To je děsná matka… dělá všechno blbě… to JÁ bych!!

babyJsem zasloužilá matka.

Mám celé JEDNO dítě, které jsem napůl porodila… a napůl bylo porozeno.

Ale všechno vím a všechno znám.

Když jsem viděla jednu novopečenou matku, jak dělá VŠECHNO BLBĚ, tak jsem se trochu lekla:

Proboha, neproměnil mě přes noc nějaký zlomyslný kouzelník v ty zlořečené babky – většinou matky – které koulí očima, když jejich dcerky vychovávají své děti ÚPLNĚ JINAK než to dělaly ony samy??“

No, neříkala jsem vůbec nic, nechala jsem, ať si každý své dítě opečovává dle svých nejlepších možností a schopností, a jen jsem v hloubi duše věděla, že už chápu, proč mají některé babičky takovou niternou potřebu dělat všechno úplně jinak než jejich dcery… „rozmazlovat“, nebo naopak „být přísnější“.

Tak nějak je to asi povahou… možná je to i tím, že v hloubi duše jsme přesvědčené, že to, jak jsme to dělaly my, je nejlepší.

Ostatně, jak jinak by to také mohlo být, že?? :-)

Také jste už někdy měly takový pocit??

Příspěvek byl publikován v rubrice DĚTI - ROZVOJ OSOBNOSTI, Uncategorized se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na To je děsná matka… dělá všechno blbě… to JÁ bych!!

  1. Sedmi napsal:

    Pořád :-) snažím se ale pamatovat na to, že každý to dělá jak nejlépe umí.. A s babičkami se snažím zase moc nehádat… Klobouk dolů před tchýní, zvládá to líp než já a přesto, že si většinou musí myslet něco úplně jiného, řekne svůj názor až když se zeptám..

    • avespasseri napsal:

      Jak se psala Jolaně… jo, je to obdivuhodné, když neříkají nic a nechají nás být… i když jsme děsné a nic dobrého na zub (na kaz??) těm našim dětem nedopřejeme :-)))))))

  2. jolana88 napsal:

    jj – být „zasloužilá matka“ je fuška ráda ji přenechám jiným :)))) I když – občas bych nejraději chytila pod krkem klidně i cizí. Já tomuhle ušla – moje matka a děti nešlo dohromady (nikdy nepochopila jak je možné, že k nim nedávájí návod – zvl. když ony samy nemluví; tchýně, naštěstí, měla zájem jen sama o sebe – a když se jí něco nelíbilo, byla jsem to já. Taky jsme pořešili …

    • avespasseri napsal:

      Já teď obdivuju matku i tchýni… žádná neřekla ani ň, jen si každá tak trochu jede tu svou linii. Ta matčina je mi bližší než ta tchýnina (holt nestěžuju si na to, jak mě matka vychovávala) :-)

  3. valkil napsal:

    Trochu se obávám toho, abych časem mým dětem „neradila“, asi se budu muset držet. Moje máma mi do toho nepovídá, naopak mnohdy se já na ni obracím. Tchyně nám taky neradí, ale dělá si to podle svého, s čímž jsem se musela obtížně smiřovat a dodnes semtam něco se skřípěním zubů překusuju :)
    Co se týče cizích, tyjo neříkám nic, je to jejich věc, ale občas teda bych si jazyk překousla, zvlášť když vidím „výsledky“ :-)

    • avespasseri napsal:

      U cizích jsem to právě nikdy neřešila, i když „výsledky“ musím někdy sama řešit coby učitelka :-) Ale rodiče většinou osobně neznám a osobně nejsem u toho, jak se s dětmi jedná. Proto mě to tak překvapilo… možná i z toho důvodu, že chlapečka tak trochu beru jako součást rodiny a toho drobečka týdenního mi najednou bylo strašně líto. A to, upozorňuju, nedělala jeho maminka vůbec nic špatného… jen to prostě dělala úplně jinak než já :-))))))

      • valkil napsal:

        Cizími myslím ty ne přímo z rodiny, ale i třeba kamarády a známé. Úplně cizí snad neřeším vůbec, ještě toho trochu :)
        Ono asi těžko říct, kdy je to správně, a kdy ne. Když je to jinak, asi mi to nevadí. Ale někdy je prostě vidět, co ty „výsledky“ dělá. Tam těžko prudit do dětí, když je to evidentně přístupem vychovávajících. Ale i tam výtky polykám :)

  4. Lydie napsal:

    Vnoučata rozmazluji – babičky to mají totiž v popisu práce,pokud vy mladí, to ještě nevíte. Vařím jim jejich oblíbená jídla, na které ulítané matky nemají čas.Také si s nimi sednu a v klidu si povídáme, prohlížíme knihy, staré fotografie atd.
    No někdy dopadnu také takto – ukazovala jsem dětem kameny/opuku/, ve kterých jsou různé mořské lastury a vyprávěla jim,že tady,kde žijeme bylo kdysi moře s rybami, ap., a to vysychalo atd….a nyní tu proto nacházíme takové kameny. Vnuk se zeptal: „A Ty to jsi to babi zažila?“ ……Odpovídám stará jsem sice dost, ale až takhle ne.

  5. Calad napsal:

    Nikdo si myslim nemuze rict neco proti vychove ditete, protoze nikdo nema stejne podminky.

    Pravda je ze u nekterych znamych z jejich reakci trnu a kousu se do jazyka. Ale nedovolim si nic rict. A myslim, ze oni to maji podobne s nami.

    Co se babicek tyka, nikdy bych si nedovolila nahlas rict, ze moje tchyne zvlada dite lip jak ja…. Ale je to pravda. Kdyz je maly s ni, tak nemam strach, ze by jakkoliv stradal. Citove nebo fyzicky. Bohuzel nekdy si myslim, ze to delam blbe ja a nebo mi vadi jiste rysy vychovy u me mamy…

    • avespasseri napsal:

      Myslím, že hlavně to všichni asi děláme tak, jak nejlépe umíme. Blbé je, když některé matky se od svých matek naučili jen to vyčítání a nadávání :-( Někdy by možná člověk i měl něco říct, protože někdy ten druhý nemá jiné informace… ale i tak vždycky radši mlčím. Otázka je, jestli je to správné. Ještě větší otázka ovšem je, zda je člověk vůbec ochotný tomu naslouchat… pamatuju se, že jsem odstříhla jednu známou, která byla vždycky ke všemu velmi kritická a sama jsem ji nějak zvládala, ale když mi začala kritizovat výchovu mého miminka (když ho budeš tak houpat, tak ho rozmazlíš!!), tak to byla pro mě jak velká kapka. Nechtěla jsem s nikým probírat, co dělám nebo nedělám špatně…. nechtěla jsem plýtvat svou energií, kterou jsem potřebovala pro mimčo, na kritiky, jejich chápání, trpělivé vysvětlovaní proč a jak… prostě ani náhodou…

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

