Ztvrdlé srdce…

(credit: wingchi Poon)

(credit: wingchi Poon)

Dnes jsem slyšela krásný rozhovor s Pemou Chodron (pár článků o ní a o tom, jak zvládat těžké chvíle jsem tu již psala…).

Hledala jsem něco o tom, jak důvěřovat světu SE VŠÍM, co nám přináší. A to jako FAKT se vším! Bezpodmínečně. O tomhle umí ona mluvit tak úžasně. O tom, jak se někdy snažíme udržet si pevnou půdu pod nohama… a v té panice často kopneme do druhých. A jak právě toto dělat nemusíme. A hlavně: jak na to! Jak jí její učitel již před lety říkal, že možná jednou přijde čas, kdy bude naše společnost velmi zranitelná a bude velmi potřeba něco takového umět…

Jako bych v jistém okamžiku zapomněla na všechno to, co jsem zažila a poučila se z toho (ano, ten článek o pokladu na dně zoufalství). I na to všechno, co jsem tu kdy o takových chvílích psala (viz článek výše). Na všechno to, co jsem si vepsala do deníku a střežila to jako oko v hlavě – ten přehled toho, CO VŠECHNO je naprosto nutné vnímat, aby byl člověk šťastný a spokojený…

Z výšin onoho Kráááásnééé je žít, ve kterém se tak krásně snoubilo to negativní s tím pozitivním, jsem padla pěkně na kokos…

A dost to bolelo…

Možná ani ne tak ten pád, jako ta představa, že přijde někdy zas… že se tomu třeba dalo zabránit… že já jsem mohla… že ten či onen mohl… PŘECE SE TOMU DALO ZABRÁNIT??

A PROČ TO VLASTNĚ JAKO MĚLO BÝT VŠECHNO JEN NA MĚ?? VYDRŽET NEMOŽNÉ?? TAK CHVÍLI, DVĚ CHVÍLE, TŘI CHVÍLE, ALE TAKHLE DLOUUUUUHOOOOO???????

Odpuštění a důvěra, to mi kolovalo hlavou…

Protože člověk má na vybranou.

  • Buď se postupně změní v kámen, nebo zůstane citlivý.
  • Buď dovolí vnějším okolnostem, aby v něm rozdmýchaly hněv a strach, nebo zůstane soucitný. K sobě. K druhým.
  • Buď kolem sebe vystaví zdi a oblékne si brnění, nebo bude žít život odvážně, naplno a na „kůži„. Ne, na „dřeň„.

Zatvrdlá srdce, která žijí plná strachu a propadají agresivitě.

Nebo bijící srdce, která se občas stáhnou bolestí, ale neustále bijí.

No, nemají to ta naše srdce lehká. Ostatně je to již hodně dlouho, co jsem na toto téma také napsala jednu takovou „báseň„. Jmenovala se „Srdce – Heart„.

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Emoce se štítky , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na Ztvrdlé srdce…

  1. Pingback: NEMUSÍME BOJOVAT… | Žít je umění

  2. jolana88 napsal:

    nikdy nejsou jen dvě možnosti

  3. Pingback: Oblíbené písně, to je kapitola sama o sobě… | Žít je umění

  4. Pingback: To… prostě… není… možné… :-) | Žít je umění

  5. Pingback: Fakt věříme, že islám je mocnější než naše kultura?? | Žít je umění

  6. Pingback: Důležité okamžiky roku 2015 (2. část) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

