Alternativní zdravotnictví

(photo credit: Pavol Svetoň)

(photo credit: Pavol Svetoň)

Velmi, velmi se snažím, abych nepadla do spárů klasického zdravotnictví.

Ne že bych jím vysloveně pohrdala… když jsem měla zanícený slepák, zachránilo mi život. Když jsem nezvládala sama porodit své dítě, také mi zachránilo život. A i jí.

Ale jak jsem kdysi říkala svému školiteli – mám dojem, že Západ a Východ by si měli od sebe brát to nejlepší. Využít toho, že Východ šel jedním směrem (větší důraz na rodinu, cykličnost dějů, jednotu) a Západ jiným (větší důraz na individualitu, lineárnost dějů a dualitu) a obohatit se vzájemně.

Protože ta jednostrannost vedla na každé straně k úpadku.

Protože jednostrannost vede vždycky nakonec do extrému, který není nikdy dobrý.

Není nad zlatou střední cestu.

  • Nad cestu, která respektuje druhé, ale i sebe. Která nezapomíná na spokojenost jednotlivce ani na spokojenost společnosti, neobětovává jedno druhému.
  • Nad cestu, která dokáže zamířit nějakým směrem, motivovat k nějakému výsledku, ale nezapomíná na to, že výsledek nemusí přijít hned a že výsledek nemá být nikdy důležitější než cesta k němu. Jak že je to rčení o tom, že účel ospravedlňuje prostředky?? A jak je to s tím, že se zapomínáme prožívat ono „teď a tady“ v honbě za něčím lepším, větším, výkonnějším??
  • Nad cestu, která dokáže zhodnotit, že něco je přijatelnější než druhé a stát si za tím, ale zároveň dokáže i vnímat, že není potřeba to druhé a jeho nositele poslat rovnou do pekel. Ale hledat jednotu v těch protikladech. Něco, co si můžeme od toho druhého vzít… něco, bez čeho by to naše bílé bylo příliš oslepující

Už jsme zjistili, kam vede jednostrannost a extrémismus. Řekla bych, že nám nezbývá, než hledat porozumění a sjednocení, i když je to tedy plné prapodivných paradoxů, na první pohled nepřijatelných rozporuplností a nelogičností.

No je no, ale jinak to nejde :-)

I co se zdravotnictví týká, byla bych velmi ráda, kdyby si to západní zdravotnictví ponechalo to, co umí nejlépe – zachraňovat životy. Tam, kde není čas (protože Západ nemá čas, má jen jeden život a v tom se musí všechno odehrávat, představa reinkarnace není v naší tradici a v našem uvažování zakořeněná).

A kdyby se to východní zdravotnictví (nebo jakákoliv jiná alternativa) ujalo prevence. Aby lidé konečně pochopili, že o své zdraví je třeba pečovat, že žádný západní doktor jim nebude jen umlčovat symptomy, ale že ten východní je povede k tomu, aby šli víc do hloubky a zabránili tomu, aby to západní kdy potřebovali. Až se choroba, která se velmi projevuje nejdřív tak nenápadně, zhorší do stádia, kdy bude potřeba operativní zásah.

Kéž by se lidi naučili vnímat signály svého těla, pracovat se svou myslí a se svými emocemi, mít sami sebe dostatečně rádi a stejně tak rádi i lidi kolem sebe. Pak by se jim i nám všem žilo mnohem líp a pak by nemuselo tolik lidí vysedávat v ordinacích a polehávat v nemocnicích.

Říká se, že čínský doktor býval u císaře placen za to, když byl císař zdravý. Když onemocněl, bylo něco špatně…

Nevím, co je na tom pravdy, ale pravda je, že prevence je vždycky mnohem méně bolestivá než „pozděbychahonění“.

Už jste třeba někdy vyzkoušeli čínskou medicínu? Nebo nějakou jinou alternativu??

Nebo jste třeba narazili na osvíceného západního lékaře, který vše nelepil prášky a dokázal nabídnout i něco jiného? A měl vůbec co nabídnout? Však ono není hned nutné sem nahnat armádu čínských lékařů, nebo těch ajurvédských. Homeopatů apod. Ono by stačilo, kdyby ti západní byli opravdu osvícenější. A častěji lidem říkali: ne, není pravda, co Vám tvrdí v televizní reklamě… že když jste ve stresu, že se nestíháte pořádně najíst, stačí to odbít nějakým tím práškem nebo Activií. Nestačí. NESTAČÍ!

Existuje něco jako relaxace. Existuje něco jako sport. Existuje něco jako meditace. Existuje spousta účinných nástrojů, jak žít tak, abyste se neuhonili k smrti.

A já velmi doufám, že ta mladá generace, která tu starší nedávno rozčílila slovy, že „žádné přesčasy fakt dělat nebudou„, to opravdu nemyslí tak, že se bude flákat a čekat za to velké sumy peněz (jak jim hned bylo přisouzeno). Ale že už na příkladu svých rodičů pochopila, že je blbost vyměnit peníze a majetek za zdraví…

Příspěvek byl publikován v rubrice Zdraví se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

21 reakcí na Alternativní zdravotnictví

  1. jolana88 napsal:

    veletrh bomba, což? byla jsem jednou, ještě doutnám :/ Na první, druhý ani pátý pohled – nepoznám. Možná naživo – ale už teď vidím, že by mi nevadilo. Říká člověk, co by si k pletené sukni nedokázal vzít silonky ani manžestrové sáčko :wink:

    • jolana88 napsal:

      :DDDD – tohle je k OW, žertuje se mnou prohlížeč :))) Pokud se nemýlím (anebo knížky), platilo se doktorovi za prohlídky, dokud byl člověk zdráv. Když onemocněl, léčil jej lékař zdarma. Vůči alternativě jsem, vcelku, otevřená, leč – krajně kritická a nedůvěřivá. Zoufalí lidé dělají zoufalé činy – a existují hyeny, které to živí.

