11 faktů, které o mně zatím nevíte…

universeTak na mě padla štafeta :-) Děkuji tím Martině z Inspiruj mě, která mě nominovala. (Mimochodem děkuji i za to úžasné koření z Korsiky, které jsem u ní v létě vyhrála… na pečené brambory je nepřekonatelné :-))

Ovšem zjistila jsem, že mám velký problém přijít na něco, co bych na sebe ještě nevykecala…. a to jsem bývala velmi uzavřená osůbka… :-)

Nicméně pokusme se něco vyštrachat:

1. Jako malá jsem se toužila stát kosmonautem. Nebo alespoň pracovat ve Hvězdném městečku v Rusku (to bylo ještě za komunistů, víte??). Hltala jsem sci-fi knihy, znala únikové rychlosti (z oběžné dráhy kolem Země, z oběžné dráhy kolem Slunce) a historii výstavby raket, ve škole jsem šokovala učitelku, že jsem kdy slyšela o Proximě Centauri (vyslovit jsem to ale neuměla). Už i má dcera se mnou sleduje můj oblíbený Star Trek.

2. Když jsem pochopila, že kosmonautem v nejbližších letech fakt nebudu, tak jsem toužila jít na ošetřovatelství koní. O gymnáziu, nebo ekonomce jsem nechtěla ani slyšet. Toužila jsem alespoň po zemědělce. A brala jsem to jako velkou křivdu, že jsem skončila na tom zatraceném gymplu. Naprosto ztracené roky…

3. Na gymplu mě to táhlo třemi směry – překládat uměleckou literaturu, studovat egyptologii, nebo se věnovat počítačům. No, hádejte, kde jsem skončila?? Píšu na počítači blog o tom, jak úžasné bylo studium v Egyptě…

4. Pocházím z rodiny zaměstnanců OÚNZ. Kdybyste netušili, co to znamená, pak tady je „překlad„: okresní ústav národního zdraví. Pro méně chápavé – prostě nemocnice v našem okresním městečku. Otec dělal účetního, matka rehabilitační sestru. Takže jí vlastně počítal výplatu. Jó…

5. V rodině bylo velmi početně zastoupené i další povolání – učitel angličtiny (případně tedy ten překladatel, no…). Jak že je to rčení o jablku???? Nedávno jsem vyfasovala materiály svého dědečka… a náhodou, určitě z nich do budoucna i něco využiju…

6. Pocházím z rodinného domu, jehož ústředním bodem (i podle nákresu k feng-šuej) je stará hruška. Stále rodí. A stále poskytuje všem členům rodiny svůj stín. Parná léta, grilovačky, polehávačky a posedávačky pod hruškou jsou má nejmilejší vzpomínka a nejmilejší činnost, kdykoliv přijedu „domů„. Hrátky ptáků, kocourů a psa jsou další kolorit.

6. Se sestrou jsme od útlého dětství na nože. Možná proto, že když jsem se narodila (a sestře byly 4 roky), tak matku pár dní po porodu odvezli do nemocnice se zapomenutou placentou. Upadla do kómatu a už i procházela „tunelem„. Tím bylo i po kojení. Nicméně vždycky jsme si vycházely vstříc nebo si vzájemně hlídaly děti. Jen spát s ní v jednom pokoji jsem už na základce nemohla… od té doby, co se mi zdálo, že mě honí s nožem v ruce a zapíchne. Asi můj nejsilnější sen za celý můj život. Velmi živý….

7. Vždycky jsem chtěla být cestovatelka… v knihovně jsem si povypůjčovala spoustu cestopisů. Začala jsem se učit anglicky, francouzsky, španělsky a italsky hlavně proto, abych se ve všech těch zemích domluvila. Už na gymplu (za ne už tak hlubokého komunismu) mi chodily dopisy od mých „pen friends“ z Itálie, USA, Norska nebo Alžírska.

8. A už na gymplu jsem se začala učit arabsky. Potajmu jsem každý pátek jezdívala do Prahy na soukromé hodiny k jednomu pánovi… musela jsem vždy chodit přes Nuselský most. A už na základce jsem se uměla arabsky podepsat.

9. Už první rok na vejšce, když jsem ještě studovala jednooborovou angličtinu, jsem chodila na hodiny o islámu k panu profesorovi Kropáčkovi. Tenkrát nám přednášel Klasický islám podle rukopisu své první knížky, která teprve měla vyjít. Už je to táááák dávno. Rok na to, když jsem složila přijímačky na arabistiku, se stal mým řádným učitelem. Ale když jsem za ním před cca 2 lety přišla na konzultaci ohledně své disertační práce, on seděl v knihovně, spolu s ním i náš bývalý vedoucí katedry, první, co ho napadlo, bylo říct: To je ta studentka, která se za pár měsíců naučila svahilsky.“ Pan profesor je totiž i náš známý afrikanista. Kdysi mě spolužačka z angličtiny zlanařila na svahilštinu. Nakonec jsem tam zůstala sama. Moc jsem toho neuměla, ale dodnes si pamatuju větičku „Ninataka kukwenda nyumbani„, tj. „Chci jít domů„.

10. Když jsem prvně přijela do Egypta na stáž, měla jsem pocit, že jsem se vrátila domů. Jediné, co mi tam nejvíc chybělo, byl tvaroh, mák, sníh a spousta lesů. A možnost jen tak vyrazit do lesa na procházku a být tam chvíli sám. Jako malá jsem s rodiči jezdívala na 14 dní pod stan. Týden na jednom místě, další týden stěhování někam jinam. Bylo to nádherné. Nejsem tramp jako můj muž, ale lásku k toulání se po lese máme společnou. A dosud s rodiči (teď už jen s matkou) ráda jezdím. Letos se chystá Turecko! Takže se zas máte nač těšit. Jen jsem zjistila, že do Istanbulu do paláce Topkapi se nedostaneme. Moc daleko. Tak tam snad příště.

11. A ještě jedno přání jsem jako malá měla:  v první třídě jsem si představovala, že nechodím do normální školy, ale do nějaké speciální, kde se učím tajemství světa a jeho zákony. Byla to velmi náročná škola, učil mě sám ředitel a byl to dost drsný učitel…

****************************************************************************************

A teď už jen předat tu štafetu dál. To nebude tak těžké… ráda bych si přečetla něco od svých nejskalnějších čtenářek – od Sedmi a od Jolany. Děvčata – s chutí do toho! Díky! Ale připojit se můžete kdokoliv máte chuť. Stačí pak dát odkaz ke mně do komentářů, budu ráda.

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Hloupůstky, Uncategorized se štítky , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na 11 faktů, které o mně zatím nevíte…

  1. Sedmi napsal:

    Paráda :-) pokusím se, až bude chvilka klidu…

  2. Sedmi napsal:

    Btw zajímavá představa s tou školou… Takovou bych taky chtěla…

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

