Je laskavost hloupost? Aneb DM a Condemnation…

Chtěla jsem tento týden zasvětit islámu. Ale prostě nemůžu. Na některé díly seriálu o islámském manželství si holt budete muset počkat do příštího týdne. Jako sorry… :-)

Ale ono toto video s tím tématem ostatně souvisí. I s tématem tohoto týdne – nesoudit, nesoudit, nesoudit. 

Včera mě zase chytli Depeche mode. Pustila jsem si několik svých oblíbených písní. Viděla jsem i jedno šíleně smutné video s rozhovorem s Dave Gahanem ze stejné doby, ze které je i koncertní záznam níže. Jak kdosi prohlásil v komentáři: „Je smutné vidět Davea na kraji propasti„. Jeho vzkaz mladým „Držte se dál od pití a drog“ s takovým tím pohledem „já to zvoral“ fakt trhá srdce. Tedy pokud máte trochu soucitu s druhými, i když je vlastně neznáte.

Ale copak můžete říct, že pro Vás neznamená nic člověk, s nímž si zpíváte podobné písně jako je ta níže? To jeho hlas a hudba DM ve Vás něco rozeznívá… dotýká se míst, kam nikdo nikdy nedosáhl. A až třeba 20 let zpětně zjišťujete, že Vás vlastně vedli tam, kde dnes jste… 

Přidávám se ke všem těm, kteří jsou rádi, že Dave Gahan toto období překonal a dál s Depeche Mode zpívá a dnes už i píše písně. Poslední deska byla famózní…

Takže tento týden Condemnation. Prý Gahanova nejoblíbenější…

Condemnation, tried
Here on the stand
With the book in my hand
Truth on my side

Accusations, lies
Hand me my sentence
I’ll show no repentance
I’ll suffer with pride

If for honesty you want apologies
I don’t sympathize
If for kindness you substitute blindness
Please, open your eyes

Condemnation, why?
Because my duty
Was always to beauty
And that was my crime

Feel elation, high
To know I can trust this
Fix of injustice
Time after time

If you see purity as immaturity
Well, it’s no surprise
If for kindness you substitute blindness
Please, open your eyes

Příspěvek byl publikován v rubrice Videos with lyrics se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Je laskavost hloupost? Aneb DM a Condemnation…

  1. anitraM napsal:

    Tiež som ich od 15-ky uznávala a stále si ich rada vypočujem. Unášali ma k akejsi melanchólii, vnímaniu niečoho, vtedy nepoznaného….Condemnation má svoju hĺbku. Páči sa mi aj Ich pieseň Heaven

    Je mi ľúto Petra Muka ako dopadol…mal veľmi pekný hlas a jeho texty veľa o ňom vypovedali.

    Vďaka za pripomienku… pekný piatoček prajem . :D

    • avespasseri napsal:

      Já jsem je poznala až na VŠ, když mi jeden teenager na letním kurzu angličtiny, který jsem tenkrát učila, donesl jejich texty a prosil mě, abych mu je přeložila. Já si jejich kazetu tenkrát pouštěla na té ZŠ ( učila jsem tam a také spala :-)) večer na plné pecky :-) Podobné téma je Walking in my shoes, kterou už na blogu mám (rubrika videos with lyrics). Stejně tak Heaven. Ta byla jedna z prvních, kterou jsem sem dávala. Je úžasná :-) I Muka jsem mívala velmi ráda. Pravda, je ho velká škoda. A máš pravdu, i mě tenkrát naváděli ke vnímání čehosi, co jsem tenkrát nevěděla, co to vlastně je. Jejich písně nejsou černě depresivní, jsou jen velmi hluboké. A možná protože mé vnímání spirituality se velmi často odráží v milostné lyrice (viz rubriku Texty), takově World in My Eyes nebo Listen to the Silence mě tenkrát zaujaly ze všeho nejvíc. Jen jsem tenkrát moc nevěděla, proč…
      A také díky za připomenutí. Ačkoliv jsem si ji ještě včera pouštěla znovu, teprve dnes, když jsem se k ní vrátila díky Tvému komentáři, mi docvaklo ještě cosi, po čem už pár dní pátrám :-))))
      Nedávno jsem je zase poslouchala, určitě je sem také dám. I další. Je jich dlouhá řada, které mě oslovují :-)

