Milujete samotu?

(photo credit: Václav Turek)

(photo credit: Václav Turek)

Někdy mívám dojem, že svět mi v rámci tématu týdne servíruje přesně to, co jsem si usmyslela, že budu ten který týden vnímat. Na co zaměřím pozornost. Protože – jak viselo na naší alma mater – Člověk vidí jen to, co zná. Nebo jinak řečeno: Člověk vidí jen to, nač zaměří pozornost (protože to zná :-)).

Tento týden jako by si svět usmyslel pravý opak. Zrovna když jsem se chtěla naučit víc otevřít, víc vnímat ty druhé z prostoru vlastní svobody, který se na chvíli vynořil na naší rhodoské dovolené, zjistila jsem, že jsem zas sama…

Mí studenti přesouvali hodiny na září. Případně nestíhali, a tak rušili. Na poslední chvíli. Kdybych to byla věděla, tak bych se domů ani nevracela a zůstala s dcerou u svých rodičů. Manžel odjel v úterý na ledovec (stesky o konci léta všude v mediálním prostoru ho zanechávají zjevně zcela chladným…). A můj prostor zcela osiřel…

Poslední dobou nemám, kupodivu, samotu vůbec ráda. Možná si to tak svět, už opět, usmyslel právě proto, aby mi dal jasně pocítit, že o ten svůj slavný odstup zas až tak moc nestojím :-)

Ale i tak samotu stále miluju, jako jsem ji vždycky milovala…

Neboť dokud člověk nenalezne ten svůj střed sám v sobě… své vlastní štěstí uvnitř… dokud nepřestane spoléhat na druhé (a vinit druhé), hledat zdroj štěstí (i neštěstí) jinde… tak je každá samota dobrá.

A také vše, co se v ní odehraje. Ať je to cokoliv. Vše, čeho se člověk musí vzdát. Vše, čeho se člověk musí přestat bát.

Ufff… někdy je toho strašně moc :-)

No a téma 33. týdne se snad naplní někdy jindy….

A co Vy? Užíváte si samotu? Nebo se ji hned snažíte zaplašit… a obvoláváte kamarády, jednoho za druhým?? Nebo ji zaháníte u televize?

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Vztahy se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Milujete samotu?

  1. Sedmi napsal:

    samota je fajn :) ale je treba rozlisovat mezi samotou a osamenim… osameni se zahani u tv… samotu si clovek uziva…

    • avespasseri napsal:

      Já bych právě řekla, že jsem se necítila právě osamělá… no, kdo ví, možná to bylo něco hraničního… :-)

      • Sedmi napsal:

        jestli mas potrebu to nejak zahanet, tak je to spis to druhe… spousta lidi neumi byt opravdu samo, se sebou a svymi myslenkami… ale to asi nebude tvuj pripad :] mozna je to spis tim, ze jsi to necekala…

        • avespasseri napsal:

          Je to zvláštní. Možná je to tím, že to byla tak trochu nedobrovolná samota… prostor se otevřel až příliš… a to, co jindy vyhledávám a těším se z toho, mi přišlo vnucené?? A někdy je stáhnutí se do samoty jen určitý druh útěku, ačkoliv se může tvářit vznešeně.

  2. Pingback: 33. Já, já, já, jenom já… (Absurdistán 2014) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

