Hrůza – původní…

 

Minulý týden jsem psala o hrůze. Ale jak už se mi to tak někdy stává, začala jsem psát nějaký článek, ale dokončila jsem úplně jiný… :-)

Ta původní „hrůza“ nebyla ta hrůza, ale ten Hrůza….

Ano, ten zpěvák ze Stodolní.

Možná ho někdo zná i jako zpěváka.

Já jsem v tomto ohledu poslední dobou dost zaostalá a Kryštofové, Dykové a spol. nějak proplouvají mimo mé zorné pole.

Ale jednu písničku jsem slýchávala pořád v rádiu… a moc se mi zalíbila… a nedá mi to, abych si ji pořád nepouštěla… a Vám ji sem taky vnutím…

Jak se Vám líbí?

A jak se Vám vůbec líbí naše česká současná mladá hudební scéna? Máte nějaké oblíbence??

A proč zrovna tahle písnička?

No, považte. Máme téma manipulace – snahy mít věci pod kontrolou.

A pak slyšíte:

Někdy je to tak a nezmůžeš s tím nic. Můžeš se jen smát ze svých plných plic. Chceš to přivolat a chceš to čím dál víc. Stačí poslouchat, co se snažím říct. Můžeš tady stát, všemu vzdorovat, udělat to pak tak, jak to máš rád. Nebudem se prát, nemusíš mít strach. Chce to akorát realizovat. Na chvíli zavřít oči, vesmír se pootočí, taky můžeš mít, co si budeš přát a co budeš chtít.

Nad hlavou je můj svět, prosím Vás, odpusťte mi. Teď zůstat ležet na zádech, dýchat vzduch pod hvězdami. Moje aura a můj Bůh ve mně hoří, zdá se mi. Je to pravda, bludnej kruh, zakázané uvolnění/ Já se chci vznášet nad zemí

Někdy je člověk rád, když slyší, že někdo chápe, co chci říct :-) Kdyby se každej staral sám o sebe, aby byl v klidu, tak by byl takovej klid…. ale zdá se, že není lehké si to troufnout… vždyť ten svět je tak strašně v řiti a pokud ještě ne, tak se tam přece řítí, a nemůžeme přece jen ležet na zádech… ale ať se kdo tváří jakkoliv sobecky, skutečné uvolnění je silně nesobecké… tak nesobecké, až se mi zdá, že nerealizovatelné… však kdo dokáže být opravdu nesobecký, místo aby ze sobeckosti obviňoval ty druhé???

Příspěvek byl publikován v rubrice Vzdor se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Hrůza – původní…

  1. est napsal:

    Svět není v řiti (citace), svět je v pohodě. To jenom lidi si potřebují trochu urovnat myšlenky v hlavě, a někteří více než jiní. Ovšem, každý sám za sebe, jinak to nejde. Proto netřeba hledat nesobecké, ale začít u sebe.

    • avespasseri napsal:

      Mluvíte mi z duše. To, že svět je v řiti, je oblíbená mantra všech těch, kteří nadávají na poměry, a všechny ty, kteří s tím nechtějí jít hned teď něco udělat (jako by vůbec bylo co – jít do války?, svolávat demonstrace?, podepisovat petice?, buzerovat starosty apod.? – to všechno má svůj smysl, ale svět v řiti to napraví asi tak, jako že místo otrokářství lidí tu budeme mít otrokářství peněz, nebo strany apod.), považují za sobce. Hodí je do jedné hromady se všemi těmi ostatními sobci. Přesně tak, místo obviňování druhých, by měl člověk začít sám u sebe. Protože sobectví není to, co mají ti druzí, sobectví je lidstvu společné.

      • est napsal:

        Je to tak, sobectví je dětská nemoc, ze které jest nám vyrůst. Jde to ale ztuha, zapomněli jsme na svoji přirozenost a těm ,kteří na ni poukazují, nějak nemůžeme uvěřit.

        • avespasseri napsal:

          Hodně ztuha :-) Někdy se vůbec nedivím, že lidi radši to sobectví házejí na druhé, než by byli ochotní ho vidět sami u sebe… a něco s tím udělat.

  2. Intuice napsal:

    Tato písnička se mi taky moc líbí, melodicky, rytmicky i obsahově. Taky si ji pouštím stále dokola. :-)

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

