3. Baba jedna… (Absurdistán 2015)

(photo credit: Josef Mohyla)

(photo credit: Josef Mohyla)

To je taková ta klasická nadávka, když Vám někdo nějak zkříží plány…

Nebo se tak nazývají tchýně?? :-)

Já koncem minulého týdne měla neustále pocit, že mi něco kříží mé představy. Mám na výběr jen 10 absurdistních vodních témat (každá desítka z 50 témat Absurdistánu patří pod jeden prvek čínské medicíny – dřevo, oheň, země, kov, voda). Loni se z těch 50 témat prostě jedno přihlásilo o slovo. Většinou. Nemusela jsem dumat nad tím, které z několika vybrat.

Tentokrát jsem neustále přecházela mezi několika z těch 8 zbývajících…

Nakonec, těsně předtím, než jsem zasedla k počítači, to padlo na Babu. Neboli na 46. Babočku do otakárka nevmanipuluješ.

Proč zrovna na ni? Protože ze všeho nejvíc toužím po tom, abych se tento týden naučila uvolnit ten ohromný tlak… to ohromné „Já chci“ a „Já nechci„. To, které nejvíc ze všeho používám sama na sebe…. z nemoudrého přesvědčení, že právě TOHLE je má svoboda. Jenže právě tohle je má největší závislost…

Skutečnou svobodu přece člověk najde až v okamžiku, kdy není na ničem závislý… kdy svou svobodu nepodmiňuje vůbec ničím… ano, ani tím, že věci budou tak, jak si je představuje, nebo jak by „měly“ být… najde ji teprve v okamžiku, kdy se naučí přijímat věci tak, jak jsou…

Vy to umíte??

No, řekla bych, že tohle neumí skoro nikdo… tedy pokud není zrovna po našem. Ono se totiž jen velmi těžko člověk srovnává s tím, že nemá nic měnit… ani sebe, ani druhé, ani svět, řítící se do záhuby.

Pochopit, že to neznamená, že člověk sedí a nedělá vůbec nic, pochopit, že i tak se věci změní… a k lepšímu (protože lidé obvykle zasahují jen pro své vlastní sobecké zájmy… touhy a strachy jsou beztak jedinou běžnou motivací lidského jednání)… a zájmy jednoho člověka, nebo jedné skupiny, nejsou velmi často v souladu se zájmy těch druhých…

**************************************************************************************

Tímto článkem začíná třetí týden projektu Absurdistán 2015. Bližší informace k tomu proč, co a jak ohledně tohoto projektu najdete tady. Něco o tom, co se dělo loni, a jak to bude letos (včetně návodu, jak si Absurdistán přizpůsobit vlastním přáním) zase tady. Krásně přehledný seznam témat i s odkazy na průvodní a závěrečné články každého týdne je možné si stáhnout na odkazu: ABSURDISTÁN. Začít můžete kdykoliv… jen s odvahou do toho :-)  

*************************************************************************************

A jak se mi tento týden dařilo? Umím se už přestat do všeho nutit? Jestli jste zvědaví stejně jako jsem byla v pondělí zvědavá já, podívejte se se na článek Tento týden byl tedy fakt TOP.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Absurdistán 2015 se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na 3. Baba jedna… (Absurdistán 2015)

  1. jolana88 napsal:

    víte – v jednom tématu jste psala i o pomoci – a já Vám řekla, že zjistit, že nej.. pomocnou ruku najde člověk na konci svého ramene, je úžasně osvobozující pocit. zdánlivě vůbec – a přeci spolu úzce souvisí. „je to jak to je – lidé jsou, jací jsou – a zítra? zítra uvidíme“ …

    • avespasseri napsal:

      Já vím… pamatuji si na ten článek i na tuto větu. A pomalu už dokážu vnímat, že je ta věta pravdivá :-)) Teorie je jedna věc, ale v praxi je mnohem složitější opravdu vnímat, že člověk nic od nikoho nepotřebuje a nikdo mu není nic dlužen… a lidé jsou, jací jsou…“.

  2. Pingback: Některé vztahy jsou prostě fascinující, i když z nich může běhat mráz po zádech… | Žít je umění

  3. Pingback: Tento týden je tedy fakt TOP :-) | Žít je umění

  4. Pingback: Leden – místo legrace strach. A spousta adrenalinu :-) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

