37. Návrat k tomu, co všechno děláme s odporem… (Absurdistán 2015)

(photo credit: Karen Roe)

(photo credit: Karen Roe)

Ne, není náhoda, že tento článek, který jsem psala před rokem, začíná těmi samými slovy, kterými končí shrnutí min. týdne :-) Je vidět, že aniž bych to tak zamýšlela, ono se to jaksi navázalo samo….

Ano, prostě přišel čas, kdy je potřeba dělat to, co se dělat musí, protože není jiné možnosti, ne s odporem, jako by člověk táhl těžké břímě a ještě čekal, kdo ho kdy praští bičem přes záda, ale s nadšením a radostí! Však je to dobrovolné, ne?? No, to jsem tedy zvědavá :-)

Dělat něco s odporem je opravdu hodně absurdní.

Jak říkal Werich:

Když už člověk jednou je,

tak má být tím, čím je,

a nemá být tím, čím není,

jak tomu v mnoha případech je.“

Jak dělat něco, aniž by to nevycházelo z toho, co a kdo jsme?

No, hodně špatně.

Možná proto ten odpor.

A pak tu ještě máme odpor, který nám brání něco dělat.

Někdy brání dělat to, co neodpovídá tomu, kdo jsme.

Někdy, bohužel, naopak brání dělat to, co vnímáme jako své vnitřní Já.

A tak:

  • bych velmi ráda nedělala věci s odporem, ale s láskou
  • a nebránila se tomu, co tu lásku přináší

************************************************************************************

I tento týden mi loni dopřál prožít to, o čem jsem jenom přemýšlela. Ostatně dokud má člověk všechno jen v hlavě, ale na vlastní kůži to neprožívá…

A jak to tedy v roce 2014 dopadlo? Přečtěte si Borůvkový ráj. No, nevím, zda to byl ráj, ale mně se tam líbilo, i když byl ještě bez borůvek  :-) Že by předzvěst??

A co v roce 2015? Pár radostných chvil jsem prožila. Nebo jsem si jich jen líp všímala?? Vše najdete v článku S ráááááádostí koukala, jak to prádlo vyprala. Na to prádlo taky došlo :-)

************************************************************************************

Tímto článkem začíná třicátý sedmý týden projektu Absurdistán 2014. Bližší informace k tomu proč, co a jak ohledně tohoto projektu najdete tady. Přehled témat, na které ještě nejspíš dojde a kterými jsem se již zabývala (i s odkazy), najdete pro změnu zase tady.

Přidat se můžete kdykoliv, můžete začít klidně tímto týdnem, nebo se můžete podívat i na týden první – 1. Masochisti hadr. A věnovat mu a těm následujícím (najdete je v rubrice Absurdistán) pár dní. Člověk nikdy neví, co mu které téma přinese – já už od prvního týdne zjišťuji, že do mého života zasahuje téma týdne dost výrazně :-) (Stačí se podívat na články, které uveřejňuji, v daném týdnu…)

Příspěvek byl publikován v rubrice Absurdistán 2014, Absurdistán 2015, Radost se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na 37. Návrat k tomu, co všechno děláme s odporem… (Absurdistán 2015)

  1. Pingback: S ráááádostíííí koukala, jak to prádlo vyprala… | Žít je umění

  2. Pingback: Záříjový sešup do hlubin paradoxů, aneb léčba dětských ukřivdění… | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

