Tohle jsem tedy netušila….

(photo credit: GOh4r)

(photo credit: GOh4r)

… před 2 týdny jsem se zařekla, že každý pátek budu věnovat radosti. Na oslavu (a kvůli připomenutí) zásadního rozhodnutí, které jsem udělala.

Min. pátek to bylo jednoduché. Už jste se někdy na něco tak moc těšili, že již dlouhé dny předtím jste se radovali?? Asi tak (ale určitě ještě mnohem víc) jsem se já těšila na víkendový seminář ve Svratce. Vždycky je to úžasný zážitek, vždycky se odtamtud vracím nabitá energií… tentokrát o to víc, že jsem se tam zas měla setkat se známými, které jsem už dlouho neviděla. Třeba s kamarádkou z vysoké školy, se kterou jsem se kdysi po letech potkala úplnou náhodou právě na semináři – to, když jsem si v rozpisu ubytování všimla jejího jména na tom samém pokoji, co jsem spala i já. Jaká je pravděpodobnost, že bude existovat někdo s úplně stejným jménem??

Nevím. Ale na pokoj vešla nakonec opravdu ona :-)

Co z toho semináře, na který jsem se min. týden tak těšila, nakonec vzešlo? O tom víc zítra v závěrečném článku tohoto absurdistánského týdne…. ale bylo to poprvé, co jsem tam přijela v dobré pohodě a odjížděla celá rozhozená :-)

Tento pátek jsem se od rána snažila nějakou tu radost do svého života vnést. Před časem jsem tvrdila, že tanec – to je pro mě radost. Zkusila jsem to. Tak ráda jsem si občas doma zatancovala! Jenže… na uvolnění a prožití emocí je to super. Ale radost by mi asi vlila na žil jen nějaká ta salsa aspol. Něco nabitého radostí ze života…

Až potom, když jsem se šla chystat na výuku (slíbila jsem kamarádce, že se s ní v pátek odpoledne sejdu na angličtinu), jsem s údivem zjistila, CO mi přináší radost!

Proletěly mi hlavou všechny ty hodiny, kdy jsem učila děti i dospělé. Jak jsme se tam často – promiňte mi ten výraz, ale jinak se to nedá nazvat – „chlámali“ smíchy. Jak velkou radost tam zažívám, jak velkou radost mi dělá vidět, že mí studenti dělají pokroky. Někteří přicházejí celí unavení a odcházejí rozesmátí (tedy pokud se nechystají na zkoušky a právě nezjistili, kolik práce před sebou ještě mají…).

Stejnou radost mi přináší i lektorování Orla. Tam je to ještě silnější, protože lidi přicházejí vystresovaní, unavení (často chodí cvičit právě proto, že už je toho na ně z mnoha hledisek prostě v životě přespříliš) a odcházejí většinou s takovým tím „přiblblým“ úsměvem na rtech. I když jim něco nejde, zjišťují, že najednou je nikdo nehodnotí podle toho, co umí nebo neumí. Že mají prostor být prostě takoví, jací právě jsou… a věřte mi, spoustě z nich to nakonec „jde“. Možná právě proto :-))

V pátek bohužel neorlím (doma se nepočítá). V pátek většinou ani neučím angličtinu. Ale možná to změním. Nebo možná budu pátek věnovat přípravám, plánování témat, toho, jak nejlépe studenty motivovat a jak nejlépe jim předávat všechno to, co by si měli odnést… a nejen to něco v hlavě, ale hlavně i to něco v srdci :-))))

A co dělá radost Vám??? Víte to?  

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Radost se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Tohle jsem tedy netušila….

  1. jolana88 napsal:

    Vím. Děkuji za optání :)

    • avespasseri napsal:

      :-) Tak teď už jen denně pár kapek té radosti :-))) Já zjišťuju, že ona ke mně tak nějak přichází, ale hůř se mi k ní chodí vstříc :-) Jako bych někdy nevěděla, kterým směrem se vydat :-))) A to nepočítám takové ty drobné radosti, které jsou samozřejmě tou základní ingrediencí. Mluvím o radosti podobné tomu těšení a nadšení těch pár dní :-)

  2. Pingback: Zvláštní týden… | Žít je umění

  3. Pingback: Radostné okamžiky roku 2015 (2. část) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

