Ten pitný režim…

pití. jpgČítávala jsem spoustu článků o pitném režimu. Odnesla jsem si z toho, že extrémismus je blbec. Prostě to ani nepřehánět, ani nepodhánět (jestli mi tedy rozumíte :-)).

Pochopila jsem taky, že hodně záleží na tom, kolik ovoce a zeleniny jíme. Nebo kolik polévek. Pak není potřeba pochodovat po městě s dvoulitrovkou vody a co chvíli ucucávat.

Nejvíc jsem se asi naučila o potřebnosti vody v animáku Byl jednou jeden život. Nedávno jsem zjistila, že dospělí by se možná měli spíš než na ostatní programy dívat na Déčko, protože tam se aspoň něco užitečného dozvědí. No, řekněte, kdo ví něco o tom, jak to chodí v těle… třeba právě o ledvinách? Jen se podívejte tady. A pokud jste odborník, docela by mě zajímalo, co se v poznání o ledvinách od té doby, kdy byl tenhle díl natočen, změnilo.

A tak v dobách, kdy se o pitný režim snažím, dodržuju pravidlo: 2,5 decky co 2 hodiny, tj. 9×2,5=22,5dl. To snad stačí, ne?

Někdy je to jen dvoudecka. Ovšem ne vína :-) Ani žádný jiný alkohol (muži, bacha, pivo není na žízeň, fakt ne… jedině snad, aby byla ještě větší…). Ani káva, ani černý čaj. Odvoďňují.

Já obvykle vystačím s vodou, v zimě nejradši s ovocným nebo bylinkovým čajem. A když je kór den, tak rozředěným 100% džusem. Zřejmě by to chtělo občas víc minerálky a méně toho džusu.

Ale upřímně řečeno, i u své dceři dodržuji jedno zásadní pravidlo: někdy nejde ani tak o to, aby to bylo extra zdravé, ale aby to bylo tekuté, doplnilo to tekutiny a bylo toho dost!

Protože, jak říkával Buddha, nejdřív je třeba odstranit otrávený šíp z těla a teprve pak začít přemýšlet o tom, jak se vyléčit úplně. Třeba kvalitnějšími tekutinami…

A jak jste na tom s pitným režimem Vy? Na štíru? (To je ostatně také vodní znamení) Nebo tímhle úskalím spousty lidí zdárně proplouváte????

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized, Zdraví se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

21 reakcí na Ten pitný režim…

  1. Sedmi napsal:

    ani se neptej… ted kojim, tak musim, ale jinak kdyz mam zizen, tak jdu a udelam si dalsi kafe…

  2. Calad napsal:

    Jsem na tom jako sedmi, jen misto kafe piju cerny caj… uz se vidim az zacnu zase kojit. To bude bida nejvetsi!

    • avespasseri napsal:

      Děvčata, děvčata… :-)))))

      • Calad napsal:

        Tak zkouším, dvě decky po dvou hodinách – vody… To není takový množství, abych s tím měla mít problém. Jen si každé ty dvě hoďky vzpomenout :D

        • avespasseri napsal:

          To je super! :-) Právě, chce to krůček za krůčkem, neklást si velké cíle, pak je člověk spíš vzdá. S tím vzpomenutím si, to bývá horší. Já to měla třeba po celých hodinách (7, 9 a tak), nebo dle práce plus mínus. Když je nejhůř, může pomoct budík na mobilu :-)))) Ale upřímně, lepší si vzpomenout aspoň někdy a vypít třeba o půl litru víc než normákně, než se na to úplně vyprdnout :-)

          • Calad napsal:

            Ja s sebou driv mela vsude lahev. Jenze s ditkem se mi dalsi vec tahat uz nechce. :D Ale ta sklenka co dve hodky se mi zda udrzitelna ;) uvidim za tyden, treba z toho bude zvyk nakonec :)

            • avespasseri napsal:

              To chápu… když si vzpomenu, co člověk s sebou všechno vozil :-) Ale zato se dobře nakupovalo, rovnou do kočáru :-) Tak to jsem zvědavá, budu ráda, když dáš vědět, jak to dopadlo :-) A jak to pak budeš dělat, když budeš třeba 4 hodiny někde venku??

  3. jolana88 napsal:

    skonám jako mumie :))) kecám – piju kafe, to je fakt – piju ho hodně, to je taky fakt. Mezitím polknout vody: polívku, semo-tamo omáčku, zákys .. na žízeň čaj je u nás v konvici neustále. A co se piva týče – tak na žízeň je nej hodit do sebe jedno nealko (ono totiž nejde jen o to, co pijeme, ale co to tělu přináší .. tudíž i ředěný lepší než minda). PS: dovolím si jednu „osvětovou“ – minerálky – stejně jako bylinné čaje – je nutno nejen vhodně zvolit, ale také vyváženě střídat :)

    • avespasseri napsal:

      Jo, jo, střídat. S tím pivem mám problém… nepřišla jsem na chuť vůbec žádnému. Hořkou jedině čokoládu :-)))

      • jolana88 napsal:

        chápu – mě pivo nechutná – ani nevoní. Ale – to mně ani zákysy apod. Pravda ovšem je, že stejný „mix“ nutných látek jiný nápoj nemá. Jsou dokonce mudři, co tohle šíří veřejně

        • avespasseri napsal:

          Tak to jsme na tom stejně. Zákys nee. Jen jogurtové nápoje, lassí a tak, to můžu.
          A pít něco s kolíčkem na nose se mi nechce :-)))))

          • jolana88 napsal:

            jj – taky se mi nechce. místo kolíčku řeším prudkým nádechem a zadržením dechu :DD obětuji se pro zdravé zažívání :))))

            • avespasseri napsal:

              A nestačí třeba jíst ty jogurty a pít jogurtová mléka?? Nebo kysanou zeleninu? To je na zažívání přece taky dobré…

              • jolana88 napsal:

                na zažívání jistě; máme intoleranci na KM, tudíž některé bakterie ano, jiné nee. (př. „obyč“ jogurtové mléko (ochucené) nikoli, jog. mléko s ABT ano). Kefír nee, zákys ano. Co se týče piva – ne nadarmo se po sportu chodí „na jedno“ :) má perfektní osmolalitu, „rychlou“ energii atd. atd. Nic lepšího lidstvo, zatím, nevymyslelo (jelikož se mě (skoro) týče – i pro hormo.změny a klimakteria – úžasné )

                • avespasseri napsal:

                  Zajímavé… vzpomínám, že to s potravinami nemáte úplně běžné…
                  a co se toho piva týká… hmmm… možná i u něj jednou dojde, jak to tak čtu, na ono „nikdy neříkej nikdy“????

  4. jolana88 napsal:

    ředěný džus – ovocný nebo zeleninový … tam má být :)

    • avespasseri napsal:

      Vím. Proti fresh džusíku (třeba z vlastního odšťavňovace, který je již pár let kdesi zastrčený) nenamítám ani ň. Ty prodávané prý nic moc. Nevím. Stejně si je občas dám :-))

  5. Pingback: Co Vás tento týden vyvedlo z míry?? Aneb chtít či nechtít adrenalin, to je oč tu běží… | Žít je umění

  6. AdDragon napsal:

    Hm, k tomu: „Ani káva, ani černý čaj. Odvoďňují.“ mohu zodpovědně říct, že je to blbost. Být to pravda, už před mnoha lety jsem vyschl na troud, že by mi i Ramses záviděl…

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