      • avespasseri napsal:

        Aha… díky za upřesnění. Já předávám, jak jsem koupila… ale zjevně bylo zboží trochu vadné :-)))))) Ale i takhle mi to přijde dost dobré :-))
        Být kritický a nedůvěřivý je Ok (říkám to fakt já???? :-)))… no, myslím, že jde o opatrnou otevřenost… bděle sledovat, kam šlapu a neskákat na vějičku prvnímu, který mi přijde pod ruku :-)) Ať je to alternativec nebo klasik. Hyeny lze totiž nalézt na obou stranách barikády a na těch nejslabších se bohužel krmí spousta lidí. Někdy jen zírám, když to slyším, že třeba právě na těch lidech v dluzích se ještě další bezostyšně pakují víc a víc… atd. Snadná kořist holt…

    • avespasseri napsal:

      Ha, ha… jsem si říkala :-))))))

  2. Sedmi napsal:

    Nojo o té rovnováze uvažuji dost často… Problém je, že život je změna a vývoj a pohyb a stagnace je pak tedy špatná… Ergo potřebujeme extrémy, jinak sklouzneme do šedivého, stagnujícího průměru…

    • Sedmi napsal:

      Konec vsuvky. Jinak souhlasím, používám obojí a s věkem víc dbám na prevenci :-)

    • avespasseri napsal:

      O tom jsme se už kdysi bavili. Já o rovnováze uvažuju trochu jinak – v mém úhlu pohledu není vůbec stagnující, naopak, je to velmi náročný, vteřinu po vteřině pokračující, proces vyvažování. Když přestanu být dost bdělá (což jsem málokdy :-)), ustrnu v nějaké poloze, tak se pomalu přesouvám na tu či onu stranu.
      Ale jinak bych řekla, že člověk potřebuje to, co potřebuje. Pokud potřebuje extrém, tak i extrém může být dobrý. Aby to z toho jinu převážilo konečně na druhou stranu :-)) Někdy mám pocit, že se musím dotknout toho extrému (dostat se na dno), abych byla ochotná se od něj odrazit. Ale tyhle extrémy mě baví čím dál míň :-)))))

      • Sedmi napsal:

        dynamicka rovnovaha myslis? :D tak to jo, to chapu… a s temi extremy… no jinak je to tezke si neco uvedomit…

        • avespasseri napsal:

          jo, jo, dynamická rovnováha… hezky řečeno :-)
          Mi povídej… mám poslední dobou pocit, že vždycky musím dostat jednu výchovnou, aby se mi rozsvítilo :-))))))))) Ale vůbec se mi to nelíbí, to víš… kdo o ty extrémy stojí??? :-))))))))

  3. Hezký článek. Na prevenci dbáme. Ale začínám mít negativní zkušenosti s alternativou, tak už si říkám, že budu poslouchat jen sebe a svoje tělo a pro pomoc pak dojdu k doktorům.

    • avespasseri napsal:

      Alternativa může být stejně zrádná jako klasika… možná i víc. Je těžko uchopitelná, spousta věcí se tam odbude tím: „Váš stav se zhoršil? No, to je přirozený proces“. A člověk čeká a čeká na zlepšení, bere dál to, co brát má, ale…

      Nespoléhala bych stopro na nic, asi je nejlepší to dělat přesně tak, jak říkáš :-))

      • Přesně moje zkušenost 😂😊 něco se zhoršilo, no to je přirozené čištění těla… Prdlajs.

        • avespasseri napsal:

          No právě…. ono se tělo čistí a zhoršit se to může, ale….
          A teď dokdy věřit, že je to opravdu tak???
          Nejlepší je věřit sama sobě a vlastnímu pocitu…. si myslím..

          • Jj a proto s tím končím. Víš, detox je jedna věc, ale když se po dvou měsících rozhodí něco, co fungovalo dobře… Zbytečné problémy. Peču na to. Včera jsem si dala nakládaný hermelín 😂😂😂

            • avespasseri napsal:

              :-)))) Hmmm… než začnu dodržovat ta stravovací doporučení od mého čínského lékaře, kde je cukr a sýr v tom sloupečku „vyhnout se“, asi bych si nakládaný hermelín mohla dát taky :-))))
              No jo, detoxy teď děsně letěj… hlavně na jaře…:-)
              A jak jsi detoxikovala???

              • Zuzi, mně vůbec nesedl ten ječmen a chlorella. Mám rozhozené všechno a aktuálně i beru atb 😥

                • avespasseri napsal:

                  Fakt???? To je ovšem drsný. Já teď píšu článek o té čínské medicíně, vzpomínám třeba na kamarádku, která propagovala Aloe Vera (což je jinak super věc), protože s tím měla úžasnou zkušenost. Jenže. Třeba já bych to vůbec nemohla brát, protože by právě z čínského úhlu pohledu pro mě nebyla vůbec vhodná….
                  To je to, co se mi právě na té čínské moc líbí… že bere v úvahu konstituci každého člověka. A zatímco pro jednoho může být dobré to, pro druhého to může být všechno špatně…. kdo má moc velký chlad a začneš mu dávat něco, co ho ještě víc ochladí, tak je v průšvihu, třeba…

                • Zuzi, to je na delší povídání. Napíšu ti někdy mail, jestli chceš. Prostě nám jasno a už to domů nechci.

                • avespasseri napsal:

                  Klidně… napiš. Máš moji adresu? Nebo napiš na tu avespasseri@yahoo.com, tam taky celkem často poslední dobou zavítám.

  4. Pingback: Jak to chodí u „čínského“ doktora?? | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

