího oblíbeného Velkolepého století. Pořád lepší, než kdyby to bylo řecky :-)

Byla to prostě opravdu podivná řecká dovolená….

(P.S. Tohle je tak trochu příspěvek k článkům na téma: nechaly byste samotné dítě hrát si venku bez dozoru??? :-) A také příspěvek do diskuze: jak moc člověk zapomene cizí jazyk, když ho nepoužívá)

Příspěvek byl publikován v rubrice DĚTI - ROZVOJ OSOBNOSTI, Kolik jazyků umíš..., Na cestách se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

13 reakcí na Rhodoská ruská okupace…

  1. Sedmi napsal:

    no na dovolene a v uzavrenem arealu – predpokladam – je to s tim hranim trochu jinak :) a s temi jazyky, takhle by to bylo uplne nejlepsi…

  2. valkil napsal:

    Jo kdybych tak měla někoho, kdo mě bude nutit mluvit anglicky! Mám kamarádku Australanku a ta vždy, když přijede, nabádá mě, ať si dám 2 piva, že prý se pak se mnou dobře hovoří, jak ztrácím zábrany :) Vrací se mi dětská bezprostřednost asi ;)

  3. Vendy napsal:

    Asi bych nenechávala dítě venku, zvlášť v cizím prostředí. Doma jo, ale záleží, kde doma. Ve městě nebo na vesnici…
    Zajímavá historka a nakonec je dobře, že tam měla kamarádku. Co na tom, že se pořádně nedomluvily řečí, když se domluvily jinak

    • avespasseri napsal:

      Tak samotnou beze mě lítat po městě jsem ji nenechala :-))))) Problém je, že jsou děti, které už v určitém věku jsou velmi samostatné, nebojí se zajít si sami na bar objednat si pití, ani na recepci pro klíč od pokoje, ani v cizím prostředí, kde jsou občas cizinci, občas i Češi nebo Slováci. Nemůžete běhat pořád za nimi, ani jim pořád bránit být někde poblíž vás, ale ne zcela v dohledu. Důležité je, aby oni věděly, kde vás najdou, a abych já věděla, kde najdu je. A pak už můžu jen věřit, že po světě nechodí všude lupiči dětí…

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

