Pochvala budiž pochválena

(photo credit: JFXie)

(photo credit: JFXie)

Večer po výuce jsem si povídala s jednou studentkou. Vyprávěla mi, jak angličtinu nesnáší, protože má pocit, že jí to nejde… že všichni kolem mluví mnohem lépe, než ona.

Nadhodila jsem, že bych mohla uspořádat výuku pár mých individuálů naráz… ale pak už by z toho byla ona skupinová výuka, která může žákům jako ona zvednout sebevědomí. Ale někomu ho, bohužel, zase srazí….

Tak moc jsme se naučili (ve škole???) bát se chyb, že to mnoha lidem vytváří velké bloky v tom se cizí jazyk naučit. Výuka je pro ně stresem, přestože je nesena v přátelském, uvolněném duchu… a samozřejmě bez známek :-)

Pamatuju si, jak jsem si minulý týden (a spoustu týdnů předtím) stěžovala svému učiteli, jak náročný je… a pochvala kde nic tu nic. Člověk má pak pocit, že je fakt úplně k ničemu. Nejdřív se mi zdálo, že na mé nářky nedbá. Ostatně co si já mám co naříkat… po pochvalách touží jen Ego, které chce být dobré a nejlepší, chytré a nejchytřejší a prostě ze všech nejdokonalejší… a když není, tak otravuje…

Ale možná nedbal na mé nářky, ale dbal na nářky mých studentů. Protože poté, co mi minulý týden vysekl řadu výtek a pochval, šla jsem a rozdávala ty pochvaly dál. Člověk si pak totiž na vlastní kůži uvědomí, JAK MOC jsou pro smrtelníka důležité…. uprostřed všech těch lidských chyb…

Co Vy a pochvaly?? Chválíte na pochodu? Nebo si dáváte pozor, JAK chválíte (třeba jak v onom Respektovat a být respektován)? Nebo jste zastáncem toho, že dobrá práce se chválí sama???

Příspěvek byl publikován v rubrice Kritika se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Pochvala budiž pochválena

  1. Sedmi napsal:

    Chválím, hlavně holky. A snažím se naučit chválit i muže, což je těžké, protože se to v našich krajích moc nenosí…

  2. Pingback: Chybami se člověk učí… | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

