Kde hledat oporu, když je člověk na všechno sám???

(photo credit: anand)

(photo credit: anand)

Dcera dnes přesvědčila manžela, že dnešek je nejspíš ten nejlepší televizní den. A tak poté, co si tu celé odpoledne hraje na draka Bezzubku (znáte? Jak vycvičit draka? Dostala DVD k narozeninám a dělá podle něj přesně to, co zrovna dělá Bezzubka – nosí mi například kuličky=ryby a představuje si, že je jako budu jíst (mňam)), sledují teď spolu v TV Bilba Pytlíka, jak míří za drakem Šmakem. Pro změnu. Že by měla nějaké dračí období či co??? Přidám se k nim hned, jak tu vyřídím nějaký ten příspěveček do svého blogu…

Johna Watsona (Hobita) s Sherlockem Holmesem (ačkoliv ten jen v předabovaném vydání hlasu draka Šmaka) si přece nenechám ujít…

Dívala jsem se na to, o čem ten film vlastně je. Nikdy jsem ho totiž neviděla, jen jsem o něm slyšela. Bilbo Pytlík se vydává se skupinou trpaslíků přemoci draka – ten Bilbo Pytlík, který omdlel, když slyšel, že ho Gandalf vybral. Nakonec prý ale zjistí, že se v něm skrývá větší odvaha, než tušil…

Už se Vám někdy přihodilo, že jste se dostali do situace, že jste – strach nestrach – museli jít nějakou cestou… a zjistili jste, že jste statečnější, než jste si mysleli? Že ten strach byl možná i úplně zbytečný? Že jste opravdu silnější, než jste si mysleli, a že se opravdu nemusíte snažit vymýšlet, jak se co nejlépe ochránit před nebezpečím, které Vám – podle Vás – hrozí?? Jak často před strachem spíš utíkáte a jak často jste ochotní se mu postavit?

A kde pak hledáte tu sílu? Když víte, že jste v tom sami? Že není nikdo, kdo by Vám pomohl. Nikdo, kdo by stál za Vámi. Vůbec nikdo.

Tento týden jsem i já vnímala, že tam, kde mi to dříve bylo velmi zatěžko, musím stát sama. Že kolem sebe musím přestat šmátrat a hledat něco, čeho bych se mohla chytit a co by mě podepřelo.

Bez toho, aniž bych měla dojem, že se mi pod vším tím podlamují kolena, že jsem na všechno sama, že bych nejradši někam utekla… nebo k něčemu. Třeba ke kafíčku a zákusku. Dosaďte si cokoliv, k čemu utíkáte, když je Vám těžko a máte pocit, že toho máte až nad hlavu. Třeba televizi? Kamarády?

Dokážete najít tu pevnou půdu pod nohama sami v sobě? Dokážete si tu samotu užít a být v ní spokojení?

**************************************************************************************8

Tento článek završuje další týden projektu Absurdistán 2014, který jsem tentokrát věnovala tématu člověk ve skutečnosti není na nic sám, i když je úplně sám. Úvodní článek k tomuto tématu najdete zde.

Příspěvek byl publikován v rubrice Svoboda se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Kde hledat oporu, když je člověk na všechno sám???

  1. Pingback: Pomikulášská o pekle a lásce, žebráctví a skutečném daru | Žít je umění

  2. Pingback: 45. Kde že je ta pomocná ruka?? (Absurdistán 2014) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

