Smúdí a babltí

(photo credit: woodleywonderworks)

(photo credit: woodleywonderworks)

Je to všude (ano, přeháním, ale to se dnes dělá, ne?? :-)).

Na internetu se to hemží recepty na smoothie.

A nedávno jsem vyhověla naléhání své dcery, že si chce dát bubble tea (poté, co mi odpřisáhla, že tentokrát už opravdu… ale opravdu… nerozmačká brčkem většinu kuliček a nebude si pak stěžovat, že se to nedá pít…). Seděly jsme pak spolu a s mojí matkou v „bubbletárně“ a než ta moje dopila tu prapodivnou (pro mě) tekutinu, sledovala jsem nakupující.

Bylo to v pátek, v den vysvědčení na některých školách. Chodila spousta mladých děvčat. Partičky, dvojice. A ty, kteří s bubble tea ještě neměly zkušenost, ostatní učily, jak brčkem propíchnout kryt a rychle upít. Aby tekutina netekla všude možně.

Chápala jsem je. I my ještě pár minut předtím zkoumaly, jak to vlastně otevřít…

Asi je to teď mezi mladými módní…

Podobně je to se smoothie. To slovo znám. I ten nápoj. Dávala jsem si ho již před nějakým tím rokem a ten ovocný mix mi vždycky velmi chutnal. Mňamka.

Ale nedávno jsem zabrousila na jakýsi blog, na kterém autorka uváděla několik receptů. Mlsně jsem se začetla… a pak mi to došlo.

Proč se najednou obyčejnému koktejlu (ovoce, mléko) říká anglicky???? I v tom Egyptě říkali „kuktejl„.

Tak kdo ví, třeba se nám s tou islamizací zas objeví původní názvy nápojů???? :-)

Jen si vzpomínám, že jim tenkrát v tom Egyptě nešlo pod nos, že se dožaduju mixu mléka a jahod. „Vždyť to barevně vůbec neladí??? Nechceš si dát radši banán-mléko?“

Tak nevím, jestli je v šaríe nějaké ustanovení o tom, s čím se má mléko mixovat???

Příspěvek byl publikován v rubrice Hloupůstky se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Smúdí a babltí

  1. Pingback: Radostné okamžiky roku 2015 (2. část) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

