Televize v hlavě

hlavaNedávno si stěžovala baletní učitelka mé dcery, že ta moje malá baletka pořád někde lítá ve své fantazii a pořádně se nesoustředí na to, co jí říká a co má dělat.

Tak jsem se jen pousmála… no jasně, tohle my víme… a navíc, po kom to to dítě asi má??? :-))

Také se Vám tak často stává, že ve svém dítěti vidíte sami sebe??

Tak jsem pak té své malé baletce kladla na srdce, že je potřeba se soustředit na to, co dělá,  a poslouchat své učitele. A pak jsem to napsala svému učiteli, který mi něco o lítání v myšlenkách vykládal také a já ne a ne poslouchat :-)

No jo, ale já ji chápu. Ono se to lehko řekne a hůř udělá. Hlavně když má někdo ten dar žít ve svých představách. Umí to ona, umím to i já. Nemá sourozence, takže většina jejích her se odehrává ve fantazii. I mě dokáže představa stejně tak naplnit jako skutečnost.

A když se v dětství naučíte, že fantazie může být zábavnější a bezpečnější než reálný svět, zaděláváte si na problémy…

Nedávno jsem zase sledovala ten svůj oblíbený turecký seriál, o kterém jsem nedávno psala… o tom, jak útočí na emoce. Ten největší nápor mého zájmu už opadl. Právě proto, protože člověk dlouho nevydrží nořit se do naprosto zbytečných nepříjemných emocí druhých lidí… živému člověku byste nějak mohli pomoci se na situaci podívat z jiného úhlu pohledu a pokud by tomu byl ochotný, ulevilo by se mu. Ale co dělat se seriálovým hrdinou?

Ale pak jsem si uvědomila, že podobný seriál si každý tvoříme ve své vlastní hlavě… smršť myšlenek, příjemných, nebo nepříjemných… a z nich vycházející smršť emocí, příjemných, nebo nepříjemných.

Obvykle se radívá ať myslíme pozitivně. Dobrá rada. Rozhodně pro ty, jejich život je plný žárlivosti a nenávisti jak v tom tureckém seriálu. Ovšem ony i pozitivní myšlenky, plné touhy po tom, co zrovna nemá a kam chce dojít, umí s člověkem zamávat…

Otázka pak zní, jestli dokážeme vypnout i tu televizi v naší hlavě… pochopit, že je to všechno na houby…

Příspěvek byl publikován v rubrice Bdělost se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Televize v hlavě

  1. Sedmi napsal:

    pracuju na tom :D a jo, mam to svoje zrcadlo taky… a cim dal vic obdivuju mamu, ze me s tou jeji povahou strelce a primocarosti jednicek neprizabila…

  2. Pingback: Myšlení bolí | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

