Auto, bus, kolo nebo pěšmo???

Takové tramvaje tedy u nás nejezdí... (photo credit: Pontauxchats)

Takové tramvaje tedy u nás nejezdí…
(photo credit: Pontauxchats)

Dnes jsem dcerce pořídila její první průkazku na MHD.

Zas o něco povyrostlo, děvče.

Říkám si, kdy dojde na to, že tou MHD už bude jezdit úplně sama…

Tentokrát je to pouze znamení, že jezdí víc městskou než chodí pěšky nebo jezdí autem…

Jak jste na tom Vy? Využíváte MHD, nebo spíš všechno objíždíte autem??

Kdysi dávno jsme vyrazily v létě během příměstského tábora na výlet. Měl být pro ty mrňata zakončený extra zážitkem – jízdou vlakem zpět do města!

Tak jsme se musely z tohoto zážitku omluvit, protože kromě vlaku jezdí do města i autobusová příměstská linka… a staví nám téměř před domem. A vlak pro tu moji cácorku nebyl nikdy extra zážitek, protože v něm tráví hodiny a hodiny při cestách za prarodiči nebo na výlety. Auto vytahujeme opravdu jen když není zbytí.

Je ten typ dítěte, který, když sedne do auta, začne zápolit s pásy. Protože nemá v ruce ten „grif“.

  • A tak jsem si vzpomněla na ty doby, kdy jsem vyrůstala v Polabí a všude od dětství jezdila na kole. Tam jsme na nějaké MHD mohli zapomenout.
  • A také jsem vzpomněla na Američany, kteří zas všude jezdí auty, a jít někam pěšky se prý snad ani nedá, protože se s tím nějak nepočítá. A když jsem nedávno sjížděla Dextera, překvapeně jsem pochopila, že v USA je zřejmě MHD jen pro tu sociálně slabší skupinu, která na vlastní auto nemá…

Tak jak jste na tom Vy? Máte to štěstí, že žijete někde, kde je nejlépe někam dojít pěšky, nebo na kole? Nebo musíte všude startovat auto?

A co to dělá s Vaším tělem?? :-) Protože tento týden je právě o těle :-)

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice V pohybu se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na Auto, bus, kolo nebo pěšmo???

  1. Sedmi napsal:

    auto… je to holt nejrychlejsi zpusob. Mezi skolou a skolkou je cca dva km. Prochazka by to byla pekna, ale v tomhle pocasi… navic bych to nestihla, dorazila bych tam pozde. Bus tam jede jeden, neni nizkopodlazni a stavi asi 500 m od skoly a 500 od skolky, tj. je to skoro na nic. k mame neni zadny primy spoj, kdyz jede mhd, jede to 45 minut a to ji nic neujede. ja tam jsem autem za 15… ale pesky chodime taky, na hriste, nakoupit a do lesoparku tady za rohem…

    • avespasseri napsal:

      Logistika je věc náročná… slýchávám, že s druhým dítětem spousta těch, které to stíhaly pěšky nebo MHD, oprašují své řidičské průkazy. Já jsem vděčná za to, že navzdory tomu, že bydlíme u městského okruhu, což tedy není nic moc, na druhou stranu máme za parkem zastávku a tam pořád něco jezdí :-) A školu nakonec 5 minut pěšky :-) Jak říká manžel, bydlíme v největší vesnici (bývalé), kterou přifařili k městu. Jen tchýně to má k nám skoro hodinu :-( Moc velké město…

  2. valkil napsal:

    MHD jednoznačně, do školy/školky pěšo, máme blízko, já do práce metrem, jsem tam do půl hodiny, auto se nevyplatí vytahovat. No však nám taky na parkovišti zahálí, zrovna jsem si říkala, že ho musíme o víkendu aspoň přeparkovat :))) A jak jsme ti novopečení řidiči, tak pořád nemám auto spojené automaticky s cestováním. Minulý týden jsme auto dokonce vzdali, když jsme viděli, co se kolem Vysočiny děje na D1, projeli jsme se opět vlakem. Co je teda ale síla, srovnání ceny vlakem a autem čtyřčlenné rodiny, vlak bohužel vychází daleko dráž :(

    • avespasseri napsal:

      Říkala jsem si, co je s tím Vaším autem :))) A co se srovnání cen týká, jo, proto je také všude taková spousta aut. Nedávno mě pobavila kamarádka, když mi tvrdila, že dceru musí vozit do školy po městě (menším) autem, protože je všude spousta aut a na kole (jak jezdívala kdysi ona sama) by se jí bála pustit…
      No, alespoň nás ten automobilový průmysl držel za krize nad vodou, ne?? :-))

  3. jolana88 napsal:

    MHD, každopádně – kus dojedem, kus pěšky, pořád něco jezdí. Na výlet vlak nebo kombinace vlak/bus. Jelikož vlastníme kartičky – myslím kreditové jízdenky, nee ZTP (na žlutý atp.) – třeba do Práglu a zpět bych se s Logikem za 450,- nedostala :)) – jak čtu Valkil – s ČD to vychází za 900,- :((

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

