S ráááádostíííí koukala, jak to prádlo vyprala…

Znáte tuhle „sprostou“ písničku?

Jedna paní prala, druhá na ni Fotografie0267sra… a sra… a s rááádostíííí koukala….“.

Od té doby, co mě matka tuhle písničku naučila, už nikdy nebylo nic normálně…

Copak já můžu používat sprostá slova?? Vždycky se začnu řehtat….

Pravda, Dexter (na tomhle odkazu najdete i velmi krásné nadávky od Sherlocka Holmese)mě naučil. Ale i tam mi to vlastně přišlo spíš vtipné. Jak že to Debra mluvila o malém miminku???

Tento týden měl být o tom, jak nedělat věci s odporem, ale s radostí. Radost je něco, k čemu se jaksi nemůžu a nemůžu dobrat. (Ne, nejsem kakabus chodící po ulicích, většinou jsem ta chichotající se osůbka, kterou můžete tak různě potkat, když budete mít to štěstí a zkřížíte mi cestu. Ale ta hluboká radost ze života???? Potkal jste TU někde někdo??). Před nedávnem jsem tu vyhlašovala radostný pátek. Chtěla jsem cosi slavit. Ale jak se ukázalo, asi nebylo moc co slavit, protože radostný pátek se vypařil a já si ani nepamatuju, co jsem to vlastně chtěla slavit.

Tak snad tentokrát…

Přece to nevzdáme, že???

Ale mohu říct, že tento týden byl stejně bezva. Stále ještě doznívá téma toho minulého, které mi tolik dalo. A které znovu to téma radosti otevřelo. Radost jsem zažila hned několikrát.

  • Na kohoutovickém čchi-kungu, když jsem viděla, kolik lidí tentokrát dorazilo. Tj. kolik lidí dostane příležitost si to vyzkoušet. To mi k radosti stačí. Nejhorší je, když víte, že v ruce držíte dobrůtku a nikdo o tom neví :-) Třeba jim nezachutná, ale čím víc lidí ochutná, tím větší pravděpodobnost, že si je to najde tak, jako si to našlo mě…
  • Když má dcera nejistě poprvé vstoupila do školy, kam má chodit na sbor, a vracela se nadšená s texty písní. A zpívala a zpívala. A obě jsme zpívali.
  • Když kamarádka přišla s nápadem jít na noc vědců, což mě dvakrát nelákalo (slyšela jsem o davech na Noci muzeí a zažila davy na Noci kostelů). Ale dcerka chtěla jít a její kamarád, na kterém jsme to rozhodnutí zda jít či nejít nechaly, obzvlášť. Vyrazili jsme dle mého přání na stavárnu a bylo to úžasné. Dcera si odnesla kinder vajíčko a od té doby jedeme místo Pokemonu My little pony, které bylo uvnitř.
  • Když mi v mailové schránce přistál čtyřicetistránkový text jedné extra dlouhé tibetské praxe dlouhého života prodchnutého moudrostí a radostí. Mandaráva mě dostala hned, jak jsem se s ní poprvé před měsícem seznámila, a to je co říct: tak silnou sounáležitost k nějaké nepozemské bytosti jsem naposledy cítila ke Kristovi v Jeruzalémě. Možná že je ženského pohlaví?? :-) A již ten den mi vnesla do života jednu zásadní moudrost, která mi velmi ulevila na duši… pamatujete na onen článek o strachu – Neptej se strachu??
  • Když jsem dnes zasedla k počítači, že napíši tento shrnující článek (a stále nevěděla, zda už je vlastně co shrnovat), má zklamaná dcera, která se také dožadovala mého počítače, své zklamání vyřešila tím, že šla a vyndala z batůžku nákup a zalila kytky. Došlo jí, že kňourat nepomůže. Že pomůže udělat něco pro mě a že možná pak já udělám něco pro ni. Udělalo mi to takovou radost, že jsem měla chuť jí to vrátit :-)) A tak tento článek píši až nyní…
  • Největší radost mi ale, jak doufám, bude dělat pár bodů, které jsem si zapsala do deníku. Na téma rozhodování. Na téma vděčnosti. Na téma důvěry. Na téma paradoxů. Na téma přemýšlení. A na téma péče o energii.

A tak se příští týden chystám pečovat právě o tyto body, protože to je cesta k tomu, opravdu ten minulý týden završit. A prodchnout vděčností a radostí. A jaké přesně bude téma příštího týdne? Přijďte zítra a uvidíte :-)) Já už to vím. A je to tááááák jasné. Můžete se podívat do zbývajících podzimních témat Absurdistánu a tipnout si. Odměním Vás radostí ze správného tipu :-))

P.S. Jo, prádlo jsem dnes konečně vyprala taky. S radostí :-) Teď ještě vyžehlit tu kupu, abych to nové suché měla kam dát…

**********************************************************************************

Toto je shrnující článek dalšího z týdnů projektu Absurdistán 2015, tentokrát na téma žít s odporem nebo s radostí?? A jak vůbec? :-)

Úvodní článek i bližší info najdete zde. Čtěte a bděte :-))

Příspěvek byl publikován v rubrice Absurdistán 2015, Bilance se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na S ráááádostíííí koukala, jak to prádlo vyprala…

  1. Pingback: 37. Návrat k tomu, co všechno děláme s odporem… (Absurdistán 2015) | Žít je umění

  2. Pingback: Záříjový sešup do hlubin paradoxů, aneb léčba dětských ukřivdění… | Žít je umění

  3. Pingback: Radostné okamžiky roku 2015 (2. část) | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

