Vetřelec vs. Terminátor, aneb společná témata našich oblíbených filmů

Jak jsem včera psala, odvezla jsem o víkendu dceru na tábor. Chvíli jsem tam pobyla, očíhla jsem, kde „to rozbili„, a řeku, ve které prý žijí raci!.

Cestou zpět jsem ve vlaku narazila na skupinku lidí, kteří si vyprávěli o oblíbených filmech… těsně před Brnem zaznělo slovo „vetřelec“ a pak „prometheus„. A já si vzpomněla, že tenhle příběh mi unikl…

A to jsem viděla všechny vetřelčí díly, první dokonce ještě v kině. Že já tam tenkrát vůbec lezla… za prvé jsem se bála jak hrom a za druhé jsem propadla jednomu fiktivnímu světu…

(photo credit: rh)

(photo credit: rh)

V díle 3 (tuším) mi bylo té vetřelčí příšery dokonce líto, jak ho honily… chudáčka :-) No jo, stačí otočit úhel pohledu a je to … :-)

Ve filmu „Prometheus“ se prý dozvím, jak vůbec ten „chudáček“ vznikl, připomněla mi paní. Tak šup, jde se stahovat.

Dvě hodiny jsem na to čuměla. A nedozvěděla jsem se vlastně vůbec nic. Rozhodně nic pořádného o tom, jak to všechno začalo. Tedy nic, co by dávalo nějaký smysl (že by se autoři scénáře zapomněli podívat pořádně na ten první díl??).

Jediné, co jsem zjistila, bylo, nač že se vlastně tenkrát na TV dívalo moje dítě (no, jen tak po očku, hrála si a tu toho běžela TV, zatímco já jsem řešila dost závažný problém s jednou svou studentkou). Když se začal od TV ozývat nějaký křik, šla jsem se podívat… no, scéna císařského řezu je fakt nezapomenutelná… a celé to potom z mých zkušeností už nedává smysl vůbec…

No, byla to taková slátanina, že to nezaujalo ani ji a nedívala se na to… naštěstí…

Ale po vetřelcích se nějak objevil na scéně i Terminátor. Netuším, odkud se to vzalo. Asi že jsem si vzpomněla, že zrovna dávají v kině nový díl téhle ságy, se kterým jsem se také seznámila již v těch osmdesátých letech… pamatuji se, jak jsem svému penfriendovi z USA ještě na gymplu psala, jak jsem z toho filmu úplně odvázaná (zavzpomínal… kdo si tady ještě pamatuje doby, kdy k nám americké filmy přicházeli s několikaletým zpožděním??… a pak odpověděl, že nejzábavnější je na tom ten časový paradox…)

Tak šup. Jde se stahovat…

Fakt zvládla jsem dva filmy během jednoho dne…

No… kam se hrabou vetřelčí příšery a připitomělé odkazy na původní film…

(photo credit: NobleO)

(photo credit: NobleO)

Poslední Terminátor je plný odkazů na jedničku a dvojku, jedna scéna (dej sem šaty) je až téměř do závěrečného puntíku naprosto stejná (jen ti současní herci nějak ty pankáče neumí zahrát či co?? ne, slyšela jsem, že se museli krotit, aby na to mohli jít děcka…hmmm). To prolínání starého a nového se mi právě tady velmi líbilo. Nostalgie? Konzerva??? :-) A časové paradoxy nabírají na obrátkách…

Schwarzenegger jako starý Terminátor byl roztomilý… o pár grádů roztomilejší než starý Indiana Jones….

Celý příběh dával asi o 99% větší smysl než příběh Promethea (1% si nechávám v záloze, zas tak dokonalé to nebylo…)…

Tak snad už budou žít Sarah Connor, Kyle Reeves a jejich taťka Terminátor šťastně až do smrti…

Pro mě to byla důstojná tečka za tímto fiktivním světem…

Tak šup a stáhnout tu realitu, o které má být tento týden řeč

A co Vy? Jste na sci-fi filmy, nebo Vám to všechno přijde jako praštěné akčňo-hororovky?? Zažili jste ten úžas z prvního Terminátora, který byl najednou tak děsně temný?? Nemilosrdný zabiják-stroj, kterého není možné jen tak zabít, tep srdce, svět na pokraji zkázy a musíte přežít. Prostě musíte…

Zažili jste ten úžas z prvního Vetřelce, který byl najednou tak strašně strašidelný?? Jen temno, hnusná loď a někde číhá něco neviditelného (hodně dlouho neviditelného), co Vás může kdykoliv zabít… a Vy prostě musíte přežít…

A viděli jste ty poslední filmy??

Zajímavé. V obou filmech jde o přežití za naprosto nerovných podmínek a za naprosto nesnesitelných okolností. A v obou filmech jde o přežití HLAVNÍ HRDINKY! Hmmm….

Což mi připomíná, že ve stejné době jsem zbožňovala ještě jeden film… hodně podobný… jen s hlavním hrdinou… ale téma bylo stejné… přežití za nerovných podmínek. O tom filmu už to byla řeč – Blade Runner.

Jak jsem v tom článku kdysi napsala: „Pro mě to tenkrát byla zpráva o tom, že když člověk nerezignuje a bojuje o svůj život (ne jen proti smrti, ale symbolicky, o svůj vlastní život navzdory všem, kteří ho „dusí“, zotročují a vlastně tak zabíjejí, až zůstane jen ten robot), může se stát zázrak. A zlo se může proměnit ve zdroj záchrany.“

Mají také Vaše oblíbené filmy nějaké společné téma?????

Ze všech těch starých oblíbených ság (Star Trek, Vetřelec, Terminátor), které dnes využili, vyždímali a předhodili mládeži v moderním kabátu, mě uspokojil jen Terminátor. Star Trek ztratil poselství a je to jen akce. Vetřelec ztratil smysl a je to jen akce. Terminátor byl vždycky akce a poselství a to mu zůstalo… i ten vtip mu zůstal…

Příspěvek byl publikován v rubrice Filmy se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Vetřelec vs. Terminátor, aneb společná témata našich oblíbených filmů

  1. Pingback: Nač jsem hrdá? Nač jste hrdí? Nač jsme hrdí? | Žít je umění

  2. Pingback: Chtěli byste být na týden úplně, úplně sami??? | Žít je umění

  3. AdDragon napsal:

    Jo, usmívající se terminátor… to bylo lepší než „odgoďte zbraň a rakev…“

    • avespasseri napsal:

      Jasně… hra „zahraj mi Terminátora“ (=pomalu rozevřít rty do robotího úsměvu) byla tento víkend s mou dcerou ta nejoblíbenější hra :-)))

  4. Pingback: Sherlock!!!!!! | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