      • anitraM napsal:

        Máš pravdu nie su depresívne, len v nás vyvolávajú pocity čohosi ukrytého v hĺbke. No najviac ma poteší hudba, ktorá dokáže tak rezonovať v mojej duši, že cítim jej chvenie, priam sa ma vnútorne dotýka a moja duševná časť sa silno prebúdza. Na texty piesni ma už dlhší čas upozorňuje známy, on sám v každej pesničke vidí akýsi príbeh, odraz duše a viac menej aj on sám vyjadruje svoje pocity cez hudbu. Tak ako maliar vnáša duševno do obrazov…speváci ich vnášajú do hudby. Včera som chvílu sledovala nejakú reláciu o Karlovi Gottovi a jeho pesničkách, ktorú komentoval Michal David. Vraj pre neho nie je vôbec jednoduché písať piesne, ktoré by ho vystihovali. Takže aj v tomto je kus umenia, ak si dá spevák vytvoriť text a on sám sa s ním stotožní.
        pamätám si raz ako som sedela na intráku, poslúchala Depech Mode a plakala, vôbec som nevedala prečo, no slzy mi tiekli dolu lícami…zrejme v duši rozozneli niečo smutné, potlačené.World in My Eyes a Listen to the Silence sú tiež úžasné…asi si urobím hudobný deň a budem si doma najbližšie púšťať staré hity mého mládi, čo sa ma hlboko dotýkali.The Cure…Talk Talk, Duran Duran a iné…

        • avespasseri napsal:

          Některé písničky asi tenhle dar mají – rozeznít něco. Možná to umí všechny, záleží na tom, zda se jim v daném okamžiku otevřeme. POslední dobou to mám velmi vědomé… ostatně nedávno jsem tu uveřejnila pár článků právě na tohle téma :-)) Jak některé písně zarezonují, chytnou a nepustí. Zajímavé je, že jsem zjistila, že v určitém období mě jedna píseň děsně brala, ale dnes už (asi po roce) se mi stále velmi líbí, ale už tam chybí ten „dotek“. Ale čas od času asi nadejde čas… já to mám teď tak právě s DM. Už mám namyšlenou píseň na příští týden… také se krásně hodí do tématu příštího týdne :-)))

  2. jolana88 napsal:

    Upřímně – jeho vzkaz mi srdce netrhá. Pokud se nemýlím, jemu netrhalo srdce, a to není sám, že má dítě a manželku. Dobře zpívá, jistě. Což pro mně ovšem neznamená „přehlídnout“ ostatní.

    • avespasseri napsal:

      Že má dítě a manželku? To se týkalo té doby, kdy byl na drogách a pak chtěl spáchat sebevraždu?? Já o jeho osobním životě zas tak moc nevím. Jen to, že dnes je šťastně ženatý. Tedy snad šťastně, do domu jim člověk nevidí.
      Podle mě není nutné přehlížet ostatní. Není nutné nevnímat to, že ublížil manželce a dítěti. Ale podle mě je dobré vnímat, že ani my nejsme dokonalí… a že odsuzovat druhé za jejich chyby je jako odsuzovat sebe za své chyby. Důležité je napravovat je, co to jde. Problém by byl, kdyby dál jel v drogách a alkoholu (kdyby se to fyzicky vůbec dalo) a tvářil se, že je to v pořádku a že ostatní jsou přecitlivělí a nechápaví a dost ho nelitujou…

  3. Pingback: Mezi mlýnskými kameny laskavosti a upřímnosti… | Žít je umění

  4. Pingback: Písňová, povzbudivá, aneb Dešáci rulez! | Žít je umění

Chcete něco říct? Prosím. Líbilo se? Hej, potěší mě, když to budu vědět :-) Like :-) Líbilo se strašně moc? Sdílejte, lidi, sdílejte! Díky!

