Halloweenský návrat: Strašidelná svatba, aneb hrob a halloweenská příšera…

Králický SněžníkDušičky i Halloween už byly. Přicházím tedy trochu s „křížkem po funuse“. Všimla jsem si, že na blozích se to hemží záznamy z halloweenských party. A já myslela, že je to jen zábava pro děti :-) Co Vy, slavili jste letos Halloween, nebo Dušičky? Já byla zase pouze na hřbitově, i když dýně nám tu také zaplála.

Mí předci jsou daleko, chodíváme na hrob předků mého muže – brněnský hřbitov je velký (cestu k hrobu vedu paradoxně já, manžel by tam snad i zabloudil… a hlavně by se NIKOHO neptal! :-)) a noční hřbitov osvětlený svíčkami je vždycky kouzelný. Na Dušičky, nebo na Štědrý den, vždy je to krása.

Ale loni jsem psala takový jeden halloweenský článek, který si zaslouží připomenout. Halloweenskou svatbu. Ach ano, už je to rok. A švagrová čeká malé halloweeňátko (když my máme toho malého „vetřelečka“) :-)

Doufám, že Vás článek pobaví!

Tak prý Dušičky, nebo Halloween?, ptala jsem se nedávno. Tady máte příběh o tom, že často je jedinou správnou odpovědí na podobná dilemata buď, a nebo: OBOJE!

Tento příběh není žádná fabulace. Již před dlouhou dobou jsem, bohužel, opustila svět umělecké literatury (toužila jsem ji překládat) s tím, že skutečný život přináší mnohem větší zábavu. Že já raději nezůstala jen u těch příběhů, které se odehrávají na papíře a v naší fantazii…

2.listopadu. Svátek všech mrtvých. Kdo by si takový den vybral jako svůj svatební? Páry se vyhýbají i tomu rozkvetlému, slunnému máji, aby neskončily do roka na marách. Ale 2. listopad? Umíte si představit svatební průvod kráčející po podobných místech jako je to na fotce?

Tak přesně takovou cestou jsme v sobotu stoupali na Králický Sněžník, kde se má švagrová rozhodla oddat svému současnému choti.

Cestou jsme míjeli i takovéto místo:

Králický Sněžník

Už od rána byla mlha, viditelnost tak 60 metrů. Déšť naštěstí přišel až cestou zpět, v podobě drobounkého mžení. Kněz při obřadu nahoře U slůněte trefně poznamenal, že všichni dokázali, kam až jsou schopni pro své přátele dojít. K přátelům se k obřadu přidala i partička turistů s Pardubicka, která se vyhřívala u ohýnku v základech bývalé Liechtensteinovy chaty, a nemohli uvěřit tomu, co se zde v té zimě a mlze za chvíli odehraje.

Jediná bíle oblečená osoba (jenže za místních podmínek spíš vypadala jak Bílá paní na strašidelném hradě) byla družička – moje dcerka. Roky se těšila na to, až se tetička bude vdávat a ona bude moci mít bílé šaty jako princezna. Nemohli jsme ji zklamat. A tak si přes bundu k obřadu oblékla ty dlouhé bílé princeznovské šaty… a cestou dolů se mě pak ptala:  „Mami, proč si mě všichni fotili víc než nevěstu?“

A tak, když si svatebčané řekli své ano a vyměnili prstýnky a svědci (jeden se domlouval den před obřadem, protože původní onemocněl) vše dosvědčili, zdálo se, že strašidelná svatba je u konce… jen rychle seběhnout dolů (čím rychleji, tím rychleji se zase zahřejí vymrzlé ruce, nohy a tváře) a vrhnout se na svatební koláčky a domácí slivovice, meruňkovice, hruškovice apod. To víte, moravská svatba.

To byste ovšem nad ránem nesměli potkat na schodech skupinku opilých mužů, jak doprovázejí do postele silně podnapilého bratra nevěsty, obličej zkrvavený, jak se venku skácel do hromady písku (chata na Návrší měla menší skluz v rekonstrukci, první noc jsem v pokoji pěkně drkotala zuby). Když ho přítomná svatebčanka – zdravotní sestřička – omyla, naštěstí se ukázalo, že je jen pořádně doškrábaný.

Jen si ten výjev představte:

Vrávorající skupinka zombie na rozestavěné opuštěné chatě uprostřed mlh a jedna krvavá halloweenská příšera.

Tak doufám, že pro novomanžele to bude spíš symbolem toho, co všechno za hrůzy a těžkosti člověk může zažít, a přece si to užít!

Příspěvek byl publikován v rubrice Hloupůstky, Na cestách se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Halloweenský návrat: Strašidelná svatba, aneb hrob a halloweenská příšera…

  1. Sedmi napsal:

    no mrtva nevesta od TB hadr co? :D

    ja normalne importovane svatky nerada, ale v tomhle pripade slavim jen halloween, od doby, kdy mame s dcerou ty narozeniny spolu. Dusicky neslavim, na hroby nechodim a na predky pamatuju pri jinych prilezitostech. Vuci chozeni na hroby mam nejaky blok nebo co… ale to by bylo na samostatny clanek…

    • avespasseri napsal:

      Viděla jsem :-) Halloweenské párty mají fakt něco do sebe :-))
      Já hroby miluju :-)) Posvátný klid našich hřbitovů, všude stromy a ticho. Ale dnes mám jít na mně dosud neznámý tibetský rituál za jednoho zemřelého a upřímně, vůbec se mi nechce…. nejhorší jsou pohřební rituály za lidi, které jsme neznali… konkrétní obřad se rozplizne do šíře a hloubky… to nebude dobrý…

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

