Dubnový náhrdelník z krvavých rubínů a nebeských safírů…

(photo credit: Judy Schmidt)

(photo credit: Judy Schmidt)

Když si tak zpětně člověk přečte, jak se ten který měsíc měl, udivuje mě, kolik se toho dělo… kolik věcí člověk zažil a kolik lekcí si z toho odnesl… jak důležité byly… a jak rychle je zapomíná. Asi si budu tahle měsíční shrnutí tisknout :-)))

Čas strašně letí a za námi je už i duben. A co tentokrát přinesl? Já mám na jeho konci pocit, že se nesl v poklidu. A přece vím, že to byla zas docela divoká jízda :-) Na co všechno jsem už zapomněla??? :-)

  1. První týden jsem se v pondělí ptala, zda mě ta snaha skloubit všechno to, co chci a nechci, s tím, že vlastně nechci nic jiného než nechtít vůbec nic, nezavede do blázince? A v neděli jsem zjistila, že blázen už asi jsem, protože najednou vše, co jsem chtěla (a i mnohem víc), jsem měla… a to jen proto, že jsem se na to hned zpočátku vyprdla. S větičkou „Kdo o to vlastně stojí pořád něco chtít? Není lepší mít prostě rád?“ To jsem fakt čuměla.
  2. Druhý týden jsem hledala CO vlastně chci a CO mě na té cestě může vést. A co rozhodně ne :-) Motivaci. Abych nebyla jak ten Buridanův osel, který se nedokáže rozhodnout mezi dvěma kupkami stejně lákavého sena… nemůže se hnout… a pak zdechne hlady… abych si konečně přestala stěžovat na to, co už víc jak rok prožívám… abych konečně pochopila, že právě to je přesně to, co jsem už na začátku chtěla! Protože se díky všem těm motivačním a hodnotovým testům došla k poznání, jak moc je pro mě důležité jít tam, kde je nějaká SRANDA, ale také něco NOVÉHO. Kde je nějaké to VZRŮŠO, ale také JISTOTA v té pevné půdě pod nohama a vnitřním klidu. Spousta AUTONOMIE, ale i RESPEKTU K DRUHÝM. Jeden paradox za druhým. Normálka :-) Je pro mě důležité poznat sebe sama, být otevřená novému, být osvobozená od strachu a touhy… v podstatě od toho chudáka vyděšeného Ega. A cokoliv tahle cesta přináší je sakra vzrušující, úžasná objevná hra, kdy se Vám svět tajemně proměňuje před očima a zrcadlí se. Tak proč se jí bránit??
  3. Třetí týden jsem si říkala, že by stálo za to vymazat se slovníku slovo „měl by„, nic neočekávat, protože život jde vlastním tempem a nikdy nevíme, co nás překvapí. Co místo abychom reagovali na vlastní očekávání, reagovat raději na tu skutečnou situaci?? A musím říct, že tenhle týden byl ten nejlepší, který jsem za poslední dobu zažila! Proměnil se jakýmsi zázrakem v oslavu prostoru bez očekávání! Jaká je to krása, jaký klid to přináší. A jaká překvapení! A tak bych si ráda zapsala za uši novou mantru: Od nikoho nic nečekám. Nikdo mi nic není dlužen. Nechávám světu a lidem kolem absolutní svobodu!
  4. Čtvrtý týden byl v podstatě stejně tak krásný jako ten třetí! Protože v prostoru bez očekávání člověk ani nemusí trpět… a být trrrrpělivý :-) A i ten instruktorský glejt jsem konečně po 2 letech dostala! Největší fórem toho týdne ovšem byla závěrečná větička onoho shrnujícího článku – že ta nejtěžší zkouška je už za mnou :-)
  5. Poslední dubnový týden – dokonce pátý (ano, tenhle měsíc mi vyšel na jeden extra týden) – byl docela prapodivným završením tohoto měsíce, který byl jinak plný spousty povznášejících zkušeností a úspěchů. Poslední dubnový týden, který začal v pondělí článkem „kde všude je Ego„, ve kterém jsem psala o tomhle zatrachtilém šprýmaři, který se umí umně skrývat všude možně (i za altruismem), také u Ega skončil. To byl ale týden :-) Dával mi jasně najevo, jak velký rozdíl je mezi tím, když jste na něm závislí (na té části v nás, která má neustále potřebu něco hodnotit a soudit, která pořád něco chce a nikdy nemá dosta a neustále nás vězní ve světě mysli a negativních pocitů a jimi ovlivněných činů), a když se od něj na chvíli osvobodíte. Nebe a peklo. Ta závislost je děsivá, protože nám přijde tak normální. A přece – proč se proboha neustále vracíme k tomu, co nám nedělá dobře?? A tak se z víkendového orlího semináře, který ještě na konci toho čtvrtého týdne s sebou přinášel spoustu povznášejících pocitů (copak se člověk nemůže neradovat, když zjišťuje, jak trpělivost hory přenáší a odevzdanost, vděčnost a ochota vnímat místo sebe druhé ulevuje od bolesti a trápení?? ), vyklubala drsná lekce o závislostech mého Ega. O jeho zranitelnosti, o všech jeho snahách se chránit (na úkor druhých) a o jeho strachu z chyb a jejich následků. Jako by se právě díky té otevřenosti, kterou seminář díky různým praxím může přinést, něco právě těchto hluboko zakopaných strachů dotklo… a co pak následovalo, bylo podobné tomu, když Buddha bojoval s Máry pokušiteli. Jen já nejsem Buddha a podlehla jsem rychleji, než byste luskli prsty… :-)) Ale zkušenost, zkušenost to byla k nezaplacení… přesně jak jsem „předpovídala“ v jiném článku – krvavé rubíny prokládané nebeskými safíry v tom vzácném náhrdelníku zkušeností, které může seminář přinést :-)))  Zkušenost, která mi říká, že je o to NEBRÁNIT SE. Nežít život v tom věčném defenzivním postavení… v tom „utéct? zaútočit?“ Že právě to je pro Vás ta jediná správná cesta, pokud nechcete dělat chyby. A pokud nějakou uděláte, pak… proč byste se bránili tomu, když za ni budete muset zaplatit?? Že příčina a následek jsou někdy jasný zákon. Ten jediný, který by měl člověk stoprocentně respektovat!
Příspěvek byl publikován v rubrice Absurdistán 2015, Bdělost, Uncategorized se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Dubnový náhrdelník z krvavých rubínů a nebeských safírů…

  1. Pingback: Jak čelit strachu, jak být opravdu svobodná a jak opravdu milovat? | Žít je umění

  2. Pingback: Změny na blogu, aneb „v mlhách nevidno…“… | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

