S radostí do života!

(photo credit: Forest Wander)

(photo credit: Forest Wander)

Jste šťastní? Jak často se Vám objeví na rtech úsměv? Jak často se smějete? Co, nebo kdo ve Vás tu radost vzbuzuje?

Tak často zapomínáme na kouzlo úsměvu! Je to tak mocné kouzlo, že se říká, že má ozdravnou moc. Existuje taoistická (a určitě nejen taoistická) praxe „vnitřního úsměvu„. Určitou její podobu děláme i na tom našem orlím čchi-kungu. Ale mám doma i knížku, která popisuje moc vnitřního úsměvu na naše vnitřní orgány. Onu taoistickou praxi, která také pracuje orgány, můžete najít zde.

Jen si zkuste představit nějakou radostnou situaci plnou úsměvů a smíchu. Jak jste se cítili? Uvolněně, bezpečně? Nebo ve stresu, napětí a připraveni k útoku nebo útěku?? A jak se chcete cítit většinu svého dne??? A co na to řekne Vaše tělo?

Já se rozhodla, že každý pátek zasvětím radosti :-) Znáte to rčení: „Thank God, it’s Friday!“? Minulý pátek jsem totiž udělala jedno zásadní rozhodnutí… a chci si ho každý pátek připomínat. Protože – já se znám – co se nepřipomíná, to vyšumí. A to bych velmi nerada. Trvalo mi několik měsíců než jsem byla ochotná skočit do toho hlubokého oceánu… nechci, abych se zas z ničeho nic ocitla na jeho břehu, jako ta vyděšená Malá mořská víla v té mé básni, kterou jsem kdysi napsala.

Jo, mohla bych to chodit oslavovat na kafíčko a zákuseček. Ale co by na to řeklo mé tělo??? :-)))

A tak mi přišla zvenčí úžasná inspirace: tanec! :-)

Ještě sice nevím, jak přesně tuhle inspiraci naplním, ale vzpomenout si na radost, kterou mi tanec vždycky přinášel, mi již samo o sobě způsobilo velkou radost!

Dnešní pátek je radostný sám od sebe – jedu s prima partou lidí za další prima partou lidí na jedno prima místo u lesů a skal a jezer. A tam budu celý víkend jen cvičit, meditovat a popadat se zas u oběda smíchy. A určitě si odtamtud odvezu spoustu vzácných darů, které, i kdyby v daném okamžiku nebyly příjemné, jednou uvidím jako drahokamy v tom náhrdelníku, který mi život navléká… krvavý rubín za krvavým rubínem, prokládaný nebeskými safíry :-)))

A co Vy? Kde Vy hledáte svou radost??

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Radost se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na S radostí do života!

  1. Sedmi napsal:

    Tak hezký víkend :-)
    Snažím se užívat každý den a radovat se z maličkostí :-) klasika

  2. Pingback: Kdykoliv se podívám na tohle, tak se musím usmívat, jak blbec :-) | Žít je umění

  3. Pingback: Tohle jsem tedy netušila…. | Žít je umění

  4. Pingback: Radostné okamžiky roku 2015 (2. část) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

